poze lacul garda italia 23

Sfârșitul bagajelor depozitate în cabinele avioanelor? Italia le interzice, dar câți vor urma exemplul?

Noutăți

Pentru diminuarea riscului de infectare cu COVID-19, Italia a anunțat că va interzice depozitarea bagajelor în compartimentul de deasupra scaunelor. Pasagerii vor putea aduce la bord numai bagajele mici de mână, care se pot depozita sub scaunul din față. Având în vedere haosul care se crea de foarte multe ori cu depozitarea și manipularea bagajelor din cabina avioanelor, era un pic de așteptat să apară și această măsură. Care a mai fost pe tapet de multe ori, sub alte forme: de exemplu blocarea compartimentelor în timpul zborurilor. Ținem minte când a luat foc un avion în Rusia și mulți pasageri și-au pierdut viața pentru că unii au blocat culoarul din dorința de a-și recupera bagajele de sus. Nu a fost un caz singular, la fiecare incident în care a fost necesară evacuarea rapidă, a fost aceeași poveste cu bagajele. 

Fără bagaje mari de mână în aeronavele care zboară în Italia

ENAC; Autoritatea aeronautică civilă italiană a anunțat că pentru diminuarea riscului infectării cu COVID-19, va fi interzisă depozitarea bagajelor în compartimentele din interiorul aeronavelor. Măsura se aplică pentru toate zborurile din Italia, dar și pentru cele către sau din Italia spre alte destinații.

Pasagerii vor putea aduce la bordul avioanelor numai un bagaj mic care poate fi depozitat sub scaunul din față. Totodată, companiile aviatice nu vor putea taxa pasagerii pentru depozitarea bagajului mic la cală. Bine, asta în cazul în care respectiva companie permitea călătoria cu un bagaj de mână gratuit.

Vedeți aici comunicatul ENAC.

O măsură bună?

Evident, dacă la nivel de aviație s-ar lua decizia de a dispare compartimentele de deasupra scaunelor, ar fi mai mult spațiu în aeronave.

Îmbarcarea s-ar face mai rapid.

Ar fi mai puțină vânzoleală în timpul zborului, că mulți pasageri parcă au tot timpul ceva de căutat în compartimentele de sus.

Toate acestea reduc, desigur, posibilitatea infectării. Și fluidizează procedurile de îmbarcare, debarcare.

Mai mult, faptul că nu mai avem bagaje depozitate sus, aduce un plus de siguranță în timpul potențialelor aterizări forțate/evacuări de urgență etc.

Posibilitatea ca alte țări să urmeze Italia este foarte mare 

Pentru că de mult timp se dorea să se facă ceva cu problema bagajelor de mână. Pe de o parte pentru siguranță în general (că oamenii nu sunt disciplinați și faptul că au blocat coridoare a dus în anumite situații la pierderea de vieți omenești). Pe de altă parte pentru eficiență: efectiv la îmbarcare/debarcare, se blochează coridoarele, ca oamenii să își aranjeze bagajele. Mulți nu le puneau unde trebuie. Aveau plătit doar un bagaj mic de pus sub scaun dar îl puneau sus și cei care cumpărau sus – la low cost- nu mai aveau spațiu și de aici încurcături și ciondăneli și întârzieri ș.a.m.d. Deci de fapt pentru că nu se respectă recomandările, pentru că nu toți, dar mulți nu le respectă.

Pentru mine este foarte neplăcut, pentru că îmi plăcea să călătoresc cu bagajul de mână (55*40*20) și cu un rucsac pe lângă, să le iau în avion, să ies repede din aeroport etc. Însă recunosc că pentru siguranță, în general, dar și prin prisma infectării cu COVID-19, este mai sigur fără bagaje depozitate în compartimentele din avion.

Doresc mult să reîncepem să călătorim, este clară că vor fi multe schimbări și trebuie să ne adaptăm. Cu cât ne adaptăm mai eficient, cu atât mai repede vom avea mai multă stabilitate a legislațiilor, măsurilor, va fi mai bine, mai pe scurt.

Oare ce măsuri și restricții vor mai apare?

Este clar că înainte de orice călătorie trebuie să ne informăm foarte bine, pentru că este foarte posibil să apară tot felul de reglementări, peste noapte. Însă compania aviatică ar trebui să informeze pasagerii cu privire la politica de bagaj.

Atenție: companiile informează pasagerii direct numai dacă aceștia au cumpărat direct biletul de avion, în cazul în care a fost cumpărat printr-un terț, informația va fi transmisă acolo, pe adresa de mail după care a fost făcută rezervarea și plata. Probleme apar în general la rezervările prin companii de tot felul care nu au sediul în România, nu la rezervările prin agențiile de turism de la noi. Nu o dată mi s-a întâmplat să aud o părere negativă despre o anume companie aviatică, iar biletul era rezervat printr-un agregat, nu direct de la companie, nici de la o agenție cu sediul la noi și care nu își asumă absolut nicio responsabilitate.  

Ce părerea aveți despre această măsură a Italiei? Este necesară, oportună?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *