Cum călătorești 2 luni cu o valiză cu personalitate, care se blochează mereu

Diverse
Am o valiza foarte umblareata

Când vine vorba despre peripeții cu valize, am atâtea de spus! Ultima și cea mai cu emoții a fost în excursia din Asia. Având în vedere că VALIZA a fost cea mai mare problemă avută, de la început la sfârșit, cumva mi se pare corect, trebuia să fie ceva – negativ – care să mă pună un pic pe jar.

Care a fost problema?

Problema a debutat în Dubai, deci chiar la prima oprire. S-a blocat și aveam o gramadă de lucrui pe afară, plus că aveam zbor spre Hong Kong. V-am povestit experiența chiar la cald, dar nu am detaliat ce s-a mai întâmplat ulterior. Pentru că fusese doar vârful icebergului.

Cum au început problemele

Pe scurt, am cumpărat eu o valiză de care m-am bucurat enorm. Nu am încercat cifrul, să meargă, iar de la magazin din Unirii de unde am luat-o mi s-a spus că sunt instrucțiunile pe cardul respectiv. GREȘIT! Mereu încercați acolo. Nu am încercat până să plec, era foarte din scurt o excursie cu mama în Roma. M-am învârtit pe lângă ea și nu mi-am dat seama cum să pun cifrul, deși am urmărit inclusiv tutoriale pe youtube. Am lăsat baltă problema, am sigilat valiza și gata. Procrastinare la întoarcere, am amânat problema de a duce valiza în service până…. până vreo 1 an și câteva luni, chiar am avut emoții că nu o să am valiza la timp. Între timp nu am folosit decât valiza mea mică roșie, deci numai cu bagaj de mână. Este atât de bine!

Mi s-a returnat valiza din service cu mențiunea că nu are nimic și doamna de la reprezentanță mi-a arătat cum fixez codul. Atât. Am dedus și cu ea că era cumva blocată când am cumpărat-o. Și nu m-am gândit mai departe, mai departe cum ar fi un defect de fabricație. Care m-a bântuit 2 luni și nenumărate deplasări în această perioadă: 14 zboruri, drumuri cu tren, autocar, schimbat cazări… detaliez:

Dubai: O zi compromisă din cauza blocării valizei

Când am ajuns în cameră după prima seară în Dubai am realizat că valiza mea era blocată. După frământări intense am lăsat problema pe a doua zi, când am rezolvat-o la un Mall. Eram pregătită să renunț la toate bagajele care nu erau în valiză și să o sparg în Hong Kong. Era o tragedie la început, dar ușor, ușor m-am obișnuit cu ideea. Din fericire am rezolvat. A fost un pic ciudat să înfrunt privirile oamenilor când îi întrebam de Mall: aveam o valiză măricică, un rucsac și 2 sacoși! Am depășit momentul și mă îndrept cu bucurie spre Hong Kong! Aaaa cu ocazia deblocării am schimbat codul.

M-a costat o zi întreagă plus o noapte de griji. Aș fi putut să mai văd ceva.

Hong Kong: valiza lovește din nou!

S-a întâmplat în una dintre zilele petrecute în Kowloon, deci am avut până atunci vreo 8 zile frumoase: câteva pe insula Hong Kong și după în infama clădire Chungking Mansions, faimoasă mai mult negativ, am fost necăjită și pentru că am ajuns aici, dar întorcându-mă la valiză: vin din Cheung-Chau, o insulă superbă pe care doream să o vizitez din țară, totul perfect, relaxare maximă, abia așteptam să mă schimb să ies, îmi făcusem câțiva prieteni și mergeam, pe promenada din Kowloon și la un bar… pauză: VALIZA BLOCATĂ! Nu mi-a venit să cred! Am tras de ea, am dat pe 0, iar încercat, nimic! Îmi venea să plâng! De fapt cred că am și plâns un pic. Și îmi vine o idee: dacă aș încerca codul dinainte? A FUNCȚIONAT! Evrika! Toată lumea era a mea! Am schimbat iar codul, le aveam pe toate salvate în notițe în telefon.

Nu are rost să vă spun că tot încuiam – am stat și la hosteluri așa că nu puteam lăsa bagajul liber! Deși la un moment dat nici nu îmi mai păsa dacă o să îmi dispară ceva, era răul cel mai mic!

Când credeți că am pățit-o din nou? În Kuala Lumpur. A mers ușor cu unul din coduri, la un moment dat valiza mea chiar mergea cu toate cele 3 coduri. L-am schimbat din nou. Și Cât am stat în Malaezia nu am mai pus codul, nici în Melakka nici în Cameron Highlands, nici în insula Penang. Am avut însă și seifuri și de cârpe chiar nu mai îmi păsa cum am spus.

Prin Indonezia am mai avut câteva episoade de blocaj, dar mergea cu unul dintre cele 4 coduri, random, când cu unul, când cu altul, dar se deschidea. Deja eram imună și îmi luasem gândul.

De vreo 2 ori am observat că valiza se deschidea cu toate cele 4 coduri. Această perioadă să îi spun lună de miere a durat până la…..

Și iar!

În Banyuwangi. Tocmai când m-am întors din frumoasa vizită la ferma de fructul dragonului. Nu mergea și pace. Cu nicunul dintre coduri! Și trebuia să plec la vulcanul Ijen seara și să văd răsăritul acolo, să… Norocul meu a fost Jacco, jumătatea masculină a cuplului de olandezi cu care m-am împrietenit. A luat valiza și a încercat multe coduri, el mi-a spus ceva că trebuie să nu mai trag de ea, să fiu calmă și să iau cod cu cod, a spus ceva de combinații. Mă depășește, ei lucrează la unul dintre big 4 așa că sunt mai tehnici. A reușit! Și asta după abia 10 minute. De ușurare cred că iar am vărsat câteva lacrimi. Și am pus un nou cod. Și salvat. Și a venit și trecut și Ijen, Bali, restul…. nu am mai închis valiza și pace.

Am ajuns acasă: A mers din prima, nici nu mai știu cu ce cod, dar nici nu mă mai interesează.

Aaa, în Dubai trimisesm mail la reprezentanța internațională. Am primit un cc cu take care of this problem. A fost ultima veste de la ei. Am zis că mă ocup acasă. Spre rușinea mea tot procreastinez. Adică dacă vă spun că ÎNCĂ nu am ajuns IAR cu valiza în service mă credeți? Din septembrie! Și o să vină vremea când o să regret. De asta sunt sigură.

Pentru inspirație, puteți citi și articolul: Ce faci când ţi se blochează valiza în Dubai şi trebuie să zbori în Hong Kong

Pentru excursia din Asia, care m-a purtat prin Dubai, Hong Kong, Malaezia, indonezia, Singapore, Bangkok, am avut o valiză medie, care mi-a dat mari bătăi de cap. Sunt sigură că a fost o întâmplare, că am nimerit eu rău și dacă mă gândesc bine, decât să fi avut alte probleme (mereu sunt, mai ales în călătorii lungi) aș alege iar să îmi fac nervi din cauza valizei. Nici măcar nu am răcit. Dar ce aș face altă dată: aș merge cu o valiză mai mică, uitați aici ce aș pune acum în bagajul de Asia.

20140719_112504
Asa se merge la Mall in Dubai?

Și pe unde nu am purtat aceasă valiză…. 9 zboruri, tren, autocare, rate locale, etc

Little India Melakka 177

20140719_150724

ijen 001
In Cemoro Lawang, satul de unde se merge la Vulcanul Bromo
ijen 004
Tot in Cemoro Lawang
Melaka2 188
In Melaka

0 thoughts on “Cum călătorești 2 luni cu o valiză cu personalitate, care se blochează mereu

1. A mea e identica(cred) doar culoarea e o nuanta mai inchisa. Eu n-a avut probleme cu ea, au folosit-o si ai mei, avem acelasi cifru de cativa ani. O fi bad luck na…
    Am renuntat la ea din perspectiva comoditatii pe care mi-o ofera rucsacul… Ghiozdan in fata, rucsac in spate si ‘I m ready to go’. Ca si fata cred ca e inconvenabil cu backpack, fiind greu. Tre’ sa recunosc am ras putin :))

1. 🙂 Multumesc! De fapt eu nu ma pot organiza cu rucsac, dar mi-ar fi placut sa nu am atata bagaj cu mine. Sigur a fost ghinion, nu am nicio indoiala, din seria: toate mi se intampla numai mie 🙂