Weekend la Straja #soare #zăpadă #snowboard

La Munte România

DSC_7680 Tocmai ce m-am întors dintr-un weekend de poveste la Straja. Iar cel mai mult și mai mult mi-a plăcut…. cam tot.

Straja, o stațiune intimă

Straja, este situată la o altitudine de 1445 m în Munții Vâlcan, pe Valea Jiului, la 8 km de Lupeni, Județul Hunedoara. Este o stațiune micuță, cu vile și pensiuni și tot ce este nevoie, unul dintre locurile în care ajungi dacă stai câteva zile să cunoști toți ceilalți turiști, măcar din vedere. Accesul dinspre Deva, Petroşani sau Târgu Jiu.

Totul este foarte civilizat, simplu,frumos, mulți tineri, veselie. Nu manele, nu oameni gălăgioși, strigăte. Frumos, frumos, frumos. Câteva baruri, puține și restaurante în pensiunile sau vilele turistice.

Și zăpadă, lumină, cel puțin când am fost așa că nu o pot percepe altcumva.

M-am dat cu placa după câțiva ani de pauză, surveniți după o căzătură destul de zdravănă asta pentru că m-am crezut prea ”zmeu” și am făcut o săritură pentru care nu eram deloc pregătită, nici măcar cu echipament. Nu au fost urmări grave, dar am tot amânat pe weekendul viitor o altă ieșire cu placa până s-au făcut…. 4 ani :(.

Mi-a plăcut ușor ușor am redescoperit unele lucruri pe care le știam și chiar mai repede decât m-aș fi așteptat (nu am căzut decât de 2 ori de pe teleschi) dar nu am exagerat și oricum am o febră……

Drumul cu teleschiul îmi place mult și aici peisajul este incredibil. Și aici este lung, plus că erau deschise 2 teleschiuri și fiind cald și soare a adus ceva în plus. Și zăpadă. Și destul de lejer, nu era aglomerat.

Pe pârtie la un moment dat m-am întâlnit cu câțiva superblogeri veniți la plimbare și am făcut câteva poze de ținut minte – aventura Straja.

20141213_114020

20141213_144549

Date ”tehnice” pentru schiori și mai ales snowboarderi

• 12 pârtii cu teleschi
  • 5 cu nocturnă
  • 26 km de domeniu schiabil, 20 km având tunuri pentru zăpadă artificială
  • Funcționare pârtii: 9:00-21:00
  • Închiriere snowboard: 30-40 lei. 40 echipament nou. Echipament de schi mai ieftin cu 5-10 lei. Pe zi
  • Urcări: cel mai mic pachet teleschi: 20 lei 5 urcări, 10 lei garanție cartelă. 1 zi: 90 de lei. Și restul pachetelor:

Cazare la Vila Alpin

Am stat la Vila Alpin că aici a avut loc Gala Super Blog, sâmbătă, de la ora 17:00 și seara petrecerea așa că am avut timp destul și să mă dau cu placa și să văd stațiunea :).

Preț camera dublă 150 de lei fără mic dejun.

Cred că aici este cea mai bună bucătărie, sau cel puțin în domeniul ciorbelor. Nici nu am făcut poze că era nerăbdarea mare să le consumăm. Demult nu am mâncat o ciorbă de burtă mai bună. Sau de cartofi cu afumătură, sau de pui cu tăieței. Mmmmm.

Mulți veneau aici pentru mese, din toată zona.

Singurul lucru care nu mi-a plăcut era faptul că se fuma în incintă și nu suport fumul deloc, adică îmi cam taie din dispoziție, dar asta este peste tot la fel, cel puțin în stațiunile montane. Nu era exagerat de mult fum, dar era.

În rest foarte cald în camere, curat și tot confortul, plus vederea pe pârtie direct de la camera noastră.

Și personalul foarte amabil și servirea ireproșabilă aș spune.

20141212_163247(0)
In fata la Alpin

Echipamentul l-am închiriat de la cei mai drăguți oameni posibili (deși se poate să fie și alții în zonă la fel de simpatici) care serveau clienții și cu apă, puteam lăsa încălțămintea acolo și au fost foarte binevoitori cu tot. Se pot închiria și căști de protecție.

Ghetele mele Osiris sunt foarte plimbate 🙂

Și am discutat cu mulți oameni: la magazinul mixt, la închiriere echipament, sus la Schit (momente în care am ieșit singură din vilă) iar când am mers duminică afară să las cartela de teleschi și am zis să stau un pic la aer curat cu gândurile la barul cabana Montană. O doamnă cu o bebelușă în brațe. Bunica fetiței de 7 luni, mămica pe pârtie. Am vorbit mult despre subiect copii, bunici care cresc nepoți, de câtă iubire au nevoie bebelușii, cum este în Straja și altele. La un moment dat, vorbind despre copii abandonați mi-a spus că o doamnă din localitate 4 copii a adoptat și un băiețel mic metis și cu toate că este greu ”să pună masa” la 5 copii o face…și multe altele – și ne-am luat la revedere.

20141214_120223
Preturi mici la Staja, o cana de vin fiert: 4 lei

Am mers și la Schitul Straja tot în ultima zi, duminică și am povestit aici despre acest loc minunat.

Un băiețel care chema un câine lovit la o lăbuță să îi dea pâine, vorbea cu el și l-a îmbiat într-un fel de l-a convins pe bietul patruped, avea multă dragoste în voce.

Mi-ar place să stau câteva zile aici cu un grup de prieteni, la dat cu placa și veselie. Seara în același bar, ziua în același restaurant,. Sau mici variații, mi se pare atât de reconfortant. Din păcate nu avem timp de tot ce ne dorim, dar mă bucur că am ajuns și așa aici și chiar pe weekend este foarte plăcut de mers, deconectarea este totală.