Gânduri din Info Trip-ul Nova Travel din Antalya

A fost un Info Trip pe cinste. Articolul de față vrea să vă prezinte dedesubturile, cum stă treaba dar și cum se vede din fotografiile de pe FaceBook. Work and travel, cu Nova Travel și un grup de 40.

Are și All Inclussive-ul farmecul său

Până de curând, mâ gândeam că o să doresc un sejur în Antalya când o să ies la pensie, pe principiul că până atunci pot să vântur lumea în lung și în lat. Ei bine, nu prea aș mai fi dorit să plec din unele locuri și acum îmi doresc să merg cu familia și nepoței (Antalya este un rai pentru copii) și un sejur cu gașca, să ne povestim tot ce avem de povestit și să ne și distrăm. Și dacă stau să mâ gândesc bine, mi-ar plăcea să merg chiar și singură, ai ce să faci, plus că este ușor să îți faci noi prieteni. Peste tot.

Poți să te distrezi în Antalya

Maxim, nu știu de ce aveam în gând că este o destinație de relaxare. Vacanța poate fi o nebunie de la un capăt la altul în anumite resorturi și uite așa lista de călătorie se tot lungește. Am avut și doi sărbătoriți, Corina chiar în ziua sosirii și Cătălin, care a fost serbat la Sueno: Katalin. Am făcut rafting , am petrecut pe yacht, la Adam și Eva, în resorturile unde am fost cazați și tot așa.

Cardio Infotrip

Serios, cred că dacă nu era păcătosul sistem Ultra All Inclussive, unde este imposibil să nu mănânci prea mult atunci când ești și obosit și te îndemni cu alții, aș fi slăbit câteva kilograme. Am mers zeci de kilometri în fiecare zi prin resorturile acelea uriașe, uneori urcând/coborând zeci de scări. Am făcut o serioasă febră musculară.

Nu mă pricep la Karaoke

Bine că m-am lipit de alte 6,7 fete care nici ele nu se pricepeau și am făcut show. Cred că am cântat vreo 5,6 piese, cu mult suflet, pe toate vocile. Toate împreună. Ne-am amuzat teribil.

Turcii sunt foarte primitori și foarte patrioți

Efectiv își iubesc țara într-un mod exaltat, deplin. Sunt o forță, oricum, au de toate, agricultură, industrie, textile, turism. În Antalia numai, turismul aduce 10%, 70 % este dat de agricultură. Și vârsta medie a populației este de 25 de ani ( la noi 40 și un pic). Este o țară foarte bogată. Și sunt foarte harnici. Un hotel cu 500 de camere se construiește în 8 luni. În ultimii 12 ani au construit 18 500 de km de autostradă (cu 6 benzi).

Nu dați niciodată bacșiș monede

Se pare că zgomotul monedelor este foarte jignitor. Monede se dau numai la cerșetori. Pentru șoferi etc, dați hârtii. Sau nu mai dați. La fel, la restaurant, dacă restul urmează să vi se dea în monede, este atât de puțin, spuneți de la început mulțumesc, să nu vă aducă, nu lăsați monede în urmă.

Turcoaicele sunt foarte cu nasul pe sus

Mai ales cele 15 % și frumoase și deștepte, cum ne-a spus ghidul nostru turc, Ozy. Nici nu stau la discuții, povești. Se prețuiesc foarte tare. Adică, dacă îi cerea unei fete la liceu, facultate să iasă la un suc, ceai, îi spunea: hai, mă, pleacă de aici.

Tot ghidul nostru s-a despărțit de o româncă din cauza lui Ștefan cel Mare și a lui Baiazid

După câteva luni de zile, când tatăl fetei, foarte patriot, a intrat pe fir. Iubire pierdută, cale de întoarcere nu a fost. Inițial el credea că Ștefan este vreun fost iubit, ceva. Nu știu cum de era Ștefan și nu Mircea, sau poate că a fost doar o poveste. Dar nu părea, chiar deloc.

Ador Gozleme-uri

Mai ales după o baie în mare, sau o repriză de soare, nici nu te mai interesează conținutul de carbohidrați și de ulei. Bune de te lingi pe degete.

Info Trip ANtalya Nova TravelDSC_5549

Am avut timp și de relaxare

Mai ales că am stat o zi la întreagă la un hotel, puteam sta chiar două, dar am dorit să văd cum sunt resorturile, de revenit pentru scop pur turistic am în vedere cu gașca, sau cu familia. Și este totuși foarte interesant să înveți despre hotelărie.

Nu am de ales, trebuie să slăbesc

Uitându-mă pe unele fotografii, mi-am dat seama că drumul pe care am apucat-o, cel al fitness-ului, nu are cale de mijloc. Ori stau în formă, ori mă sperii și eu de cum arată brandul meu în unele poze. Adică grăsimea peste mușchi este de belea. Cu teoria, ce, cum trebuie să mănânc stau bine. Practica mă omoară, dar nu mă las.  #arnoldreloaded.

Multă șampanie/vin spumant/prosecco

Au fost de toate și peste tot. Șampania cea mai bună la Maxx, desigur, câteva tipuri de Veuve, la alegere. Dar mereu până seara deja capotam câteva pahare efervescente. Până la urmă, lumea este în vacanță.

Pe tobogan este mai multă adrenalină decât la rafting

Da, la Kaya Resort am luat cu asalt toboganele. Cel în formă de semicerc, în care te dai cu un colac este cel mai de groază, jur. Am simțit că se oprește timpul în loc, ceva apropiat (nu de tot, dar apropiat) de cum m-am simțit când am sărit la bungee-jumping. Numai așa se justifică faptul că nu m-am auzit cât de tare am țipat. Prima oară nu înțelegeam de ce oamenii de jos se uitau la mine și râdeau. A doua oară (când am fost împinsă cu efect nesolicitat) se pare că cei de jos râdeau și mai tare și am simțit o jenă pe coardele vocale, eram un pic răgușită și mi-am dat seama că am țipat, ceea ce mi-a confirmat și angajatul hotelului care se ocupa de tobogane. A treia oară, am încercat să nu urlu și degeaba. M-am dus la alte tobogane mai calme. Este cam frustrant când cei mai mici nu țipă deloc, dar pe ei îi împingea foarte lent, le dădea drumul ușor. Zburând spre margine și îngrozită că o să scap cu tot cu colac peste parapet, nu mă gândeam decât în ce măsură asigurarea normală acoperă aceste accidente. Vai, vai. La rafting a fost chiar lejer de tot prin comparație, cum mi-a spus Ioana, mare dreptate a avut.

Ador raftingul

Da, cum vă spuneam în articolul dedicat, dacă aveți un pic de timp trebuie să încercați această experiență. Până la urmă erau și copilași de 3 ani, traseele ușoare sunt potrivite pentru agrement.

Cel mai lung bar din lume, Atrium, este la Adam și Eva

Și petrecerile se țin lanț, mai ales în plin sezon. Mi-a plăcut să mă plimb prin grădina raiului din acest resort faimos, cu o pina colada, una din multele încercate în respectiva seară când am dansat cu toții de mama focului așteptând plecarea, nu de alta dar a doua zi eram pe baricade, la vizitat hoteluri.

Bar Adam si Eva

Bărbații chiar sunt buni bucătari

Mai ales când ești în largul mării, pe yacht și ți se pregătește cina, pe loc. Apetitul, maxim după o baie în mare, desigur. Nu știu cum nimerisem pe yachtul non alcoolic. Vai, noroc că la prima oprire am fost și noi intrați în rândul lumii, au donat alte yachturi că eram supărate.

Mi-a ieșit sushi pe nas

Niciodată parcă nu ai suficient sushi, mai ales în Europa, dar mi-am luat revanșa în Antalya, Sushi dimineața, sushi la prânz, sushi seara. Am nimerit de toate la un moment dat și nu le-am ratat.

Chiar pot ignora prăjiturile

Am mâncat de câteva ori, dar în marea majoritate a timpului am sărit peste desert. Nu și peste supă, îmi plac enorm de mult supele și în majoritatea timpului le-am preferat dulciurilor. O supă la desert, vă rog!

Mi-a plăcut mult de tot Kemerul

Pentru combinația munte-mare. Marea aici este perfectă pentru scuba-diving și totul este minunat.

Info Trip ANtalya Nova TravelDSC_5093

Distracție pe ponton

Multe resorturi au pontoane: unele pentru a substitui plaja, altele pentru a avea și una și alta. Am văzut câteva lounge-uri amenajate pe pontoane, care bat aproape orice club de la noi. De vis. Și chiar și cele mai mici, normale, au un farmec aparte, simți briza mării mai pronunțat, te simți ÎN VACANȚĂ!

Info Trip ANtalya Nova TravelDSC_4882

Nu m-am ținut de cuvânt

De cuvântul dat către trollerul meu simpatic. Am sărit pe el și de data aceasta, mai ales că am primit atâtea genți, agende, tricouri, etc de la hoteluri și de la Nova, că s-a tot umplut. Deja am măritat o parte din ele. Vinovată: am mai adunat și cosmetice, miniaturi, merg la fix când călătoresc prin Europa cu Ryanair. Dar lăsând cosmeticele, ce vină am eu că de la venire am primit câte o gentuță cu diferite cadouri, gen seturi spa, vase de ceramică, șepci, etc? Nu mă plâng!

Info Trip ANtalya Nova TravelDSC_5084
Privind spre Amsterdam, troller Roncato light de la valigeria.ro

Info Trip Antalya Nova41974

Despre hoteluri

70 am văzut, din cele 400 de 5 stele din Antalya. Deși au toate 5 stele, diferența o face prețul, turcii sunt foarte corecți la acest capitol, serviciile și calitatea se delimitează prin preț.

Sunt resorturi de 5 stele foarte accesibile și cu un raport fantastic calitate/preț, am și luat prânzul la cel mai accesibil și a fost foarte foarte bine. Camerele sunt destul de mari, foarte curate, frumoase, numai că nu sunt luxoase. Dar au plajă, tobogane, de toate.

Există resorturi pentru sportivi (revin cu articol separat că a fost coup de foudre Robinson), resorturi extrem de luxoase, ca Maxx, Sueno, Rixon, Xanadu, etc. Dar și resorturi superbe accesibile și aici mi-au plăcut atât de multe, vă dați seama că nici nu le mai țin minte pe toate, am notițe, dar o să fac un articol numai cu hotelurile preferate, un top 10, 20 nu știu, o să văd. Evectiv mi-au plăcut multe dintre ele.

Există chiar și un party hotel (altul decât Adam & Eve), Amsterdam, care la început ni s-a părut destul de kitch, dar este fantastic pentru tineretul pus pe distracție. Ne-a cucerit cu lounge-urile, barurile, aqua-parcul demn de o petrecere în Ibiza, cocktailuri peste tot. Trebuie numai să fiți siguri că ajungeți la locul potrivit: unele resorturi oferă animație foarte agresivă, toată ziua, altele foarte soft, sau deloc.

Sunt hoteluri pentru cupluri (unde nu sunt admise familii cu copii) unde un cuplu tânăr nu se simte bine, pentru că sunt mult prea liniștite, nu au deloc animație, la 10 este totul stins aproape, chiar dacă există baruri deschise 24. Știu că li s-a specificat agenților să fie atenți că au fost cupluri tinere, în luna de miere, care au fost nemulțumiți de hotel deși ei îl solicitaseră, nu le-a plăcut deloc, ar fi vrut și ceva distracție. Așa că…. documentați-vă, nu alegeți doar după cameră, vedere la mare, baruri, dotări, ci după specific, cui se adresează. Și ascultați o părere, sau verificați înainte, pe booking și tripadvisor.

Mustafa Kemal Ataturk – ghida noastră, Ebru (de care ne-am îndrăgostit un pic, este senzațională) ne-a povestit mult despre istoria Turciei și desspre primul său președinte

Singurul turc cu acest nume, Ataturk (tatăl turcilor) este unul dintre acei oameni luminați, înaintea timpului său, sau care apar tocmai pentru a împinge lucrurile înainte. A murit tânăr și mulți se gândeau unde ar fi dus Turcia dacă ar fi trăit încă 10 ani. Cred că de fapt mult prea departe și misiunea sa se încheiase. Pe timpul lui, erau mai multe femei în Parlamentul turc decât azi. A scris manuale de matematică, a scris legi, a proiectat. Și a modernizat Turcia. Știați că până la el turcii nu aveu nume de familie? Erau cutare, fiul lui cutare.

A îndepărat de la putere religia, spunând că aceasta trebuie să rămână curată, fără amestec politic, el fiind de altfel foarte religios. Și-a dorit o moschee, la răsărit, în Japonia. A desființat toate școlile religioase, unde nu erau admiși decât bărbații și a înființat școli pentru fete și băieți, în acei ani copii învățând ziua, adultții seara și mamele, noaptea. Trei schimburi, toată Turcia a fost alfabetizată. A desființat Sharia, luând codul civil, penal și comercial de la elvețieni, italieni, nemți. S-a însurat cu o femeie foarte educată, Latife Hanim, pentru a încuraja prin exemplu emanciparea femeilor și renunțarea la portul străvechi. Aceasta a impus ca și condiție de căsătorie să fie acordat dreptul de vot femeilor și să poată fi prezente în Parlament- lucru pe care Kemal îl avea deja în vedere așa că a fost realizat, Turcia având în 1934  18 femei în Parlament. A înlocuit alfabetul arab cu cel latin.  Și câte și mai câte. Ce mi s-a părut curios – valabil pentru mulți oameni de geniu – nu a avut copii naturali, doar 8 copii adoptați, printre care și Sabiha Gokcen, cea care dă numele aeroportului Internațional Istanbul, prima femei pilot de război a Turciei și a lumii conform Guiness Book.

Greu să faci o poză, cu 40 de oameni în jur 🙂

…. dar nu mă las, am avut Nikon 1 AW1 de la Nikoniști

Work and travel

A fost refrenul preferat a lui Ozy, năstrușnicul nostru ghid. Pentru că este o deplasare de informare, cu distracție intercalată, cu multă voie bună, dar totuși scopul ține de muncă.

În încheiere vreu să spun că a fost obositor, dar plăcut, foarte intens, un carusel, iar. Dar asta este valabil la orice excursie de acest fel, Info Trip, fie că este vorba de una dedicată agenților de turism, unde accentul se pune mult pe serviciile hoteliere și altele dedicate turiștilor, sau Info-uri pentru bloggeri și jurnaliști, care au foarte multe activități și se vizitează multe atracții turistice. Comun este faptul că experiențele sunt de multe ori touch and go și că este multă fugăreală, plăcută, de altfel, până la urmă de aceea este vacanță, pentru vacanță și deplasările de serviciu cu specificul lor.

Și da, ne-am distrat

Până la urmă, de somn avem timp acasă. Și am cunoscut mulți oameni minunați, care unii mă știau bine din online, dar tot offlineul este mai amuzant.

Antalya ne așteaptă!

Info Trip ANtalya Nova TravelDSC_6689

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

2 comentarii la „Gânduri din Info Trip-ul Nova Travel din Antalya”

1. Pozele sunt minunate si m-am amuzat teribil de cateva momente. Dupa ce observasem in prima poza ca erai singura cu paharul in mana, sa spui mai tarziu ca ai nimerit pe yahtul nonalcoolic a fost cireasa de pe tort. Minunata descrierea acestei minivacante.

1. Multumesc mult Adriana, work and travel 🙂 Da, au cerut vin de la celelalte yachturi cand s-au aliniat pentru baie si eu eram in spate, venisem in fata de fapt sa le chem pe fete cand au spus sa facem poze