Excursie de o zi in Sirmione Lacul Garda din Bardolino

Sirmione Lacul Garda atractii obiective 17

Peninsula Sirmione este un loc în care trebuie neapărat să ajungi, dacă ești în vacanță undeva pe lacul Garda, sau împrejur. Sunt o mulțime de obiective turistice, restaurante încântătoare, magazine, singurul inconvenient fiind că orașul este foarte foarte aglomerat. Vestea bună este că turiștii care preferă vacanțele aici sunt din cei foarte civilizați, așa că nu deranjează cu nimic zen-ul zonei.

În călătoria de trei zile în Bardolino, am petrecut aproape o zi întreagă în Sirmione și uitați cum a fost:

Excursie de o zi in Sirmione Lacul Garda din Bardolino

De la Bardolino la Sirmione cu vaporașul

Pentru a ajunge în Sirmione, există câteva posibilități: cu mașina personală sau închiriată, cu transportul public sau pe lac. Neavând mașină, am ales să luăm vaporașul, deși a fost mai scump, din două motive:

• Am dorit să ne bucurăm de plimbarea pe lacul Garda.
  • Cu transportul public pierdeam mult timp, era chiar necesar să schimbăm autobuzul în Peschiera di Garda.

Așa că dis de dimineață am luat primul vaporaș spre Sirmione. Acesta, în luna octombrie a fost la ora 9:25. Verificați orarul aici, în plin sezon sunt mai multe curse. Navigazione Laghi este compania care operează vaporașele, compania de transport public, țin de Ministero delle Infrastrutture.

Biletul dus întors Bardolino-Sirmione costă 19,60 euro, iar pe linkul de mai sus găsiți prețurile pentru orice rută. Nu era reducere față de biletele cumpărate separat.

A fost o călătorie minunată, pentru că am ajuns întâi în Garda și de acolo în Sirmione. La întoarcere am ajuns întâi în Bardolino, a fost plăcut, deoarece peisajele au fost deosebite! Și căpitanii, toată lea a fost extrem de binevoitoare.

Ce faci în Sirmione

Castelul din Sirmione, Scaliger – este un castel fortificat din secolul 13, într-o stare excepțională. Este un castel unde se intră numai pe podurile mobile, fiind practic înconjurat de ape, în trecut fiind folosit de faimoasa și puternica familie nobiliară din Verona, Scaliger.

Urcați în turnul castelului pentru cele mai frumoase vederi asupra peninsulei Sirmione! Biletuld e intrare costă 5 euro pentru adulți și 10 euro dacă doriți să vizitați și Grotte de Catatullo.

Croazieră în jurul peninsulei Sirmione Ce poate fi mai plăcut într-o zi cu soare decât o plimbare cu șalupa pe lac? 25 de minute, 10 euro, uitați ce vedeți în acestă mini croazieră în acest articol. Desigur, pueți opta pentru alte croaziere dacă stați mai mult, unele la apus, sau la insula Garda.

Grotte de Catatullo – ruine din perioada romană, de o măreție care te lasă fără cuvinte.

Plaja și băile termale publice – în Sirmione există și plaja Jamaica, dar și o zonă cu băi termale publice. Sunt și parcuri frumoase și nu uitați să dați o raită și prin fața vilei Mariei Callas.

Sunt și câteva biserici minunate, precum Sant’Anna della Rocca, secol 12, chiar lângă castel, cu fresce din secolele 14-17, biserica San Pietro in Mavino, construit în anul 765 și renovată în secolul 14, aceasta pe un deal și Biserica Santa Maria Maggiore, în centrul vechi, secol 15, inclusiv frescele.

Te plimbi – evident, desigur, dar trebuie menționat că Sirmione este o bijuterie și trebuie să aloci timp pentru a te bucura de minunatele sale străduțe, care se iau la întrecere în frumusețe.

Mâncare și băutură

Pizza la ”Al Grifone”

Sau la un alt mic restaurant, mai ascuns. Griffone este un mic și foarte cochet restaurant aflat chiar lângă castelul Scaliger. În Sirmione, cum m-am despărțit de prietenele cu care eram și ne-am întâlnit după câteva ore, ele erau aici.

Le-am găsit pe fete la pizza și cum nu prea mai era mult timp până la ora de luat vaporațul înapoi, deoarece am plecat cu cel de ora 16:40 am luat doar o bere și le-am ajutat să termine pizza! Delicioasă. În Italia, regula este că la locurile cu cea mai frumoasă vedere nu ai cele mai bune preparate, asta în cazul în care nu este cine știe ce Restaurant de top. Cel mai bune preparate le-am mâncat în locurile fără vedere, sau nu în marile piețe, deși de multe ori aleg vederea pentru că… este Italia. Pot să mănânc niște paste mediocre în fața Panteonului din Roma, cum am și făcut de altfel, nu cred că mă voi putea vreodată sătura să privesc acest edificiu!

Prosecco în Piața Giosue Carducci

Adică chiar în piața unde este stația de vaporaș! Aici sunt multe restaurante, pizzerii, baruri i o mare forfotă. Este locul perfect să privești lumea și să te bucuri de soare! Eu am preferat un prosecco, dar poate fi o cafea, bere, orice, bineînțeles!

Mănâncă cel puțin o înghețată

Serios, nu poți să nu iei cel puțin o înghețată în Sirmione. Sunt atâtea gelaterii extraordinare că va fi greu să alegi un loc, dar mergi după intuiție, sigur nu poți a greș, toate sunt bune. Cred că data viitoare când vin aici o să mănânc numai înghețată! Este delicioasă! Am luat cu ciocolată albă și a fost cea mai fină înghețată posibilă, cu bucăți mari de ciocolată. Desigur, este total normal ca în Itaia înghețata să fie delicioasă, ar fi anormal să nu fie așa!

Unde vă cazați:

Noi am stat în Bardolino, la frumosul resort Aqualux resort & SPA despre care am scris această recenzie aici, sau dacă doriți să stați chiar în Sirmione, există foarte foarte multe oferte bune, vedeți în funcție de perioadă care este cea mai potrivită pentru voi.

Sirmione Lacul Garda atractii obiective 20

Sirmione Lacul Garda atractii obiective 3
Sirmione vila Mariei Callas

Sirmione Lacul Garda atractii obiective

Călătorii frumoase vă doresc!

Mirela este autoarea blogului ExTraViTa – Experiențe, Visuri, Călătorii, din pasiune pentru călătorii și aventură. Blogul ExTraViTa este unul dintre cele mai citite din România, subiectele preferate fiind legate de călătorii solo, croaziere, ponturi legate de călătorii, bagaje, modă și frumusețe pe drum.