FlightClaim

Avion întârziat mai mult de 3 ore sau zbor anulat? Poți primi compensații de până la 600 euro

Publicitate Sfaturi de călătorie Utile

Avion întarziat mai mult de 3 ore sau zbor anulat? Poți primi compensații de până la 600 euro. Când ai dreptul să ceri compensații pentru zborurile anulate sau întârziate, în cât timp de la un astfel de eveniment neplăcut poți face asta și cum procedezi efectiv? Sunt întrebări pe care ni le-am pus cu toții la un moment dat, fie că am fost într-o astfel de situație neplăcută, sau doar ne-am întrebat ce facem dacă ni se întâmplă și nouă.
Deși există destulă informație online, foarte puțină lume știe că poate primi despăgubiri, care sunt drepturile pasagerilor și în ce condiții poți primi compensații pentru un zbor întârziat sau anulat.

În ce condiții poți primi despăgubiri

Conform Directive Europene Regulation 261/2004 EC, care are efecte la nivel de UE (cu efecte la nivelul companiilor aeriene înregistrate în UE sau care zboară în UE – aplicandu-se tuturor pasagerilor, indiferent de vârstă, sex, naționalitate sau prețul plătit pe bilet), ai dreptul la o despăgubire:

Dacă zborul tău este întârziat, suprarezervat (overbooked), anulat sau dacă ai ajuns la destinație cu o întârziere de minim 3 ore.

Conform legislației europene, poți primi despăgubiri între 250-600 de euro

În funcție de distanța călătoriei, fiecare pasager poate primi o sumă de 250, 300, 400 sau 600 de euro:
– 250 euro pentru zboruri pe distanțe de până la 1500 de kilometri.
– 400 euro pentru zboruri pe distanțe între 1500-3500 kilometri.
– 600 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere de minim 4 ore)
– 300 euro pentru zboruri pe distanțe de peste 3500 km (cu întârziere între 3 și 4 ore)

La ce companii aeriene ești eligibil pentru aceste compensații?

Aici sunt două situații posibile: compania este înregistrată în UE, sau efectuează un zbor în spațiul european. Așa că poți primi compensații conform legislației europene pentru următoarele situații:

Compania aeriană cu care ai efectuat zborul este înregistrată în UE, indiferent de zbor și de destinație (de exemplu Austrian Airlines, Air France, Ryanair, Wizzair, Blue Air, LOT, KLM, Lufthansa, TAROM și mulți alții, chiar dacă zbori în Peru, Thailanda sau oriunde altundeva).

Zborul decolează de pe un aeroport din UE, chiar dacă respectiva companie aeriană nu este înregistrată în UE (de exemplu zboruri Qatar Airways, Air Canada, Air Serbia, FlyDubai, EL AL, Aeroflot, Pegasus sau Turkish Airlines care decolează de pe un aeroport din UE, inclusiv România).

Deci, dacă zborul este operat de o companie din afara UE, nu ai dreptul la despăgubire decât pentru zborul cu plecare dintr-un aeroport din EU.

Exemplu: București-Dubai și Dubai-București cu Wizz Air: ai dreptul la compensare pentru ambele zboruri. București – Dubai și Dubai – București cu Fly Dubai: ai dreptul la compensări numai pe ruta București-Dubai, nu și retur.

Situații în care compania aeriana nu este obligată să platească despăgubiri:

1. Dacă ai fost informat despre anulare cu minimum 2 săptămâni înainte de ora de plecare prevazută;
2. Dacă ai fost informat despre anulare într-un termen cuprins între 2 săptămâni și 7 zile înainte de ora de plecare prevazută și ți se oferă o redirecționare care să îți permită să pleci cu cel mult 2 ore înainte de ora de plecare prevazută și să ajungi la destinația finală în mai puțin de 2 ore după ora de sosire prevazută;
3. Dacă ai fost informat despre anulare cu mai puțin de 7 zile înainte de ora prevăzută pentru zbor și ți se oferă o redirecționare care îți permite să pleci cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevazută și să ajungi la destinația finală în mai puțin de două ore după ora de sosire prevazută;
4. Dacă operatorul de transport aerian poate dovedi că anularea este cauzată de împrejurări excepționale care nu au putut fi evitate, precum condiții meteo extreme, lovituri de stat, erupții vulcanice etc).
Problemele tehnice, sau alte probleme operaționale NU se califica drept “împrejurpri excepționale”, chiar dacă compania aeriană încearcă să se eschiveze folosind aceste argumente. În aceste cazuri ai dreptul la despăgubiri.

Poți cere despăgubiri retroactiv pe o perioadă de până la trei ani

1. Solicitările se pot face pentru zboruri operate până în urmă cu 3 ani, deci nu trebuie neaparat să fie zboruri recente.
2. Fac obiectul EC 261/2004 și cursele Charter, astfel că românii care își petrec concediile în Turcia, Grecia, Spania sau alte destinatii către care sunt curse charter sunt eligibili să primească această compensație.

Cum poți obține compensațiile conform Directivei UE:

Aplici personal – în acest caz nu vei avea de plătit niciun comision, însă marea majoritate a companiilor aeriene nu vor să plătească compensații. Mai toate se vor preleva de orice chițibuș pentru a evita acest lucru: scuze, explicații false. Mulți au renunțat în timpul acestui proces, care poate consuma foarte mult timp: pentru a citi legislația, a reveni către companie cu speța dată etc. Iar timpul înseamnă bani.

Apelezi la o companie precum FlightClaim.ro, care face toate demersurile în locul tău, astfel încât să primești compensarea la care ai dreptul. Fără costuri initiale, dar cu un procent de 25% din compensare + 25 euro, numai în cazul în care aceasta se rezolvă favorabil pentru tine. Este o companie olandeză puternică, cu istorie în obținerea de claim-uri, avand în spate grupul Claims Corporation Network din Olanda, cu birouri în multe țîri din Europa, inclusiv în România.

De ce să apelezi la FlightClaim.ro ?

Dacă o companie aeriană refuză să respecte directiva europeană (pentru pasagerii cu un grad mare de eligibilitate) FlightClaim.ro trimite dosarul în instanță, având echipe de avocați specializați pe drept în aviație, atât în România cât și în Germania, Spania, Olanda și multe alte țări din Europa. Practic, de tot frecușul legislativ cu compania aeriană se ocupă FlightClaim.

De asemenea, dacă o companie aeriană refuză să plătească pentru un client al FlightClaim.ro de multe ori se ajunge în Instanță sau la Organismele Internationale de Supraveghere a Aplicarii Regulamentului European,  iar clientul nu are niciun cost pentru asta, compania FlightClaim.ro suportă toate costurile în Instanță. Totodată, chiar daca nu ajung în Instanță, experiența mare pe acest tip de spețe îi ajută să poată negocia altfel cu companiile aeriene și să aibă mai multe sanse de câștig decât dacă ai depune tu personal.

Nu există niciun cost inițial dacă apelezi la FlightClaim.ro, nu se plătește nimic în avans. Se platește doar comisionul de succes, doar daca FlightClaim îți recupereaza banii de la compania aeriană. Procedura este urmatoarea:

1. Pasagerul trimite către FlightClaim.ro , direct pe site, doar câteva documente și informații despre zbor.
2. Semnează împuternicirea pe care o va primi pe email, ulterior FlightClaim.ro se ocupă de tot. Uneori poate să dureze și 2-3 luni de zile până se aprobă compensația de la compania aeriană, după multe negocieri cu acețtia.
3. Doar în caz de câștig, FlightClaim.ro își oprește un comision dacă reuțește să recupereze pentru client de la compania aeriană suma de bani cuvenită (250, 400 sau 600 euro) – comisionul oprit este de 25% din sumă + 25 euro/polița.

Cum poți depune o cerere de compensație?

Dacă te regăsești în situațiile în care ai dreptul la o compensație, sau chiar dacă nu ești sigur, poți depune o cerere de compensație aici, direct pe site-ul FlightClaim.ro.

Dacă ai nevoie de detalii suplimentare, poți însă să îi contactezi și pe mail, Facebook sau Whats Up:
– Prin email la office@flightclaim.ro
– Pe pagina de Facebook
– Pe Whatsapp la numarul +40746.937.941

compensatii zboruri

 

2 thoughts on “Avion întârziat mai mult de 3 ore sau zbor anulat? Poți primi compensații de până la 600 euro

  1. Tocmai vroiam sa-ti spun ca nu am primit nici o despagubire de la TAROM, pt un zbor intaziat cu 6 ore de la Cluj la Bucuresti. S-a intamplat in 2017. O sa caut e-mail-ul si o sa aplic la FlightClaim.ro, nu ca as avea mult de castigat, dar asa ca au fost nesimtiti – nu comunicau nimic, decat ca mai intarzie o ora, apoi inca o ora si tot asa.

    1. Da, se poate revendica cu până la 3 ani în urmă, trebuie! Nu este deloc complicat. Multe companii au probleme și nu este neapărat vina oamenilor că nu rezolvă, probabil că trebuie pentru profitabilitate să dea cât mai puține compensații, dar așa poți obține destul de ușor, fără să pierzi timpul, este o directivă UE. Chiar sunt curioasă, te rog când rezolvi să îmi dai de veste, m-aș bucura foarte mult!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *