Profitul Ryanair pentru anul 2017 a crescut cu 10% până la 1,45 miliarde de euro

ryanair

Ryanair a anunțat azi un profit record pentru anul 2017, o creștere de 10% după taxe: 1,45 miliarde de euro. Vectorii acestui rezultat sunt scăderea prețurilor (3%), creșterea traficului de pasageri la peste 130 de milioane și a gradului de ocupare de 95%, unde sunt pe primul loc. Despre consolidare, competitori, alte realizări și costuri în articol.

Profitul Ryanair pentru anul 2017 a crescut cu 10% până la 1,45 miliarde de euro

Rezultatele la sfârșitul anului fiscal: 31 Martie  (IFRS) Martie 31, 2017 Martie 31, 2018 % Schimbare
Pasageri (milioane) 120.0 130.3 +9%
Venituri (milioane) €6,648 €7,151 +8%
Profit după taxe (milioane) €1,316 €1,450 +10%
Magine netă 20% 20%
Basic EPS €1.053 €1.215 +15%

     

CEO-ul Ryanair, Michael O’Leary a declarat: 

”Suntem mulțumiță să raportăm o creștere de 10% a profitului, cu o margine neschimbată de 20%, în ciuda unei scăderi de 3% a prețurilor biletelor, pe parcursul unui an de supracapacitate în Europa, ceea ce a pus presiune pe preț; la creșterea prețurilor la combustibili și la redresarea din eroarea de management cu programul piloților din septembrie 2017. Cele mai importante realizări ale anului sunt:

  • Traficul a crescut cu 9% la peste 130 milioane, deși au fost ținute 25 de avioane la sol în timpul iernii.
  • Prețul mediu al biletului a scăzut cu 3%, la doar 39,40 euro.
  • Costurile unitare au scăzut cu 1% (excepție combustibilul care a crescut cu 3%).
  • Ryanair Labs a stimulat cheltuielile auxiliare înregistrate (+ 4% pentru fiecare pasager).
  • Am primit 50 de noi avioane B737, flota noastră ajungând la 430 de unități.
  • Am creat 1500 de noi locuri de muncă și am avut peste 600 de promovări.
  • Au fost încheiate noi contracte de plată de 5 ani cu majoritatea piloților și echipajului de cabină
  • Peste 800 milioane de euro au fost restituiți acționarilor, prin cumpărare (termenul este buy-back, or fi răscumpărat acțiunile?)
  • Ne-a redresat rapid după problema cu programul piloților din luna septembrie 2017. ”

Cea mai mare creștere a vânzărilor: Germania, Italia și Spania. 

Mesaj pentru competitori: nicio companie aerienă nu poate concura cu prețurile Ryanair

Ne așteptăm să continue creșterea peste medie a pieței din Europa și în F19, care va avea ca efect o continuare a scăderii prețurilor, deși va fi probabil o ameliorare, datorită reîntoarcerii charterelor pe piețele care au înregistrat scăderi, precum Turcia sau Egipt.

Însă mai târziu în cursul anului ne așteptăm la o presiune crescută asupra prețurilor, cu atât mai mult cu cât prețul ridicat al petrolului afectează marginile de profit în special a acelor companii UE care continuă să se extindă deși nu au nicio perspectivă de a obține profit. Ryanair va continua să urmărească strategia pasivă a factorului de încărcare activ / randament. Nici o altă companie aeriană din UE nu poate concura cu prețurile companiei Ryanair.

Zboruri și baze noi

  • 4 baze noi: Burgas, Memmingen, Napoli și Poznan. Vara aceasta au fost anunțate 200 de noi rute, inclusiv Iordania, Turcia și Ucraina. Nu am văzut nicio referire la Oradea sau Timișoar.
  • Compania poloneză Ryanair Sun a avut primele zboruri în luna aprilie 2018.

Altele

Clubul ”My Ryanair” a ajuns la 43 de membri, ia raplicația de mobil și websiteul Rynair au primit peste 1 miliard de vizite pe an.

Punctualitatea a scăzut de la 88% la 86%, din cauza grevelor șia  condițiilor atmosferice proaste de la sfârșitul anului trecut. Oricum, toți clienții sunt despăgubiți imediat și direct prin platforma alocată de Ryanair.

In FY19 vor fi investiții masive în personal, sisteme și business.

Industria din Europa continuă să se consolideze în 5 grupuri mari de companii aeriene. În ultimul an, Monarch s-a spart, Lufthansa a achiziționat Air Berlin și, mai recent, IAG a făcut o ofertă de a achiziționa compania Norwegian care generează pierderi.

Ryanair a lansat companie poloneză de chartere Ryanair Sun și a achiziționat un pachet de 24,9% de acțiuni Lauda Motion (tranzacție care este sub revizuire, nefiind încă aprobată de consiliile anticoncurențiale).

Mai multe detalii despre BREXIT; Consolidare, achiziții în comunicatul de presă al companiei aici.

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *