5 locuri cu bere bună, de vizitat în Bruxelles

Bruxelles Bere Pub (19)
In Moeder Lambic Fontainas

Când ești în Bruxelles….. pe lângă ciocolată, vafe, cartofi prăjiți și fructe de mare, berea este omniprezentă, fiind adusă la rang de artă în anumite localuri care servesc o varietate mare de bere lambic, alături de alte specialități și licori. Aici berea este ridicată în grad, se servește în pahare cu picior, asemănătoare cu cele de vin, sau uneori cu cele de cognac. Pe lângă savoarea aparte, berile belgiene tradiționale se mai remarcă prin concentrația de alcool, destul de mare și toată lumea bea bere, mai ales la prânz și categoric după ora 5. Vă recomand să încercați mai multe sortimente, deoarece toate au alt gust, aromă, dar responsabil: în capitala belgiană se bea bere, dar nu una după alta, ci se savurează încet, ca un vin bun.

Muzeul Berii Bruxelles: The Brewers House

Casa berarilor, aflată într-o clădire construită între anii 1695-1698 este prima oprire pentru a învăța mai multe lucruri despre istoria și despre cultura berii. Despre faptul că este una dintre cele mai vechi băuturi din lume, fiind produsă și în Mesopotamia, că este a doua cea mai consumată băutură din lume, după ceai și multe alte lucruri interesante, dar și despre procesul de fabricație.
La intrare veți primi o broșură cu informații utile despre cele amintite, iar după ce vizitați muzeul, care este destul de mic de altfel, veți primi un pahar de bere: blondă sau neagră. Cereți berea neagră, nu este amară precum guiness ci foarte aromată, deși nu este dulce. Este specialitatea casei. Eu am primit și un pahar de bere blondă, am stat mai mult la discuții cu gazda, despre călătorii și despre București.
Adresa: Kerkstraat 11, exact în Grand Place.
Deschis zilnic, între orele 10:00 – 17:00
Preț intrare: 5 euro, iar cu Brussels Card este gratuit, se poate intra de mai multe ori.

Moeder Lambic Fontainas

Cea mai mare selecție de beri draft lambic din toată Belgia, am vizitat localul de două ori și am observat că era plin atât duminică cât și luni seara, după ora 21:00
Sunt 2 baruri Moeder Lambic: L’Original și Fontainas, cel vizitat de mine, Fontainas, care are o selecție de 46 de beri draft, lambic și 150 la sticlă, plus diferite gustări. Locul este deja recunoscut la nivel mondial, fiind inclus în topuri despre cele mai bune localuri, în primele 10 și aflat pe locul 8 din 2974 localuri din Bruxelles pe Tripadvisor.
Are ceva deosebit, este călduros, primitor, bere foarte bună, la fel un wifi senzațional și pur și simplu m-am simțit atât de în largul meu, că am simțit nevoia să revin înainte de a mă retrage la somn, în cea de-a doua zi, pentru a-mi lua rămas bun de la oraș dintr-un loc unde m-am simțit acasă.
Prețuri: de la 3,40 euro pentru o bere draft mică. Bere foarte foarte bună.
Place Fontainas, sau Rue de Savoie 68 (L’Original, pe care nu l-am văzut).

A La Morte Subite

Aveam localul pe lista de văzut încă de acasă, pentru decorul deosebit, într-o clădire autentică Art Deco, are păstrează decorul original din anul 1928. Au bere cu fermentație spontană, precum Gueuse, Kriek, Faro, Framboise, și Blanche). Am testat berea albă a casei, la recomandarea ospătarului și era bună de tot.
Mi-a plăcut mult atmosfera retro, faptul că am văzut clienți de toate vârstele, deși media era destul de ridicată. Este ceva să vezi un cuplu la 70 de ani, aranjați, veniți să savureze câte o bere în acest local, să ia o gustare, îmbrăcați elegant, comunicând foarte mult. Doamna mi-a zâmbit, la fel ospătarii întrețin o atmosferă relaxată, fac glume cu clienții, este de vizitat.
Prețuri: ceva mai mari decât la Moeder, dar nu mult.
Rue Montagne aux Herbes Potageres 7

A la Becasse

O tavernă tradițională lambrisată, aflată chiar în centru, unde se poate degusta bere lambic din halbe de ceramică pictate cu albastru, brânzeturi locale, alte bunătăți. Este un local foarte apreciat, dar nu am reușit să ajung, deoarece pe la ora 21 am găsit închis, nu știu cum, mai ales că pe site scrie că este deschis până la ora 23:00. Am tras de uși, m-am uitat înăuntru și degeaba. Eram curioasă deoarece am primit și de la o prietenă recomandarea/invitația de a merge acolo, este localul lor favorit, ea locuiește în Atwerp dar nu am avut timp să ne întâlnim, sper data viitoare să ne vedem chiar la Becasse.
Rye de Tabora 11

Le cercueil – bere la craniu

Este un bar gotic situat chiar în piața Grand Place: pe o străduță laterală, dar la 2 m, se vede. Atmosferă de Halloween, muzică rock, mi-a plăcut. Am scris despre bar aici un întreg articol, mai ales că este destul de faimos și eram curioasă să văd cum arată.

Am mai mers la o cafenea din Grand Place, unde am luat bere aromată, roz, bună și aceea fiind naturală și cam atât cu berea.
Însă posibilitățile sunt nelimitate: foarte multe localuri, dacă aveți timp vizitați și Cantillon – Lângă Gare du Midi, cea mai vizitată fabrică belgiană, sunt tururi de fabrică, bere autentică lambic.
Sau Zwaan – o cafenea modernă care servește bere lambic autentică, preferată de tineri pentru atmosfera modernă.

Proiect susținut de Nikoniști și realizate cu aparatul Nikon Coolpix AW 130.

Bruxelles Bere Pub (7)
Moeder Lambic Fontainas

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

0 comentarii la „5 locuri cu bere bună, de vizitat în Bruxelles”

1. 😀 hehe, stii cum e: cand locuiesti intr-un loc iti dai seama ca turistii cunosc si descopera unele locuri mai bine ca tine. Fiind aici mereu imi spun ca am timp sa vad ce e de vazut, insa am totamanat si nu am ajuns niciodata pana acum :))