Muntele Pantokrator Corfu 4

Cum ajungi pe Pantokrator, cel mai înalt vârf din insula Corfu

Corfu Grecia

Muntele Pantokrator Corfu este cel mai înalt vârf din insulă. Se află la 906 metri deasupra nivelului mării. Numele vine de la o mănăstire bizantină aflată chiar în vârf, care datează din secolul 17, dedicată Schimării la Față a lui Isus Hristos.  Odată ajuns aici poți admira spectaculoasa coastă a Albaniei și multe peisaje mirifice din insula Corfu. În zilele senine și mai ales când umiditatea atmosferică este foarte scăzută, se poate vedea de aici și Italia. Mai mult, drumul până în vârf este de poveste. Cum ajungi, ce faci acolo și când este cel mai bun moment pentru a face această călătorie în articol.

Se spune că drumul este mai important decât călătoria și nu degeaba: drumul meu spre vârf a fost lung, pentru că m-am tot oprit din loc în loc. Însă dacă nu aveți foarte mult timp la dispoziție, uitați care este traseul:

Cum ajungi pe Pantokrator, cel mai înalt vârf din insula Corfu

Sunt multe drumuri care duc spre Pantokrator. Eu am ales drumul din Acharavi, pentru că este asfaltat până sus și practic poți ajunge cu orice mașină. Traseul este: Acharavi, Agios Martinos, Petaleia, Pantokrator.

Acharavi este o stațiune mărișoară în partea de nord a insulei. Agios Martinos, Petaleia, câteva sate micuțe de pe drum, să le ai în vedere pentru orientare. Sunt câteva indicatoare pe drum, spre Pantokrator și dacă folosești Google Maps vei ajunge ușor, însă dacă ai îndoieli, acestea sunt reperele.

Atenție la internet

Atenție: în partea de nord a insulei Corfu vei avea pe telefon semnal din Albania. Este indicat să oprești datele mai ales dacă ai abonament.  Sau să fii atent, pentru că te poți trezi cu costuri foarte mari. Asta pentru că se actualizează vremea, ceasul, mai primești un mail.

Cum sună 60 de euro în câteva minute în care nu ai folosit deloc telefonul? Sau 35 pentru 2 MB? Eu am cartelă acum, așa că nu mai am astfel de probleme. Am renunțat la abonament după o experiență foarte neplăcută avută anul trecut cu roamingul acesta ”gratis” din UE. Dar în afara lui este și mai grav, efectiv dacă ai abonament nu poți controla traficul și te poți trezi cu facturi uriașe.

Știu că am spus că merge Google Maps și așa am mers și eu, pentru că după Acharavi nu mai este problemă. Ci doar pe drum până acolo pe alocuri, unde coasta Albaniei este foarte aproape, în nord și nord-estul insulei Corfu.

Drumul până la Pantokrator este spectaculos

Insula Corfu este magnifică și pe drum spre vârful Pantokrator vei vedea peisaje care îți vor tăia respirația. Și vei simți imboldul să oprești peste tot să faci poze și mai ales să admiri frumusețea: chiparoși înalți, măslini, mare, vârfuri, sate cocoțate. Din fericire, sunt locuri unde poți opri în siguranță. Ai grijă să nu blochezi drumul, ai răbdare până găsești un loc sigur unde poți opri.

Pantokrator Corfu
Peisaje de vis pana în vârf: călătoria merită tot efortul
Drumul spre Pantokrator Corfu
Sunt multe locuri unde poti opri in siguranta sa admiri privelistea
Drumul spre Pantokrator Corfu 3
Frumos nu?
Drumul spre Pantokrator Corfu 1
Cam asa – loc cu vizibilitate mare

Însă trebuie să ții cont de câteva lucruri:

Drumul este foarte șerpuit, șoseaua este foarte îngustă, pe alocuri numai pentru o singură mașină. Dar din loc în loc sunt spații mai largi, pentru a putea trece două mașini.

Vei fi nevoit de câteva ori să dai cu spatele, așa că ideal este să fii cu ochii pe locurile unde strada este mai lată, ca atunci când te întâlnești cu altă mașină să știi imediat ce ai de făcut.

Nu merge repede! Am văzut foarte mulți turiști care fac lucrul acesta și numai faptul că eu mergeam încet a făcut să evit multe accidente. Pentru că sunt serpentine și te trezești pe un drum îngust cu altă mașină în fața ta, chiar după o curbă.

Nu te lua după localnici, ei sunt obișnuiți cu drumurile, știu toate cotiturile, se adaptează rapid. Am întâlnit mulți turiști care mergeau repede și se panicau când mă întâlneam față în față cu ei. Efectiv mă întrebam dacă țin la viața lor, sau a altora.

Am mers singură, deci se poate, dar cu precauție

Drumul spre Pantokrator Corfu 2
Am condus singura si poza am facut-o cu un trepied, am cam riscat, dar cum altfel pot sa va arat cum este ”behind the scenes”?
pantokrator trepied
Puteam sa ma trezesc cu aparatul trantit ca trepiedul meu nu este cel mai stabil posibil, iar masinile treceau repede

Unde parchezi la Pantokrator

Sunt câteva locuri unde poți parca pe șosea, atât aproape de vârf cât și până acolo. Există chiar câteva minii refugii, unde parchezi mai ușor. Însă în general vei parca în pantă, așa că lasă un pic loc față de mașinile din jur. Chiar dacă tu ești priceput, sau ai o mașină bună, poate ceilalți nu sunt în situația aceasta. Lasă loc de manevră.

Parcare Pantokrator Corfu

Mănăstirea Pantokrator insula Corfu

Conform arhivelor din Corfu, prima mănăstire a fost construită aici între anii 1343-1347. A fost construită prin eforturile locuitorilor din 23 de sate din jur. Aceasta a fost distrusă în jurul anului 1537, când a avut loc primul mare atac otoman asupra insulei Corfu. Atacul a fost condus de însuși Suleyman Magnificul care își făcuse tabăra în Albania, în Saranda de azi.

Biserica actuală datează din anul 1689, fațada fiind construită în secolul 19. Are  harmul Schimbării la Față a lui Isus Hristos – se sărbătoreaște pe data de 6 august. Însă între 2 și 6 august, în fiecare seară este slujbă aici. Recomandat este să mergeți înainte de 6 august, când este foarte foarte aglomerat.

Pereții mănăstirii sunt împodobiți cu fresce minunate, care datează din secolele 17. Dar s-au păstrat și câteva din secolul 14. Totodată putem admira câteva vase sacre străvechi din argint.

Manastirea Pantokrator Corfu
Biserica Pantokrator Corfu
Interiorul bisericii de pe muntele Pantokrator

Peisajele din vârful muntelui Pantokrator sunt splendide

Cu greu te vei dezlipi de aceste locuri. Este frumos, frumos de tot! Este și o tavernă în vârf, așa că poți să te bucuri de priveliște în timp ce iei masa aici. Sau să te oprești pentru o cafea, bere, suc, ce dorești.

Știu că am insistat mult în legătură cu siguranța. Nu vreau să descurajez pe nimeni. Sunt mulți turiști de toate vârstele care ajung aici. Este posibil și nu foarte greu. Însă puțină prudență nu strică. Mai bine ești atent decât să regreți. Însă este plăcut drumul, este frumos și deloc stresant să conduci spre vârf, mai ales dacă nu te grăbești.

Muntele Pantokrator Corfu
Sosele serpuite duc pana in varf – sunt mai multe drumuri pana aici
Muntele Pantokrator Corfu 1
Nu ma mai saturam de privelistea din varful muntelui Pantokrator
Muntele Pantokrator Corfu 2
Este si un observator, puteti sa il folositi cu incredere
Muntele Pantokrator Corfu 4
Cu ochii pe Ksamil, Albania
Muntele Pantokrator Corfu 3
In varf sunt si multe antene, daca sunteti sensibili mai bine spuneti pas acestei calatorii
Pantokrator insula Corfu vedere Albania
Pentru acest efect am folosit o lentila ”fish eye” de la Jumbo – 2 euro daca va intereseaza

Când să ajungi pe Pantokrator

Cel mai frumos moment al zilei să ajungi pe Pantokrator este la răsăritul soarelui. Am văzut poze și este magnific.  Însă cum adoptasem niște pisicuțe mici și trebuia să le păzesc până terminau de mâncat să nu le gonească cele mai mari, am ratat plecarea de acasă, deși mă trezisem la timp.

Stăteam și le vedeam cum mănâncă încet, sclifosite, dar ce puteam să fac? Așa că am plecat la ora 6:20, răsăritul fiind la ora 7:15. De fapt, soarele a ieșit la 7:30, până atunci fiind aureola.

Important: verificați pe net când este răsăritul, pentru că în lunile iulie și august este mai devreme. Era anunțat la ora 7:15 la început de septembrie, când m-am încumetat eu să fac această mini călătorie.

Asteptand rasaritul Corfu
Asteptand rasaritul – l-am ratat pe varf, dar nu imi pare rau, anul viitor!

Cât timp să alocați pentru vizita la Pantokrator?

În funcție de locul de unde stați în insula Corfu aproximativ jumătate de zi. Sau mai bine o zi, pentru a vedea și alte locuri magnifice dimprejur, precum Palea Perithia, un sat minunat părăsit, sau Pataleia, Strinillas, Sokraki etc.

Urmează episodul 2 al acestui articol: drumul până la Pantokrator. Pentru că deși de la mine din Kontokali până în vârf puteam ajunge într-o oră și 20 de minute, am făcut aproape 10. Asta deoarece  m-am tot oprit din loc în loc, în sate. Efectiv am trecut prin câteva locuri de poveste și am simțit nevoia să mai zăbovesc pe acolo.

Citește și:

Satul parasit Vechea Perithia Corfu – o adevărată comoară

Satele Pataleia și Strinillas Corfu: două bijuterii în vecinătatea Pantokratorului

Închiriere mașină insula Corfu: ponturi și idei

Viața mea în Corfu Episodul 1: 5 obiceiuri grecești pe care deja le-am asimilat

Câteva indicii pentru articolul viitor: spre vârf

Spre Pantokrator Pataleia
Povestea acestei fotografii in articolul viitor
Insula Corfu
Prin apropiere de Pantokrator

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

4 thoughts on “Cum ajungi pe Pantokrator, cel mai înalt vârf din insula Corfu

1. Ai ales un traseu mai ușor. Eu am mers pe la Strinilas și când am ajuns sus, încă îmi tremurau picioarele. La un moment dat,, într-o curbă, a trebuit să dau cu spatele pentru că din sens invers venea mașina de gunoi și ocupase tot drumul. Nu mai țin minte cât timp am făcut, dar știu că m-a ajutat călugărul român să întorc mașina la plecare. Altfel, cred că rămâneam acolo.

1. Da, drumurile în Corfu sunt uneori dificile. Eu aveam o mașină cu garda destul de joasă, așa că am ales cel mai lejer drum. Avantajul meu a fost că stând atâtea luni acolo am aflat lucrurile acestea :). Însă am devenit aproape corfiot, nu am probleme cu drumurile înguste, cu manevrele pe acolo, m-au ajutat însă anii de șofat prin București :)))

2. Sa-ti atingi visurile cu mana si itinerariile cu piciorul…..Chiar daca…..mai tot timpul iti sunt aproape cu gandul….dar cum spune vorba din popor” asa e viata, Mireluta”