Croazieră de vis? Mii de oameni sunt în carantină, pentru 14 zile, cu mâncare raționalizată și fără băuturi alcoolice. Au avut ghinionul să fie la bord cu câțiva pasageri bolnavi. Navele de croazieră sunt acuzate de multe păcate. De la faptul că distrug Veneția, la faptul că deversează gunoaiele în mare. Da, mari companii au fost deja amendate de câteva ori, cu zeci de milioane de dolari. Nu, nu s-au potolit, pentru că gunoiul acela costă bani dacă este reciclat corect, iar presiunea mare pe preț duce la măsuri extreme. Și iată că azi, coronavirusul face mai mult decât orice campanie inițiată de activiștii de mediu împotriva risipei și a gunoaielor pe care acest tip de turism le produce.
Acum vreo săptămână, navei Costa Smeralda, cu 7000 de pasageri, dintre care 6000 de turiști, restul personal, i s-a refuzat cererea de a debarca pasageri în Civitavecchia. De ce? O turistă din China strănuta. Ba chiar primarul a ajuns în grabă pe țărm, pentru a ridica permisiunea acordată de autoritățile portuare. Vreo 1200 de turiști doreau să coboare pentru excursia de o zi. Nu s-a putut, decât după ce testele au arătat că turista suspectată de virus avea numai o răceală. Pam Pam! Dar dacă era bolnavă? Păi atunci, probabil că se întâmpla ca în Japonia:
Nava Diamond Princess este ”ostatică” pentru că are 10 turiști infectați la bord. Și încă 10 după câteva zile, sunt 20 acum. De fapt avea, dar toți cei de pe vas sunt acum în carantină 14 zile. Bolnavii vor fi tratați, au fost debarcați cu toate măsurile posibile de securitate. Iar ceilalți 3700 de pasageri, trebuie să stea două săptămâni în carantină, cu mâncare raționalizată, stres și fără băuturi alcoolice. Puși la cură adică, forțat. Poate nu este atât de grav, până la urmă. Dar nu mă aștept să aibă programe de divertisment, se pare că stau toți mai mult prin cabine.

Pasagerii trebuie să stea fiecare în cabina sa, ferice de cei cu cabine cu vedere la mare! Mă amuză umorul englezesc. Scria cineva într-un comentariu la articol: două săptămâni fără băutură la bord? Aș înota spre libertate. Iar răspunsul a fost pe măsură: Voi fi chiar în spatele tău!
Iar turiștii blocați aici pun poze cu mâncarea primită. Acum, unii spun că este destul. Dar oare un ceai, sau o cafea un pahar cu suc, un iaurt mic, un bol mic cu salată de fructe și două brioșe sunt tot ce mănâncă în mod obișnuit un turist pe o navă de croazieră la micul dejun? Că în una dintre fotografiile din articol, este un mic dejun pentru doi. O cabină.
Nu li s-au mai schimbat prosoapele, cearceafurile și nu știu dacă atunci când vor ajunge în Marea Britanie vor mai sta în carantină încă 14 zile, pentru că au mai fost descoperiți pasageri bolnavi. Au o băutură caldă pe zi, apă, trei mese. Și David ABel, se întreabă despre aerul condiționat: trimite viruși? Că oamenii stau în cabine, obligatoriu. Nuai cei care au cabine fără geamuri, au voie să se plimbe pe punte, păziți și la un metru unii de alții. Doar o oră și jumătate, desigur, să facă puțină mășcare. David Abel, un pasager britanic simpatic de 72 de ani, pune multe știri de la bord pe pagina sa de Facebook. A devenit deja vedetă, multe ziare au scris deja despre el, fiind singura sursă de informare despre cum simt pasagerii carantina.
Navele de croazieră și mediul
Acum, dacă ești într-un avion, trebuie să aterizezi. Se ”sortează” pasagerii, ajungi să spunem în carantină. Sau nu. Dar sunt câteva sute de pasageri. Plus că nu în toate destinațiile sunt turiști care au fost în Wuhan, care pot purta virusul. Dar pe navele de croazieră sunt mii de pasageri. Din toate colțurile lumii
Voi ce părere aveți? Vă mai tentează o croazieră? Dacă da, din ce motive, dacă nu, de ce nu?

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.