Cine este turistul de wellness și ce caută acesta: Conferința Pro Turism Herculane

Evenimente Uncategorized Wellness Wellness-ul și călătoriile

Turismul de wellness crește cu un ritm accelerat an de an, pe măsură ce oamenii devin din ce în ce mai preocupați de sănătate, de îmbunătățirea vieții și de echilibrul dintre corp, minte și suflet. Despre ceea ce caută turiștii de wellness, ce îi motivează și cine sunt ei am vorbit în prezentarea ”Cine este clientul de wellness și ce caută acesta”.

Ocazia: în perioada 21-23 octombrie 2016 am fost la Băile Herculane, pentru a participa în calitate de vorbitor la Conferința Băile Herculane, mai mult decât apă. Wellness, energie si viață, ediția a VI-a, organizată de Asociația Pro Turism Herculane. În acest articol vorbesc despre eveniment, despre o parte din prezentare și câteva date noi.

Cu această ocazie vă anunț un proiect drag: lansarea secțiunii de Wellness a blogului. Practic, călătorind am descoperit wellnessul. M-a cucerit. Și l-am aprofundat. Iar cum nimic nu este întâmplător, am întâlnit în cale și oamenii potriviți. O să vii prezint și pe ei, în timp.

Conferința Băile Herculane, mai mult decât apă. Wellness, energie si viață

Anul trecut am participat la ediția a IV-a a Conferinței, la invitația lui George Vasiliu. Iar acum aproximativ două luni am primit o invitație, din partea Laurei Pătru, de la Asociația Pro Herculane. O invitație să susțin o prezentare la Conferință, deoarece, așa cum mi-a spus, mi-a urmărit activitatea pe Facebook și a văzut că mă preocupă Wellnessul și că am fost în câteva locuri cu tradiție în acest domeniu.

Dorea să prezint mai multe despre turismul de wellness, din perspectiva unui călător. Împreună am discutat și am ajuns la concluzia că utilă ar fi o prezentare în care să le arătăm participanților cine este publicul lor țintă pentru turismul de wellness și ce caută acesta.

Le mulțumesc pentru invitație și pentru provocare Laurei Pătru, Marinelei Badea și lui Florin Victor Băzăvan. Cum este o Conferință unde participă, pe lângă presă mulți hotelieri și reprezentanți ai agențiilor de turism, am concluzionat că o prezentare cu date concrete și informații necesare pentru conturarea strategiei ar fi cea mai indicată. Pe lângă a transmite, ceea ce caută ”turistul de wellness”. Nu este o specie aparte, iar acest lucru l-am descoperit împreună.

cine-este-clientul-de-wellness-extravita-herculane13

Colegii de panel: Mihaela Dumitru- Specialist in nutriție și preparator fizic, Ioana Marian- Ambasador Global Wellness Day in România, Traian Bădulescu- Ambasador al Băilor Herculane, Jurnalist de turism și moderator.

După partea în care am abordat experiența personală și pe cea emoțională a wellnessului, cum percepe un călător aceste excursii, am trecut la prezentarea propriu-zisă. Am avut în total 25 de slideuri, 23 parte din prezentare. Peste unele am trecut rapid, fiind datele care transmiteau aceleași concuzii, le întăreau și le-am prezentat cumulat.

Cine este turistul de wellness?

Acel turist care este proactiv în legătură cu sănătatea sa

Odată cu preocuparea din ce în ce mai accentuată pentru sănătate, pe măsură ce crește poluarea șigradul de stres, suntem mai atenți la toate aspectele vieții noastre. Preocuparea pentru sănătate și pentru starea noastră de bine desigur că ne influențează modul de a călători. Dorim să călătorim, să nu renunțăm la vacanțe, dar totușți să ne îmbunătățim viața, să mâncăm sănătos și delicios, să avem parte de o experiență frumoasă cu totul.

Turiștii de wellness au mari așteptări de la sejur: doresc să se transforme pozitiv. Indiferent de obiectivele lor (sunt notate înntr-un slide mai jos) aceștia vor să se întoarcă acasă schimbați în bine. Și să învețe cum să continue transformarea. Cum să ăși îmbunătățească viața. De aceea: 

Oamenii doresc și ghidare, educație, nu numai proceduri

Turiștii de wellness sunt toți cei care doresc să se relaxeze, să obțină o stare de bine, să slăbească, să scape de stres și de probleme, să se recupereze după o boală grea, să se detoxifice, să se echilibreze emoțional, să vadă locuri noi dar totodată să se răsfețe. Toți cei care au nevoie de o pauză, de o vacanță în care să își reîncarce bateriile într-un fel sau altul. Și totodată să învețe. Cum să aibă grijă de ei, pentru a păstra rezultatele obținute în timpul vacanței de wellness, pe termen lung, cum să mediteze, cum să evolueze spiritual. Corp, minte și suflet.

Turismul de Wellness se întrepătrunde și cu alte tipuri de turism

De exemplu, sunt mulți oameni (eu mă încadrez aici) care doresc să viziteze, să fie activi, să facă sporturi. Dar și să aibă anumite servicii, să urmeze un probgram cu mâncare sănătoasă. Acum nici nu mai pot să stau câteva zile într-o vacanță fără o saună umedă, fără un masaj, un jacuzzi. Am ajuns să încerc toate procedurile de prin orașele sau cotloanele vizitate.

cine-este-clientul-de-wellness-extravita-herculane3
PS: Watermarkul l-am pus acum

Însă există mulți turiști care sunt atât de dedicați pentru obținerea sănătății, a transformării spirituale, a schimbării, încât fac lucruri incredibile:

Camera întunecată: 9 zile într-o cameră întunecată, fără mâncare

Sunt oameni care plătesc bani grei pentru a sta într-o cameră întunecată fără mâncare 9 zile. Oameni tineri, oameni ca noi, care au făcut un pas înainte în căutări. Turiștii de wellness devin din ce în ce mai cunoscători și încearcă din ce în ce mai multe experiențe, pe măsură ce simt efectele bune ale altor proceduri.

Ce vreau să subliniez aici (nu am prezentat acest slide că nu aș fi avut timp): nu trebuie să avem limitări. Doar să materializăm povești, experiențe, să propunem lucruri noi. Care să îndeplinească așteptările.

captura-de-ecran-din-2016-10-20-la-00-20-16
Slide neprezentat, m-am limitat la 25, motiv pentru care îl abordez acum

Top turiști de wellness, pe vârste

În creștere segmentul 26-35 de ani, în majoritate femei, preocupate de toate aspectele wellnessului, dar și bărbați preocupați în primul rând de managementul stresului, îmbunătățirea formei fizice și a vieții sexuale.

cine-este-clientul-de-wellness-extravita-herculane12

Ce doresc turiștii de wellness, exemple:

Ce le comunicăm turiștilor de wellness?

Desigur, pachete realizate pentru a răspunde așteptărilor.

Statistici: pe primul loc la numărul de vacanțe de wellness sunt nemții, dar dacă vorbim de sumele cheltuite, americanii (Statele Unite), urmați de Europa. 

Am prezentat o serie de statistici, care ne folosesc la segmentare. Practic, dacă dorești să faci investiții în promovare, ar fi culmea să te duci să te promovezi într-o țară ai cărei cetățeni este puțin probabil să ajungă vreodată pe la noi, de exemplu. Este minunat să facem lucruri frumoase, este ideal să ne promovăm în toată lumea, dar dacă avem un buget limitat, trebuie să îl direcționăm cât mai bine. Iar în timp, pe măsură ce investim și creștem, putem să ne extindem. Am prezentat o serie de statistici. 

Experiența frumoasă a turistului începe de la modalitatea în care ajunge în unitatea de cazare. Este cu mult mai bună dacă îi sunt puse la dispoziție mijloace de transport, transfer contra cost sau gratuit pentru șederi individuale de minim 5 zile să spunem, sau are organizat transferul de hotel, contra-cost. Din aeroport, gară, de la stația de autobuz. Și să aibă alte informații de acces pentru cei care doresc să vină singuri.

Paranteză: nu am apucat să vorbesc despre acest lucru la conferință, dar în cazul segmentării trebuie să avem în vedere și sursele de informare ale turiștilor pe care dorim să îi atragem: voi reveni pe blogul personal cu un articol despre acest aspect, dar ideea este că în segmentul de wellness lucrurile sunt altfel. Multe vedete mari nu au convertit, nu au vândut pachete acolo unde oameni care nu au faimă excelează. Pentru că turistul de wellness consumă un anume tip de știri, de emisiuni sau publicații. Este pe altă frecvență. Cum mă adun un pic de pe drumuri promit că scriu câteva articole despre comunicare pe blogul menționat.

Ce fac ceilalți?

Ceilalți europeni, desigur. Angajează oameni care s-au pregătit la diferite centre din Asia, de exemplu. Pentru a aplica acele terapii. Am prezentat mai multe slideuri, fugitiv, doar arătând țările, cu pachetele și modul de a se promova al unor hoteluri și centre wellness din germania, Spania, Grecia, Italia, Franța. Toate au adoptat modelul Asiatic de wellnes, adaptat.

Am dat câteva exemple și am menționat printre altele Lucky Bansko, din Bulgaria, un hotel cu SPA aflat într-o stațiune montană, iubită pentru schi iarna și pentru drumeții vara, care toamna și primăvara are servicii Wellness de calitate superioară. Tot pachetul. Clinică Indiană Ayurvedică, cu specialiști indieni și cu website în limba română. Pentru a arăta că nu există limitări și că lucrurile evoluează. Bulgarii nu glumesc când se dedică unei nișe, iar cum au făcut pe partea de schi, acum am observat că apar o mulțime de centre de wellness.

cine-este-clientul-de-wellness-extravita-herculane4

Wellnessul este o piață uriașă, un segment dorit de toți operatorii din turism, mai ales că turiștii de wellness cheltuie cu 59% mai mult în vacanțele din străinătate și cu 159 % mai mult în cele din țările lor, conform unui studiu realizat de Global Wellness Turism Economy.

Herculane, potențial wellness

Băile Herculane au absolut tot ce este necesar pentru a redeveni o destinație excelentă de Wellness. Izvoarele Termale, izvoare cu apă plată, aer ionizat negativ, un cadru natural fabulos. Unități de cazare bune și multe.

Tinerii din Asocialția Pro Turism Herculane au realizat o secțiune online pe site cu obiectivele turistice din zonă, există posibilitatea de a se închiria biciclete și am înțeles că au mari planuri pentru viitor, pentru a crea o experiență din ce în ce mai frumoasă vizitatorilor. Totodată, la Conferință a fost invitat și Florin Arjocu, ghid și blogger, care a vorbit despre obiective în vecinătate și alte atracții. Mihaela Dumitru a vorbit despre apă. Deci gând la gând.

cine-este-clientul-de-wellness-extravita-herculane1

În mare cam acestea sunt o mare parte dintre lucrurile discutate, turismul de wellness crește cu un ritm accelerat an de an, peste tot pe glob. Iar vestea bună este că avem totul pentru a aduce turiștii de wellness la noi. Din țară și din străinătate. Pentru 3 zile sau pentru programe mai lungi. 

Conferințele de acest tip ajută mult operatorii din turism să se informeze, ajută la creșterea zonei, la popularizarea ei. Practic, noi toți cei care am cunoscut mai multe despre Herculane, despre calitățile apei, a aerului, despre natură am devenit ambasadori. În cadrul grupului de prieteni, pe bloguri, în mass-media, sau Social Media. Am fost cuceriți. De stațiune, de oamenii, de tot. 

conferinta-herculane

Călătorii frumoase, de toate felurile vă doresc!

poster_proturism_3

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

3 thoughts on “Cine este turistul de wellness și ce caută acesta: Conferința Pro Turism Herculane

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *