Circuit Sri Lanka: zborul București-Colombo, Hotelul Pegasus Reef 23

Circuit Sri Lanka: zborul București-Colombo, Hotelul Pegasus Reef, ziua 1

Sri Lanka

La început de februarie am petrecut opt zile în Sri Lanka. A fost o călătorie minunată, cu multe schimbări de decor. Am stat în șapte hoteluri, dintre care doar două nopți le-am petrecut în același pat! Însă a meritat pe deplin și nu a fost nici pe departe atât de obositor pe cât m-aș fi așteptat la o primă vedere! Asta deoarece totul a fost bine organizat și nu am avut deloc timpi morți, nu am bâjbâit, traseul a fost excelent planificat.

Așa că încep acest mini serial Sri Lanka cu zborul spre perla Oceanului Indian și cu prima noapte petrecută în ținutul acesta de poveste. De la frigul de acasă am ajuns la clima pe care o iubesc atât de mult: caldă și umedă. Nu știu cum și de ce, dar această climă îmi dă o energie și o vitalitate extraordinară, am simțit lucrul acesta de fiecare dată când am ajuns în Asia de Sud-Est.

Zbor QATAR Airways București-Colombo, cu escală în Doha

Ne-am îmbarcat în București spre Doha cu noaptea în cap, zborul fiind programat spre decolare la ora 23:30. Zborul București-Doha durează aproximativ 4 ore și jumătate. Însă cu diferența de fus orar am ajuns în aeroportul Hamad International la ora locală 5:15.

Îmi place să zbor cu QATAR Airways, a fost și de data aceasta de bun augur: efectiv toate călătoriile în care am zburat cu ei au fost magice. QA are conexiuni excelente spre Asia de Sud-Est, prețuri și servicii foarte bune. Am observat că față de prima oară când am zburat la clasa economică cu ei, au îmbunătățit mult meniul și serviciile.

Între timp am mai călătorit și Business Class cu ei și dacă zburați des cu aceast compnaie, nu ezitați să deveniți membru priviledge club, deoarece au politica de a upgrada la Business Class dacă există disponibilitate și desigur membrii clubului au prioritate. Sau își pot folosi punctele pentru upgrade. Vedeți aici cum se prezintă lucrurile la Business Class, dar revenind la călătoria spre Colombo, a fost deosebit de plăcută.

Prima surpriză a fost aceea că am primit meniuri pentru cină (și pentru toate celelalte mese, la fiecare zbor). Surpriza numărul doi, pe lângă faptul că masa a fost foarte bună este aceea că au ciocolată Godiva inclusă. Și cognac Camus, pe lângă alte lucruri bune. Totodată am apreciat că se face de două ori servicul de servire cu băuturi. Desigur, pe tot timpul zborului, puteți solicita orice băuturi ori prin semnal, ori mergând direct la însoțitorii de zbor, care sunt mereu prezenți la stații. Și chiar trebuie să o faceți, este foarte importantă hidratarea atunci când zburăm, umiditatea în cabine fiind sub 20%, ceea ce este foarte puțin.

Toți însoțitorii de zbor sunt deosebit de amabili și din ce am văzut pe toate zborurile sunt multe românce, care sunt probabil cele mai bune angajate. Nu spun asta în van, sunt rapide, zâmbitoare și eficiente. Chiar la întoarcere a fost o însoțitoare filipineză care nu terminase trei rânduri iar românca noastră terminase tot și a ajutat-o să termine și ea distribuirea. Am fost mândră. Ce mai îmi place este faptul că nu li se interzice însoțitoarelor de zbor să vorbească limba română cu pasagerii. Sunt companii care au această politică, să se vorbească numai în limba engleză sau cea a companiei, dar nu aici și asta iar am observat des, la fiecare zbor de fapt.

Bagaje Qatar Airways:

Un alt lucru pentru care îmi place Qatar Airways este numărul generos de kilograme admise pentru bagaj:

Bagajul de mână: 7 kilograme plus o mică geantă.

Bagajul de cală: 30 de kilograme, dar care pot fi distribuite în două piese, atâta timp cât nu se depășește dimensiunea maximă pentru fiecare bagaj: 158 cm.

Lucrul acesta este util la întoarcere: des am lăsat rucsacul la cală la întoarcere și am luat ca bagaj de mână o traistă, sau un coș cu care m-am mai procopsit prin călătorii. O altă soluție este să investiți într-o geantă de voiaj Longchamp Le Pliage (lucru pe care îl voi face și eu în curând). Poate fi folosită ca geantă de plajă, de orice și ca bagaj de mână de întoarcere la nevoie dar nu numai.

În rest toaletele sunt curate mereu, se oferă perne, pături, șervețele igienice, spațiul este omenos.

Zborul a fost plăcut: am mâncat, am văzut un film și am dormit două ore.

Aeroportul Hamad International

Odată ajuns în Doha, pe Aeroportul Hamad International se pot face multe lucruri într-o escală. Noi am avut șapte ore, dar am petrecut mult prin magazinele de acolo. Am cumpărat o paletă și un rimel pentru sprâncene MAC. Prima mea paletă (cumpărată de mine, am mai primit de la prietene dar nu le-am folosit, nu am înțeles aluzia), primul rimel pentru sprîncene: nu știu dacă le voi folosi, dar de când îl urmăresc pe Jeffree Star am început să cumpăr cosmetice multe, am impresia că am nevoie, dar mai trebuie să învăț să le și folosesc!

Sunt și camere unde te poți relaxa, internet, saună, SPA, multe loungeuri (se pot accesa contra cost dacă nu sunteți membru Priviledge).

Zbor Doha-Colombo

După ce au trecut repede cele șapte ore petrecute în aeroport, ne-am îmbarcat repede, deși avionul a fost aproape plin. La fel ca la primul zbor, am mâncat, am văzut un film și am dormit, nici nu am simțit când a trecut timpul. Zborul a durat cinci ore, am ajuns în Colombo la ora locală 20:00.

Aeroportul Internațional Bandaranayake Colombo

La sosire am trecut foarte ușor, completând desigur carta aceea care se dă tuturor pasagerilor. Am avut viza dinainte aprobată, primită de la agenție. A fost o foaie printată, pe care am prezentat-o ofițerilor și atât. Am stat însă la cozi destul de mult, cu așteptat bagaje, scanări, viză am ieșit după aproape o oră din aeroport. După ce am ieșit din zona liberă am fost întâmpinați de ghidul local și conduși la autocar, pentru transferul la hotel.

Dacă doriți, puteți schimba bani înainte de a ieși din aeroport, sau scoate de la bancomat. Totuși, nu este cel mai bun curs în aeroport, ca peste tot de altfel. Se poate cumpăra și cartelă pentru a avea mereu internet.

Dialog este compania cu cea mai mare acoperire, costă 10 dolari o cartelă cu internet valabilă o lună. Noi nu am luat, pe de o parte pentru trebuia să ajungem la hotel și fiind 25 ar fi durat mult să ne luăm toți și pe de altă parte deoarece doream să ne bucurăm de peisaje, de drum, de țară, nu să stăm pe telefon.

Însă noi am avut totul organizat, traseul nostru a fost făcut tot cu același autocar și cu ghid. La fiecare hotel știam că vom avea internet. Dacă călătoriți pe cont propriu, este bine să aveți internet așa că cel mai bine este să luați din aeroport pentru a preîntâmpina orice problemă. Atunci când călătoresc singură am mereu internet local, m-am lecuit cu operatorii de la noi și cu roamingul oriunde afară din Europa.

Circuit Sri Lanka: zborul București-Colombo, Hotelul Pegasus Reef 16

Circuit Sri Lanka: zborul București-Colombo, Hotelul Pegasus Reef 10
33 de grade în Colombo!
Circuit Sri Lanka: zborul București-Colombo, Hotelul Pegasus Reef 22
Nu aveam loc în față dar am observat că erau libere și țuști și eu! Mâ fâțâi mult în avion și nu doream să îi deranjez pe cei e lângă mine, plus că este mai comod aici

Cazare la Hotelul Pegasus Reef 4 **** Wattala

Transferul nostru de la aeroport la hotel nu a durat decât 30 de minute. Și iată-ne în Sri Lanka! Am petrecut prima noapte la hotelul Pegasus Reef din Wattala. Wattala este o suburbie a orașului Colombo, mai aproape de aeroport și o oprire aici este utilă dacă după sosirea în Sri Lanka urmează să plecați imediat în alte locuri. Noi am vizitat Colombo la sfârșitul turului.

Cei de la Pegasus Reef sunt foarte primitori și eficienți. Am primit camerele imediat, erau pregătite. Peste tot în Sri Lanka am avut bagajele scoase din autocar și aduse/luate din fața camerelor. Desigur că am mers imediat la cină, după ce ne-am trecut numărul camerei pe etichetele pentru bagaje și a fost mult veselie!

Hotelul este frumos, camerele mari, curate și este atât de multă verdeață!

Camerele de la Pegasus Reef

Mari, spațioase, cu balcoane, aer condiționat, apă și cafea/ceai din partea casei, alături de cosmetice la baie, desigur. Este televizor cu ecran plat dar cum nu deschid deloc televizorul, m-am bucurat de WiFi-ul foarte bun pentru a comunica cu cei de acasă.

Restaurantul

Restaurantul hotelului este în aer liber, dar acoperit. Are o frumoasă vedere la terasă, la piscine și la palmieri. Bufetul este foarte bogat, cu multiple opțiuni: multe legume, salate, orez, paste, cartofi gratinați, carne de mai multe feluri, pește, de toate. Și deserturi bune, fructe, înghețată.

Facilități: plajă, piscine

O iau un pic înainte, deoarece doresc să scriu despre hotel cam tot în această postare. M-am trezit dis de dimineață, mi-am făcut o cafea și am plecat la exploart zona. Grădina hotelului este superbă, plină de vegetație, de flori, de palmieri!

Aerul este deosebit de proaspăt și de înmiresmat, se aud multe păsărele, efectiv ești în paradis. Un paradis cunoscut, familiar ( Sri Lanka seamănă în multe privințe cu alte destinații din Asia de Sud Est). Efectiv când te trezești aici parcă ești într-o lume magică. De aceea încerc mereu să mă culc cât de cât devreme și să mă trezesc cu noaptea în cap pentru a mă bucura de toată această frumusețe.

Diminețile sunt efectiv fermecătoare. Toate diminețile, însă atunci când schimbi decorul cu atât mai mult, pentru că totul ți se pare mirific. Ai o bucurie de copil doar fiind acolo, ascultând, privind, mirosind, simțind tot. Am ajuns pe plajă și desigur că nu am refuzat oferta unui localnic de a-mi da o nucă de cocos.

Mi-a părut rău că i-am lăsat dolari, ar fi dorit rupee dar nu aveam încă. Desigur că a îcercat să îmi spună că are nu știu ce probleme în familie, sigur făcea asta des cu toți turiștii. Este normal să câștige ceva, nu este normal să fii extorcat, nici să ți se strice dispoziția deloc. I-am zâmbit, i-am mulțumit și am trecut mai departe. Trebuie să știți că în Sri Lanka, localnicii care vă abordează, știu bine engleza și vin cu povești clar sunt puși pe mini șmecherii.

Beach boys în Sri Lanka

Nu este definitoriu pentru sri lankezi. Ca peste tot sunt oameni și oameni. Mulți muncesc dar cei care sunt după turiști așa sunt. Nu trebuie să ne supărăm, până la urmă noi venim peste ei, fiecare face ce poate.

Am observat că o atitudine corectă: să știu ce și cum trebuie să dau, să nu mă enervez pentru asta deloc, să accept că ca peste tot în lume ai parte de diferite interacțiuni face minuni.

Atunci când mergi undeva cu temele făcute cât de cât, ai parte de ce este mai bun și mai frumos și de multe ori ai surprize foarte plăcute. Și deloc dezamăgiri. Asia de Sud-Este nu este un paradis în care oamenii dau totul și nu așteaptă nimic. Sunt mulți care așa sunt, foarte darnici, foarte corecți, dar nu toți. Însă mereu o vorbă bună și o atitudine pozitivă te ajută să treci peste orice mult mai frumos. Și mai ales, să nu îți strici vacanța.

Fără așteptări nerealiste și atunci tot ce primești vine ca un bonus. Iar când cineva încearcă să insiste cu povești îi zâmbești, îi dai ce dorești să îi dai, îl asculți dacă așa dorești și ai timp. Însă personal prefer să discut mai mult cu oameni pe care îi întâlnesc în alte circumstanțe, nu cei care mă abordează pe stradă sau în diferite locuri cu placa pregătită.

Am avut un ghid excepțional în Sri Lanka

Am avut noroc să avem un ghid excepțional, efectiv excepțional. Care ne-a ajutat să ne facem o idee foarte corectă despre Sri Lanka și oamenii ei, cu bune și rele. Și sunt multe, foarte multe bune. Ranil a fost foarte dispus să ne vorbească despre orice și noi l-am bombardat non stop pe durata călătoriei cu zeci de întrebări despre orice și ne-a răspuns cu plăcere și corect la toate. Știu că am tot căutat informații despre lucrurile spuse de el și așa am aflat multe lucruri despre această țară frumoasă, despre oamenii și istoria ei, despre  religii, agricultură, industrie etc.

Dar o iau iar înainte, mai multe despre Sri Lanka în episodul viitor!

PS: Am mers în Sri Lanka cu o excursie de grup Paralela 45. Am fost 25 în total și toată lumea a fost mereu veselă, a fost o atmosferă foarte frumoasă, acum ne este tuturor dor de locurile vizitate împreună și sperăm să ne revedem și în alte excursii.

Circuit Sri Lanka: zborul București-Colombo, Hotelul Pegasus Reef 3

Circuit Sri Lanka: zborul București-Colombo, Hotelul Pegasus Reef 2
După dezastrul din seara precedentă, când am dat iama în deserturi, dimineață nu am mâncat decât fructe și legume, deși erau multe lucruri dinc are puteam alege. Dar papaya și ananasul de aici au un gust deosebit!

Circuit Sri Lanka: zborul București-Colombo, Hotelul Pegasus Reef 32

Circuit Sri Lanka: zborul București-Colombo, Hotelul Pegasus Reef 19

Circuit Sri Lanka: zborul București-Colombo, Hotelul Pegasus Reef 20

Circuit Sri Lanka: zborul București-Colombo, Hotelul Pegasus Reef 4
Seara am dat iama în prăjitour