Ryanair duce mai departe lupta împotriva vânzătorilor neautorizați, care pot suprataxa clienții, furnizând detalii incorecte despre clienți și împiedicând Ryanair să trateze direct cu pasagerii – conform declarațiilor comapniei. Pentru a proteja consumatorii de anumite agenții online Ryanair a lansat azi două instrumente: ”Verificator de preț” și „Sigiliu verificat”.
În articol veți regăsi comunicatul Ryanair referitor la cele două servicii, alte inițiative avute de Ryanair pentru rambursări de la terțe părți și explicații referitoare la când este totuși bine să rezervăm prin terți – ce fel de terți.
Verificator de preț Ryanair
Instrumentul „Verificator de preț” va permite clienților care au rezervat prin intermediul unui agent de turism online să verifice suma plătită către Ryanair pentru rezervare față de suma percepută de agentul de turism online (cele cu sediul în alte părți, într-un articol pe care îl găsiți mai jos vedeți despre ce companii este vorba). Clienții vor putea acum vedea în mod clar unde agențiile de turism online care nu au autorizația Ryanair pentru a ne vinde zborurile, au adăugat o marjă pentru zboruri și serviciile suplimentare de zbor, cum ar fi bagaje și locurile din avion.
Notă: în plus față de noul instrument, clienții Ryanair pot verifica și direct pe site un anume preț, fără aplicație, este altă funcție utilă. Folosesc această funcție de mult pentru că găsesc cele mai ieftine bilete în funcție de orașul de unde doresc să încep călătoria. Se numește ”Caută Tariful”.
Sigiliu verificat Ryanair
Pentru a proteja în continuare clienții, Ryanair a introdus și instrumentul „Sigiliu verificat” care garantează clienților că fac rezervări direct pe site-ul / aplicația Ryanair. Clienții ar trebui să verifice acum întotdeauna site-ul web pe care fac rezervare pentru a vedea dacă afișează Sigiliul verificat și dacă nu, ar trebui să știe că fac rezervări prin intermediul unui vânzător neautorizat de zboruri Ryanair.
Actualizare articol: mi-a scris un cititor pe Facebook că pe siteul Ryanair a avut un curs de schimb foarte nefavorabil, astfel încât un bilet de avion cumpărat prin alte siteuri a ajuns mai ieftin. Așa că nu știu care soluție este cea mai bună, fiecare decide pentru el.
Sigiliul verificat este afișat ca bifă de marcă și va fi vizibilă numai pe Ryanair.com și în aplicația Ryanair
Rezervarea directă acolo unde sigiliul este prezent garantează următoarele – conform declarațiilor companiei:
– Clienții primesc cel mai ieftin preț pentru zborurile Ryanair fără taxe terțe.
– Clienții primesc cel mai ieftin preț pentru genți, scaune și alte produse auxiliare fără taxe terțe.
– Adresa de e-mail și detaliile de plată ale clienților nu pot fi înlocuite cu OTA-uri.
– În cazul întreruperilor, orice rambursare datorată va fi plătită direct clientului.
– Dacă clienții au nevoie de asistență, aceștia vor avea de-a face direct cu un reprezentant al Serviciului Clienți Ryanair.
Directorul de marketing al Ryanair, Dara Brady, a declarat:
„Suntem încântați să lansăm noile noastre „ Price Checker ”și„ Verified Seal ”pe site-ul și aplicația Ryanair.com. Aceste 2 noi funcții îi vor ajuta pe clienți să evite capcanele rezervării la agenții de turism online, care ar putea supraîncărca, furniza informații incorecte clienților și împiedica Ryanair să trateze direct cu pasagerul.
Noul simbol „Verified seal” – afișat ca o bifă de marcă și vizibil numai pe Ryanair.com / aplicația Ryanair DOAR – este de a proteja clientul oferindu-i un identificator simplu pentru a se asigura că știu că își rezervă zborurile direct cu Ryanair și nu printr-un agent de turism online.
Ryanair nu are acorduri comerciale cu agenții de turism online (OTA) pentru a vinde zboruri Ryanair.Orice scanare a ecranului site-ului nostru www.ryanair.com, în special în scopul comercial al revânzării zborurilor noastre, este strict interzisă în baza T&C-urilor noastre.
Îi sfătuim pe clienții noștri să rezerve întotdeauna direct prin intermediul site-ului web Ryanair și al aplicației Ryanair, unde vor avea acces la cele mai mici tarife, asistență directă pentru clienți și rambursări rapide. ”
Ce alte inițiative a mai avut Ryanair împotriva companiilor OTA
A făcut un apel la clienți, pentru a contacta direct Ryanair pentru rambursările sumelor de bani rezultate în urma anulării curselor prin prisma pandemiei. Conform companiei, agenții neautorizate blocau returnarea banilor. Am scris în acest articol despre ce este vorba și căile prin care se poate contacta Ryanair, chiar de către cei care au cumpărat bilete prin revînzători.
Ryanair a accelerat returnarea banilor pentru clienți, probleme cu websiteuri intermediare neautorizate
De ce este compania Ryanair atât de strică împotriva revînzătorilor
Conform companiei, cele mai multe plângeri de la clienți provin de la cei care cumpără bilete prin diferite websiteuri revînzătoare. De la bagaje care nu apar în sistemul Ryanair deși clientul a cumpărat atunci când a rezervat prin terți, la întârzierea comunicării unor schimbări de zbor. Și multe alte probleme.
Compania recomandă cumpărarea biletelor de avion numai de pe siteul lor oficial. Însă sunt excepții:
De exemplu: o agenție cu sediul în România. Companiile cu care Ryanair are divergențe sunt companii cu sediile în alte părți și în caz de orice problemă, nu au nicio responsabilitate (schie în termeni și condiții). Trebuie să menționez că și eu când am primit un comentariu negativ despre Ryanair, investigând am ajuns la concluzia că biletele erau cumpărate din tot felul de siteuri care promit ”cele mai mici prețuri” ”cele mai bune afaceri ” etc.
Însă o agenție cu sediul în România care se ocupă de vacanța cuiva este altceva, pentru că da, chiar dacă va pune un comision, acesta va fi transparent (cum este o anumită agenție online unde se vede clar comisionul companiei), sau la alte agenții când se oferă un pachet. Însă aceste agenții se dau peste cap să și rezolve eventualele probleme care pot apărea. Cu toate acestea, pentru că Ryanair nu oferă facilități pentru agenții, toate agențiile fug de companie. Ele rezervă numai pentru clienți individuali, atunci când efectiv nu au alte soluții. Pentru grupuri nimeni nu lucrează cu Ryanair. Mă refer la agențiile cu licență.
Acestea fiind spuse, îmi place Ryanair mult pentru că au multe rute și oferă ceea ce promit: o călătorie de la punctul A în punctul B, la un preț bun. Și de multe ori cu orare foarte bune. Sau diferite rute foarte dorite. Nu promite și nu oferă lux și desigur, trebuie să facem un mic efort să facem check in-ul online. Nu îmi plac absolut toate inițiativele companiei, am și scris articole care nu cred că ia-u amuzat prea tare pe oamenii din companie.
Însă una peste alta, este o companie utilă (pentru consumatori) și pentru faptul că existența lor a pus presiune pe preț și astfel am avut cu toții prețuri mult mai bune pentru majoritatea rutelor. Doresc să văd companiile low-cost supraviețuind conjuncturii actuale.
M-am conectat în contul web Ryanair (aplicația nu o țin instalată în telefon mereu, numai când călătoresc) și am căutat cu funcția Caută Tariful un zbor bun și vedeți surpriză, dar și sigiliul:

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.