reparatie canon 1

Când ești corect ești prost? Nu în cazul meu, reparație aparat Canon la Cris Professional Services

Utile

Auzim deseori că ”dacă ești corect ești prost”. Dacă ești sincer și admiți că ai făcut o greșeală e nasol, mai bine minți. Sau că în general, e mai bună ”șmecheria”. Ei bine, nu cred în treaba asta. Și întâmplarea recentă cu reparație canon-ului mi-a demonstrat încă o dată că mereu trebuie să fiu corectă. Fără teamă de consecințe, dacă mi se datorează, trebuie să le suport. Dar mai pățești și surprize neașteptate, care sunt parcă semne trimise de Univers că așa trebuie să stea lucrurile.

Am cumpărat anul trecut de black friday un aparat Canon Power Shot G7x Mark II. Am fost deosebit de încântată, dar asta nu a însemnat că după perioada de miere nu am început să îl tratez ca pe celelalte posesiuni ale mele: cu brutalitate. Arunc lucrurile cum aruncă copii jucăriile după ce se plictisesc de ele, nu știu de ce dar nu voi putea vreodată deși mă străduiesc, să fiu unul dintre acei oameni grijulii, care au mare grijă de lucrurile lor și arată mai mereu noi nouțe. Ale mele parcă au făcut războiul toate.

Vreau să vă spun că fratele meu nu îmi împrumută nici măcar un trepied. Când i-am cerut unul o dată, s-a speriat un pic și a doua zi mi-a cumpărat unul. Și avea dreptate. De atunci am mai cumpărat două. Sunt praf. Acum am spart ecranul de la telefon, că l-am scăpat pe străzile pavate din Fira, capitala insulei Santorini. Am un șir lung de ”epave” prin casă, dar am învățat măcar să fiu prevăzătoare: plec mereu la drum cu două aparate foto, două telefoane etc.

În excursia solo din Egipt, deși era vânt puternic și am simțit eu că nu e tocmai ok, nu m-am lăsat și am pus aparatul Canon (măcar trebuia să folosesc aparatul de back up) pe trepied. La Piramide! A căzut – normal și a apărut eroarea de lentilă. Ups. Cum am mers la Piramide prima oară, am călătorit prin tot Egiptul cu un mini aparat subacvatic Fuji  pe care l-am cumpărat în ianuarie cu 550 de lei și cu telefonul ZenFone. Dar am avut o stare zen imediat după incident, chiar la 42 de grade, vedeți aici pe FB video făcut imediat după, nu m-am lăsat!

Credeți că m-am potolit? Nuuuu. În Santorini, IAR am ajuns într-un loc unde doream poze și eram singură+vânt și am pus aparatul pe trepied. A căzut. Dar de data aceasta măcar am avut sclipirea de a pune Fuji-ul, nu DSLR-ul. Fujiul ăsta e mic, compact și rezistă se pare mai bine la șocuri, normal, că lentila nu iese din obiectiv, este încorporată. Am și un DSLR Nikon, dar nu îl mai iau foarte des în excursii, pentru că oricum nu știu să îl folosesc, fac poze mai mult pe automat și Canonul este mult mai bun pentru ce îmi trebuie mie și ce pot face.

De ce mai bine cumperi decât să împrumuți

Înainte de a cumpăra aparatul acesta mirrorless, am avut un alt mirrorless cumpărat (depășit și oricum terminat) și la un moment dat am împrumutat de la o companie aparate în câteva călătorii. Ei bine, în una dintre ele am scăpat pe jos un aparat mirrorless antishock și am făcut o zgârietură/îndoitură în carcasă. Carcasă care era lovită și în alte părți când am preluat aparatul. Și era cojită în multe locuri. Aparatul intact, funcționa perfect, logic că era anti shock.

Când l-am predat, le-am arătat ce am făcut. Mi-au spus că îmi vor comunica dacă și ce am de plătit și a venit și nota: 450 de lei, cu tot cu ce s-a înlocuit: carcasa, pe care o bușiseră și alții. Am plătit, normal, am făcut asta este, dar mi-am făcut un calcul: păi dacă altă dată trebuie să plătesc de trei ori mai mult? Am luat hotărârea să îmi cumpăr un aparat, dar nu aveam atunci buget disponibil pentru așa ceva. Însă norocoasă sunt: am primit de la fratele meu un DSLR, pe care l-am folosit cu drag și spor mult timp. Însă este greu, așa că am ajuns iar la mirrorless. Dar iar al meu, cu reducerea de BF, a costat 2199 lei.

Desigur, sunt mulți care împrumută, strică, nu recunosc, tăinuiesc și la hoteluri când stau și nu recunosc etc. Nu am făcut și nu voi face vreodată așa ceva. Orice câștigi prin minciună pierzi pe alte părți, sunt sigură. Până la urmă, cu câteva mici pagube ici-colo – trebuie să fie, bine că sunt sănătoasă, sunt o persoană foarte norocoasă. Chiar cred în legea compensației. Iar când pierd ceva nu regret niciodată dacă este vorba de lucruri materiale: să se ducă. Așa a fost să fie. Dacă am pierdut, spun: să fie primit, de cine găsește. Și atât.

Reparare Canon la Cris Professional Services

Ei bine, chiar dacă în trecut sinceritatea la repararea aparatului mi-a adus o notă de plată neașteptată, nu am procedat altfel nici cu Canon-ul scăpat la Piramide. Am dat telefon la service, le-am spus că aparatul este în garanție (nu are nici măcar un an de când l-am cumpărat), că l-am scăpat de pe trepied la Piramide și că avea o mică eroare la căpăcelul acela de la intrare și înainte să îl scap. Arcul acela, nu se mai închidea bine obiectivul. De lene nu îl trimisesem înainte în service, că ”mergea și așa”. Cred că și lentila era un pic patinată din cauza asta.

Dar că da, are eroare la lentilă de când l-am scăpat de pe trepied că era vânt. Mi-au spus să îl trimit în service cu Fan Curier și că o să încerce să mă ajute, să îl repare pe garanție, să pun garanția, factura etc în pachet. Mai precis, mi-a spus persoana care a răspuns la telefon: ”Pentru că ați recunoscut, o să încerc să vă ajut, trimiteți aparatul cu garanția, factura…” 

Wow! Asta da abordare! Oare câți alții trimit aparate în service și se jură că nu l-au scăpat și care amenință că ei nu plătesc că așa era, zeci de motive, intimidări să încerce să obțină reparația gratuită? Cred că mulți, dacă pentru simplul fapt că am fost sinceră, că eu l-am stricat, i-a motivat să încerce să mă ajute chiar dacă puteau declara bine mersi aparatul ”ieșit din garanție”?

Reparația: două zile!

Am trimis aparatul în service (de la Eforie Nord) pe data de 27 august a.c. (fără valoare declarată și nu, nu l-a subtilizat nimeni) și l-am primit azi, 4 septembrie! Dacă scot zilele de weekend și cele de transport, mi-au reparat aparatul în două zile! Sunt foarte mulțumită de serviciile lor și o să mai apelez la ei dacă iar îmi dau în petec și nu am grijă de lucrurile mele!

Chiar mă gândeam ieri să verific AWB-ul să văd dacă a ajuns la Cris Service și bam: aparatul acasă. Nici măcar nu am plătit livrarea! Doar am lăsat o atenție curierului, cum fac mereu, mi se pare corect. De fapt, credeam că trebuie să plătesc livrarea, nu mi s-ar fi părut deloc deplasat!

Aparatul era mai bine împachetat decât atunci când l-am trimis eu (rușine mie) și arată ca nou! Curățat, cu totul reparat, lentila perfectă! S-a schimbat o piesă, optical nu știu ce (vedeți mai jos), cred că lentila? Nu știu, dar totul este perfect acum! O să încerc să am mai mare grijă de aparat, asta îmi promit de fiecare dată și vă rog să mă credeți că încerc!

Vreau să le mulțumesc celor de la Cris Proffessional Services și să știți că nu, nu știau că am blog, că sunt activă în Social Media etc. Ba chiar cred că dacă le-aș fi spus asta în treacăt, eventual cu ”entitlement” îmi dădeau o notă de plată ”cadou”. Binemeritată!

Îmi pare rău că nu au Social Media, nici măcar nu le pot da tag, dar oricum, lecția acestei pățanii a fost încă o dată că este important să fim corecți, de aceea am scris ne nerăsuflate articolul. Am primit aparatul la 16:30!

Deci sfatul meu: fie că plătiți, fie că nu, alegeți să fiți corecți și sinceri, nu sărăcește nimeni dacă plătește vreo reparație, iar din punct de vedere karmic, spiritual, cum doriți să îi spuneți, este bine să ne plătim datoriile. Că suntem iertați este ca și cum am plătit. Cu sinceritatea, care se pare că a devenit monedă rară!

reparatie canon 1

reparatie canon 2

reparatie canon 3

reparatie canon

2 thoughts on “Când ești corect ești prost? Nu în cazul meu, reparație aparat Canon la Cris Professional Services

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *