Satele Pataleia Strinillas Corfu2 2

Satele Pataleia și Strinillas Corfu: două bijuterii în vecinătatea Pantokratorului

Corfu Grecia

Ador satele grecești, iar insula Corfu are adevărate comori. Cele peste 100 de sate din insulă au fiecare câte ceva special. Însă calmul din Pataleia și Strinillas, două sate aflate în apropiere de vârful Pantokrator, nu se găsește chiar pe toate drumurile. M-am simțit atât de bine aici încât este posibil să mă întorc pentru un sejur de câteva zile în liniștea și frumusețea aceasta, mai ales că am găsit și cazare.

Alături de oameni atât de ospitalieri că dacă le ceri chiloții de pe ei, ți-i dau. Este expresia unui prieten corfiot, care îmi descria perfect cam cât de inimoși sunt oamenii din satele de munte din Kerkyra. Și când locuiești pe aceste plaiuri, cum să nu fii calm și darnic? Articol din seria Viața mea în Corfu.

Într-o frumoasă dimineață de septembrie, 9 septembrie chiar, 2018, mi-am făcut curaj să mă trezesc cu noaptea în cap pentru a merge să văd răsăritul pe muntele Pantokrator. Îmi doream de mult să fac asta dar cum mă aștepta și o oră și 20 de minute de condus până în vârf, nu prea m-am încumetat ușor.

Din diferite motive (pisicuțe care trebuiau hrănite) am ratat plecarea, deși mă trezisem la 5:40, iar răsăritul era anunțat la ora 7:15. În sfârșitm, am plecat pe la ora 6:30 de acasă. O parte din drum am avut sperața că poate totuși reușesc să ajung, urmând drumul Kontokali – Kassiopi.

Nu am dorit să gonesc, mai ales că drumul este plin de serpentine. Răsăritul l-am prins pe drum, a fost minunat și cum nu mă mai grăbeam deloc, am făcut călătoria până în vârf pe îndelete. M-am oprit la o cafea ici colo și peste tot unde inima o cerea.

Am mers spre Agios Martinos, ulterior ajungând în satul Pataleia, ultimul până la Pantokrator pe drumul dinstre Acharavi, cel ales de mine.

Satul Pataleia Corfu

Deși eram în întârziere spre Pantokrator, nu am putut, trecând pe aici, să nu mă opresc. Efectiv locul acesta m-a atras foarte mult. Am lăsat mașina la capătul satului și am făcut cale întoarsă pe aleile șerpuite. Am întâlnit câțiva localici și i-am întrebat dacă este vreo cafenea deschisă. Mi-au spus că nu. Am mers până la capătul satului, am făcut câteva poze, iar la întoarcere am dorit o poză cu ei.

I-am întrebat politicos dacă pot să le fac o fotografie, mi-au răspuns afirmativ și chiar m-au întrebat dacă nu vreau să îmi facă ei o cafea. Desigur! Abia așteptam. Efthimios mi-a adus și cafea și apă și un biscuite și a cules pentru mine nuci, mi-a dat o punguță întreagă.

Am sta mai mult de o oră la taclale despre Corfu, despre ce fac eu pe acolo, despre călători, turiști, despre actorii din The Durrels în Corfu, care au venit în diferite locuri din jurul satului, în timpul liber despre multe.

Ce noroc pe capul meu, să întâlnesc un vorbitor excelent de limba engleză și o adevărată enciclopedie!

Efthimios a stat 32 de ani în New York dar s-a întors pe plaiurile natale și acum a deschis o mică pensiune, are două camere de închiriat chiar în Pataleia. Vara viitoare le va înscrie pe Airbnb și HomeAway. Până atunci, dacă vă interesează locul, puteți să îi scrieți un mai aici.  I se mai spune și Mike.

Am aflat atâtea lucruri de la ei! Și culmea, la sfârșit ei mi-au mulțumit că am stat de vorbă, că ei stau împreună tot timpul și le place să cunoască oameni noi. Despre a plăti pentru ceva nici vorbă, vorba lui Efthimios: dar ce sunt eu, cafenea?

Satele Pataleia Corfu 4
M-am îndrăgostit de satul Palateia la prima vedere, drept urmare am oprit să fac poze
Satele Pataleia Corfu 3
Un sat ascuns în munți: Palateia
Satele Pataleia Corfu 2
Palateia, o minune de sat
Satele Pataleia Strinillas Corfu
La plimbare prin Palateia
Satele Pataleia Corfu 1
Prietenii mei din Palateia
Satele Pataleia Strinillas Corfu2 2
La taclale

Nu, corfioți adevărați.

Tot de la ei am aflat că este încă o mănăstire frumoasă și foarte veche, în apropiere de Strinillas, un sat aflat la câțiva kilometri de Pataleia.

Am ajuns pe Pantokrator, dar imediat după, am mers în Strinillas

Satul Strinillas

Strinillas este un sat un pic mai cosmopolit decât Pataleia. Are o piață centrală măricică, cu o tavernă frumoasă și câteva magazine. Însă la capăt de sat mai este încă o tavernă, care oferă priveliști minunate asupra insulei Corfu.

Am ajuns aici pentru că nu găsisem loc de parcare în oraș, așa că am lăsat mașina în locurile de parcare de la tavernă. Proprietarul (am aflat ulterior) mi-a zâmbit, eu am făcut câteva poze și m-am îndreptat spre centru. Am făcut și acolo câteva poze, dar nu am simțit imboldul de a mă opri acolo la masă, ci am dorit să mă întorc la taverna A la Palea.

Mai mult, lăsasem mașina acolo, așa era corect. Am ajuns și am spus că am venit, că am lăsat mașina acolo. Mi-au zâmbit și mi-au spus că au văzut. Ce delicat.

Terasă minunată, cu WiFi, prize și vedere frumoasă

Frumos este că chiar acolo, pe terasă, am găsit și prize și WiFi. CUm rămăsesem fără baterie la laptop și aveam ceva de scris, am hotărât să rămân aici la masă.

Am luat pastisada (paste cu sos de roșii aromat și carne de vită) și salată asortată. Porțiile sunt uriașe, nu am reușit să le dovedesc decât parțial. Porția de pastisada costa 10,5 euro, salata 4,5. Pâine din partea casei (da, corfioților le place pâinea și ți-o aduc la orice).

Am stat în total peste două ore aici, am aflat că Yannis, tânărul ospătar lucra aici acum pentru a-și lua carnetul de șofer. Deși luase un casting pentru  serialul ”The Durrels in Corfu”, a pierdut ”job-ul” pentru că nu avea carnet. Trist. L-am bătut la cap să ia carnetul. Am descoperit că avem și cunoștințe comune, pentru că el a lucrat până de curând la o tavernă din Ipsos, unde câțiva prieteni sunt clienți fideli.

Satul Strinillas Corfu 5 taverna
taverna A la Palatea – terasa, are și spațiu înăuntru, taverna fiind deschisă tot timpul anului

Strinillas Corfu

Satele Pataleia Strinillas pastissada
Pastisada la taverna A la Palea satul Strinillas Corfu
Satul Strinillas Corfu 1
Prânz cu vedere de poveste

Mănăstirea de lângă Strinillas era închisă

Satele Pataleia Strinillas Corfu manastire
Manastirea aceasta străveche se află a o depărtare de 1 kilometru de Strinillas
Insula Corfu
Dar ce frumusețe lângă Strinillas, la câțiva kilometri de Pantokrator – locul acesta mi-a adus aminte de Toscana
Satele Pataleia Strinillas Corfu 5
Drumuri în Corfu

De aici am luat-o ușor spre Paleo Perithia, un sat părăsit superb, aflat și el la poalele muntelui Pantokrator

Dar despre Vechiul sat Perithia (există și un sat Perithia. Sper că v-am dat azi câteva motive să zăboviți un pic pe drumul spre Pantokrator, sau chiar să faceți o extravaganță și să stați aici câteva zile. Cu siguranță dacă vă place farmecul pur și liniștea, căldura unei comunități unite, veți adora șederea voastră aici.

Citește și:

Satul parasit Vechea Perithia Corfu – o adevărată comoară

Cum ajungi pe Pantokrator, cel mai înalt vârf din insula Corfu

Închiriere mașină insula Corfu: ponturi și idei

Bagajul pentru vacanța în Grecia: ce să lași acasă și ce să nu uiți să aduci

Viața mea în Corfu Episodul 1: 5 obiceiuri grecești pe care deja le-am asimilat

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.