tala bay aqaba 38

Tala Bay Aqaba Iordania: oaza imaculată și puțin cunoscută de pe litoralul iordanian

aqaba Iordania

Tala Bay este o oază de liniște și de frumusețe, un cartier rezidențial/sat de vacanță, situat la 14 kilometri de centrul Aqabei. Aici locuiesc mulți expați pe perioade mai lungi sau mai scurte, dar sunt și hoteluri, plaje, baruri frumoase, apusuri memorabile, piscine, săli de fitness de toate. La scară mică, dar încântătoare.

Am stat aici o săptămână, când am făcut cursul de scufundări PADI Open Waters și nu am simțit nici măcar o clipă nevoia de a merge ”în oraș”. Mi-am încărcat bateriile, am scris, am visat. Desigur, nu am simțit nevoia pentru că deșa petrecusem destul timp în Aqaba. Și puteți vizita Tala Bay cu ușurință dacă sunteți în vacanță pe litoralul iordanian de la Marea Roșie, motive aveți destule! Uitați la ce vă puteți aștepta:

Tala Bay este rezultatul unei investiții de 680 de milioane de dolari americani, cu o plajă privată de doi kilometri. Mai are un mic port bijuterie, câteva magazine, un Duty-Free, un supermarket, sală de fitness, farmacie, piscine. Câteva baruri și restaurante și desigur, beach-baruri. Totul într-o oază de verdeață, cu multe flori. Am ajuns aici la mijlocul lunii februarie și a fost extraordinar de frumos. Am revizitat cartierul în cadrul altor vizite în Aqaba, mai pe fugă, așa și l-am regăsit la fel de încântător.

tala bay aqaba 37

tala bay aqaba 43
Tala Bay
tala bay aqaba 20
Numai 20 de kilometri pe oră în Tala Bay și da, sunt multe parcări!

tala bay aqaba 11

Cazare Tala Bay Aqaba Iordania

În tot cartierul sunt vile și apartamente de închiriat, pe termen scurt sau lung. Sunt și resorturi în Tala Bay: Movenpick Tala Bay și Grand Tala Bay Resort de cinci stele, Marina Plaza Hotel, de patru stele. Totodtă, în apropiere sunt și alte unități de cazare, dar dacă NU STAȚI efectiv în Tala Bay, va trebui să plătiți o taxă pentru a intra aici. Revin mai jos la taxa de intrare, deoarece oricine poate vizita această mini-stațiune. Găsiți aici mai multe oferte de cazare, la hoteluri sau apartamente.

tala bay aqaba 49
Marina Bay
tala bay aqaba 24
Cazare privată, cu piscină în față, superb!

tala bay aqaba 25

tala bay aqaba 22
Bouganvillia în februarie în Tala Bay

tala bay aqaba 21

tala bay aqaba 27

tala bay aqaba 11

tala bay aqaba

Plaja din Tala Bay

Tala Bay are o porțiune de doi kilometri de plajă. Este amenajată, foarte curată. Totodată sunt câteva beach-cluburi și se pot practica diferite sporturi acvatice. Tot în incinta zonei rezidențiale Tala Bay este și clubul de scuba-diving Sinai Divers Aqaba.

Hotelurile de cinci stele au plaje private și pentru a intra se plătește o taxă zilnică, a cărei valoare poate să varieze și în funcție de sezon. Turiștii care sunt cazați la Movenpick Aqaba (în centru) pot veni aici gratuit, cu un microbuz care face curse între cele două hoteluri.

Totodată, vă puteți duce și la clubul Berenice, situat la doi kilometri de Tala Bay, clubul oferă transport gratuit până acolo. La fel dacă faceți cursuri de scufundări acolo, este chiar în parcul marin. Am făcut cursurile de scufundări PADI OPEN WATERS la acest club și a fost totul foarte frumos!

Am facut cursul de scufundări PADI Open Waters Diver în Aqaba Iordania, iată de ce

Pe lângă plajă, sunt și multe piscine în Tala Bay, multe printre vilele de închiriat, accesul fiind liber. Dar și care aparțin unor cluburi sau hoteluri.

tala bay aqaba 35

tala bay aqaba 28
Berenice

Portul din Tala Bay

Portul este micuț, chiar micuț. Aici sunt ancorate câteva yachturi și alte ambarcațiuni private, dar și nave care fac excursii de o zi, precum Neptune, care are fundul de sticlă.

Tot din portul din Aqaba pleacă feriboturile de pasageri care fac legătura cu Egiptul. Din Taba se ajunge în Aqaba în mai puțin de o oră. Și invers, desigur. Am mers pe această rută, uitați aici un articol despre prețuri/viză/călătorie:

Transport Iordania Egipt: din Aqaba în Taba și retur, traversarea durează 40 de minute pe sens

tala bay aqaba 46

tala bay aqaba iord

tala bay aqaba 10

tala bay aqaba 18

tala bay aqaba 40

Baruri, restaurante

De Soto este locul meu favorit din toată Aqaba și vă spun că le-am încercat pe toate. În centrul Aqabei prefer Rovers Return, îmi place acolo, dar dacă îmi înving lenea, trag o fugă până în Tala Bay. La De Soto sunt tot felul de evenimente, dar cel mai mult îmi place atmosfera. Și faptul că este pe malul mării, este imaculat, are o mare bibliotecă și wifi bun. Desigur și bere, mâncare bună etc.

Îmi place și C4Shots, sau Suzana Restaurant&Bar, mai este și Sea Bas Resto Bar, am mers la toate, desigur, dar tot la De Soto mă simt ca acasă. Poate pentru că veneam aici în fiecare zi și stăteam ore întregi. Am scris multe articole aici, mai ales că internetul mergea bine așa cum vă spuneam. Este de altfel considerat de multă lume cel mai bun restaurant din Aqaba.

tala bay aqaba 45

tala bay aqaba 2

tala bay aqaba 14

Cumpărături în Tala Bay

Vă spuneam că nu aveți nevoie să ieșiți din Tala Bay dacă nu doriți! Este un mini-market aprovizionat cu absolut orice aveți nevoie pentru o ședere de o săptămână. Acum nu știu dacă au alimente pentru toate tipurile de diete, dar au multe produse alimentare și nealimentare. Plus creme de tot felul, ojă, ochelari de soare, tampoane, de toate.

În afară de mini-market mai este o farmacie, un salon de frumusețe, un Liqueur Shop (cu alcool, da, dar se găsește și la mini-market) și un magazin cu tot felul de produse pentru plajă și cosmetice, suveniruri etc. Ba mai mult, costumele de baie de aici sunt mult mai frumoase decât cele din magazinele din Aqaba, garantat! Găsiți și tot felul de produse tradiționale, uleiuri aromate, alte arome, khol. Și vă spuneam că mai este o sală frumoasă de fitness! Ce mai, v-am spus, nu am ieșit de aici, m-am relaxat total, dar aveam timp desigur și eu am mers de multe ori în Iordania. Nu am simțit că pierd nimic lenevind în Tala Bay.

tala bay aqaba 12
Căpșune bune de tot în februarie, luate de la mini-market. Da, Iordania verde produce fructe și legume de o calitate excepțională! Puțin, dar bun de tot

tala bay aqaba 44

Tala Bay: prețuri intrare și transport din Aqaba

Pentru a intra în Tala Bay se percepe o taxă de 10 dinari iordanieni (14 dolari americani). Însă vi se oferă un voucher, pe care îl puteți folosi să plătiți consumația la barurile și restaurantele din cartier.

Iar dacă doriți să mergeți și la plajă, se mai plătește o taxă de 20 de dinari. Deci sunt două tipuri de intrări: fără plajă, 10 dinari și cu plajă, 30 de dinari. La poartă este posibil să fiți păcăliți, să vi se ceară intrarea de 30 de dinari, deși nu mergeți la plajă și nu o doriți. Se întâmplă. Și să primiți numai un voucher de 10 dinari. Dacă pățiți asta, le spuneți care sunt prețurile și că veți trimite o plângere la poliția turistică (asta dcă nu merge nimic altceva, desigur, vorbiți mereu politicos și fără nervi). Însă cel mai bine spuneți că ați vorbit la un restaurant și aveți rezervare și vi s-a spus că intrarea costă numai 10 dinari și este voucher. Sau că ați întrebat pe pagina de Facebook a Tala Bay, ba chiar întrebați înainte și le arătați mesajul eventual. Mie mi-au răspuns.

Totodată, dacă sunteți cu un ghid local și acesta vrea să vă ducă în altă parte sau să bage în buzunar bani, vă va păcăli cu taxa de 30 de dinari. Deci taxa este 10 dinari, care este de fapt un voucher de 10 dinari, nu o taxă propriu-zisă. Însă mai bine vă duceți fără ghid local, că în general, dacă nu au ceva de câștigat, aceștia nu vă duc nicăieri. Există și excepții, am cunoscut!

Cum ajungi din Aqaba în Tala Bay

Pentru a ajunge în Tala Bay luați un taxi, sau autobuzul local. Stația este în centrul Aqabei, lângă MacDonalds. Tot în Aqaba în centru este un centru pentru informare a turiștilor, de unde puteți culege mai multe informații la zi despre evenimente, să luați hărți și pliante dacă nu sunt la hotel.

Totodată, sunt și multe evenimente în Tala Bay. A fost o ferstivitate de aprindere a luminilor de Crăciun, petrecere de Anul Nou, Valantines Day etc. Vara sunt și concerte. Vedeți mai multe detalii pe websiteul Tala Bay.   Sau pe pagina lor de Facebook, Instagram, sunt toate specificate pe siteul menționat anterior.