Calamarii la gratar sau umpluti sunt săraci în calorii și mercur și plini de proteine

3 Calamarii la gratar sau umpluti grecia

Despre dietă și sănătate în vacanță: de ce să mizați pe calamari! Mă dau învânt după calamari, fie că este vorba despre o salată cu baby spanac și baby calamari, sau calamari mari la grătar sau umpluți cu feta, sau prăjiți. Și am vești bune pentru toți cei care iubesc calamari: nu numai că sunt super delicioși, ci sunt și foarte sănătoși, consumul lor aducând multiple beneficii pentru sănătate. În funcție de modul în care sunt gătiți însă, aceștia pot avea un aport caloric nesemnificativ sau măricel. Vă prezint câteva moduri de preparare, deoarece pe lângă  vitamine, calamarii mai au o calitate extrem de importantă: conținutul foarte scăzut de mercur. Așa că sunt o alegere ideală pentru sănătate și gust!

Calamari în fel și chip

Calamari prăjiți sau pane

Calamarii prăjiți sunt poate preferații tuturor, dar conțin multe calorii. Cât despre sănătate: depinde de cum este uleiul în care au fost prăjiți și desigur cât de mult pesmet și ou este în compoziție, dacă sunt preparatți pane, cum o să îi găsiți în majoritatea locurilor. Am mâncat calamari prăjiți și fără pesmet și au fost senzaționali.

Calamarii la gratar sau umpluti grecia
Calamar prăjit, cu cartofi prajiti
pane Calamarii la gratar sau umpluti grecia
Calamari pane
Calamarii la gratar sau umpluti grecia 2
Calamar prajit
3 Calamarii la gratar sau umpluti grecia
Tot calamari prajiti
Calamarii la gratar sau umpluti grecia 5
Calamari pane cu salata

Calamari la grătar

Calamarii la grătar sunt cei mai sănătoși și au foarte puține calorii. Sunt delicioși cu un vin alb sec și cu salată, sau cu baby spanac. Deși în general îmi plac calamarii mai mărișori, cei mici pe pat de baby spanac sunt senzaționali, mai ales cu oțet balsamic, lămâie și ulei de măsline.

Calamarii la gratar sau umpluti grecia 6
Calamari mici cu salată
Calamarii la gratar sau umpluti grecia 8
Calamar la gratar – delicios

Calamari umpluți

Această rețetă este adaptată de la bar la bar. În general, în Grecia veți găsi calamari umpluți cu brânză feta. Sunt foarte foarte buni, însă preferații mei sunt…

Calamarii umpluți cu scoici și fructe de mare

Am mâncat de câteva ori la taverna Spiros din Paleokastritsa insula Corfu, una dintre cele mai bune taverne în care am ajuns.

Calamarii la gratar sau umpluti grecia 9
Calamari unpluti cu scoici si fructe de mare – deliciosi!

Altele: inele de calamari cu sos de roșii 

Nu îmi plac inelele de calamar cu sos de roșii, în general sunt folosiți calamari congelați și nu știu, sunt moi, ciudați chiar. Nu au un gust rău, ci neutru, nu mă atrag deloc.

Calamarii la gratar sau umpluti grecia 7
Calamari cu sos de rosii

Știați că:

  • Există peste 300 de specii de calamari?
  • Cei mai mari calamari sunt cei colosali (diferă de cei gigantici) și au 12-14 metri lungime, 750 de kilograme. Calamarii gigantici au până la 13 metri lungime (femelele) și până la 10 masculii.
  • În Marea Ionică trăiesc calamari uriași, de 1,5-2 metri?
  • Calamarii pot fi introduși în dieta bebelușilor după 8 luni? Trebuie consumați o dată pe săptămână pentru a ține alergiile departe, asta, desigur, dacă bebelușul nu este alergic la calamari. Mai mult despre bebeluși și calamari pe diversificare.ro, aici. 

Calamarul: nutrienți 

    • Grăsimi sănătoase: Omega 3
    • Vitamine: A, B2, B3,, B6, B12 și vitamina C
    • Proteine: aport similar cu cel adus de carnea de vită.
    • Minerale: cupru, magneziu, calciu, fosfor, mangan, seleniu și zinc.
    • Conținut foarte scăzut de mercur, față de alte specii marine.

Nutrienți  calamari – pe 100 de grame

Proteine: 16 grame
Colesterol: 233 mg
Carbohidrați: 3,1 g
Calorii: 92 (67 din proteine, 13 din carbohidrați și numai 12 din grăsime)
Omega 3: 496 mg

Tablul complet cu toți nutrienții – câte unități de vitamina A, B, câte minerale acizi monosaturați, polisaturați etc – conținuți de 100 grame de calamari îl puteți consulta aici .

Sănătate cu calamari

Calamarii sunt superalimente. Nu știu dacă oficial au fost clasați în această categorie, dar sunt o sursă de proteine bogată, curată, foarte săracă în calorii, calamarii făcând parte din dieta pasionaților de fitness și a vedetelor pe care le admir, din punct de vedere a felului în care arată, ca de examplu Halle Berry.

Calamarii prâjiți sunt extrem de delicioși dar au un conținut caloric destul de mare, însă dacă nu sunteți la cură de slăbire vă puteți bucura de ei, mai ales dacă sunt preparați cu simțul răspunderii, adică nu cu foarte mult ulei și nu cu mai mult pesmet decât calamar.

Cele mai bune asocieri: calamari cu salată verde, calamari cu baby spanac, calamari cu legume înăbușite. Alte combinații delicioase: calamari cu cartofi prăjiți și bere – bombă calorică – la fel ca multe alte delicii pe care le savurăm în vacanțe. Însă de preferat la masa de prânz, nu cină! Poftă bună!

Vacanțe gustoase și sănătoase!

2 thoughts on “Calamarii la gratar sau umpluti sunt săraci în calorii și mercur și plini de proteine”

Lasă un răspuns