Atractii Balcic 28

7 Motive pentru o vacanță la Balcic: atracții turistice și alte idei

Bulgaria Litoral Bulgaria

Am trecut cu toții prin Balcic, poate de mai multe ori, să vizităm castelul Reginei Maria. Însă Balcicul are mult mai multe lucruri de oferit. Poate nu pentru o ședere prelungită, dar pentru un ”city break”, chiar unul prelungit, da! Însă cu siguranță nu dezamăgește nici dacă alegem să ne petrecem toată vacanța aici, avem atâtea de explorat, de încercat, încât nu ne vom plictisi.

Mai mult, cu siguranță Balcicul are ce oferi tuturor din punct de vedere gastronomic. Plus că aici, primim mai mult pentru mai puțin, din punct de vedere financiar. Însă vă spun motivele pro o ședere la Balcic, aștept și sugestii de la voi și desigur, fiecare își poate da seama dacă pentru el are sens să vină aici pentru câteva zile.

Orașul Balcic are o istorie foarte zbuciumată. A fost ca alte locuri de pe litoralul Mării Negre colonie grecească, începând cu secolul V ÎC. Aici au venit greci ionieni, dar desigur că exista o populație locală, înainte de venirea coloniștilor. Cine este pasionat de istorie are la ce să se gândească, pentru că pe aici au trecut aproape toți cuceritorii, că a fost vorba de greci, romani, turci, tătari etc. Între anii 1913 și 1940 teritoriul a făcut parte din România, perioadă în care Regina Maria s-a îndrăgostit de Balcic și și-a creat aici o oază de frumusețe și de liniște. Citiți mai multe informații despre fascinanta istorie a Balcicului aici.

7 Motive pentru o vacanță la Balcic

1. Avem timp să descoperim Balcicul Dianei Slavu, Balcicul Reginei Maria

Cine nu a citit ”Pânza de păianjen”, romanul scris de Cella Serghi? Și cine nu a visat să pășească prin acel tărâm minunat? Desigur, nu mai este la fel, orașul s-a schimbat, s-a dezvoltat. Cu siguranță nu mai are farmecul de poveste, simplitatea. Ca peste tot dealtfel.

Însă pe lângă ștaiful adus de terasele frumoase, de faleza pietonală pavată, curată, găsim și foarte multe colțuri minunate. Multora le lipsește strălucirea de altă dată, altele sunt renovate, însă toate sunt frumoase foc.

Dacă o luăm la plimbare prin Balcic, vom descoperi foarte multe clădiri istorice superbe, unele dintre ele renovate frumos, altele în căutare de proprietari care să le redea strălucirea. Este și povestea vilei Storck, care a aparținut artiștilor Cecilia Cuţescu-Storck şi Frederick Storck. Aflată într-un mini parc, cu vedere minunată spre mare. Este de vânzare de multișor, însă își găsește și ea, cu siguranță un nou proprietar. Care să fie și interesat să investească masiv pentru a o restructura și sper să fie cineva care să se ocupe de restaurare, să nu schimbe mult, decât să refacă. Altfel, își pierde farmecul deosebit.

Mi-a rămas gândul la Balcic, mai vreau să ajung aici, poate pentru că nu am stat după pofta inimii. Însă înainte, nu mă gândeam decât să văd Castelul și Grădina Botanică și cam atât. M-am înșelat, cu siguranță mulți nu, deparece sunt mulți români care vin în vacanță la Balcic, erau și acum mulți

Orașul Balcic are pe alocuri și un aer de oraș de munte, era Sinaia de la mare, un loc de vacanță estivală înfloritor. În perioada interbelică, Balcicul avea două părți: regiunea de litoral unde a fost construit Castelul Reginei Maria și alte vile frumoase, cu vedere la mare. În regiunea cu multe izvoare carstice, de aceea grecii i-au dat denumirea de Kmuni sau Krunoi – izvor în limba greacă.

A doua regiune o formau mahalalele, turcești, armenești etc. Am căutat să găsesc ceva din mahalaua tătărască, dar nu am avut timp. Însă am văzut multe case frumoase care nici nu știu căror comunități le-au aparținut, construite în pantă, spre mare. Efectiv dacă o iei pe aleile care conectează bulevardul Primorska de faleza de jos, vei găsi nenumărate locuri absolut superbe. Multe clădiri vechi, căsuțe pitorești, parcuri, băncuțe de lemn, alei mărginite de vegetație.

Cei pasionați de arhitectură vor fi încântați! Și cei predispuși spre visare! Puteți dedica ore întregi, chiar câteva zile la rând, să descoperiți câte un nou loc frumos, o nouă străduță, o nouă alee. Și toate cu vedere spre mare! Sau dacă vederea este obstrucționată pe moment, revedem marea făcând câțiva pași la stânga sau la dreapta.

Nu cred că ne putem sătura sau putem explora toate străduțele, toate aleile. Este fantastic. Căutați și Templul lui Cibela, veți descoperi și Galerii de artă, restaurante cu terase generoase situate în clădiri străvechi, acoperite cu iederă. Nu ratați Muzeul de Artă!

2. Putem vizita Castelul Reginei Maria pe placul sufletului și putem să petrecem chiar și o zi întreagă aici, pe alei. Și să luăm masa în localul frumos unde i-au purtat pașii

Nu vedem tot, nu savurăm tot într-o vizită de câtva ore la Castelul Reginei Maria din Balcic. Mai ales că are și o Grădină Botanică superbă. Acest loc are atâtea mistere! Să stai aici fără grija de a pleca mai departe… ehehe.. este altceva. Putem petrece o zi întreagă aici: există un restaurant frumos cu vedere la mare, cu preparate delicioase și vedere de vis. Chiar pe aleea care îi purta Reginei Maria pașii spre ”Cuibul Liniștit”. Ba putem să admirăm Castelul noaptea, de pe faleză, este luminat foarte frumos.

Am scris un articol cu mai multe informații despre Castelul Reginei Maria și tot parcul, aici (l-am mai vizitat în trecut):

Toamna se numără trandafirii la Castelul Reginei Maria de la Balcic: un colț de rai la malul Mării Negre

Atractii Balcic

3. Faleza din Balcic

Mi-a plăcut mai ales că este pietonală. Foarte curată, cu piste pentru biciclete ba chiar și o bibliotecă gratuită, în aer liber, cu acces liber, fiecare poate citi ce dorește. Mi-a plăcut că erau foarte multe terase aliniate una lângă alta, pe partea cu marea în principal, pe partea cealaltă fiind magazine cochete, supermarketuri, ba și un Mall. Totul foarte curat. Și fără vânzători ambulanți de diverse lucruri mirositoare. Tot ce se putea cumpăra se lua de la terase, chiar dacă ”to go”.

Pe la ora 17:00 faleza era destul de pustie, terasele mai mult goale, câte o masă ici colo ocupată. Cu excepția unui local cu pizza: acolo aproape toate mesele erau ocupate. În schimb, pe la ora 20:00, era mai multă vânzoleală și terasele aproape toate pline. Însă am găsit foarte ușor o masă lângă mare: adică pe ultimul rând, cel de lângă mare, nu pe centru sau spre margine.

4. Plajele din Balcic – dacă vă plac plajele urbane

Și dimprejur. Plajele din Balcic sunt înguste, nu sunt porțiuni generoase cu nisip.  Aș spune că sunt câteva plaje urbane cochete. Sunt curate. Mi-a plăcut plaja de lângă castel, că era un bar foarte frumos, iar seara se auzea muzică reggae. Apa mării este minunată, în schimb, dar plajele sunt mici, înguste. Să spunem că avem unde să facem o baie în mare, dar nu este destinația ideală pentru iubitorii plajei.

Pentru mine în schimb da: îmi plac plajele urbane cu baruri cochete și îmi place chiar să fac baie în mare de pe stânci. Mi se pare cumva foarte boem. Însă nu vreau să vă conving de asta. Deci plajele de la Balcic există, dar sunt micuțe.

Însă sunt multe altele împrejur, dacă aveți mașină puteți merge chiar și la Albena, este destul de aproape. Sau la plaja Bolata, sau la altele din regiune. Pentru Albena există și transport public, dacă veniți cu autocarul din România și nu aveți mașină. Iar dacă aveți mașină, este posibil să fie restricții în Albena, adică dacă nu aveți cazare acolo să nu puteți intra chiar în stațiune, să lăsați mașina în parcare înainte. Am auzit doar, nu am verificat, de aceea menționez acest aspect: este posibil să fie așa sau nu. Aștept să îmi spuneți cei care au fost de curând și actualizez articolul.

Atractii Balcic 22

5. Se ajunge repede cu mașina, dar și cu autocare de linie

În Balcic se ajunge repede din țară, fiind la numai 60 de kilometri de Vama Veche. Pe acolo am intrat, nu pe la Negru Vodă, nu prin Giurgiu. În trecut am ajuns la Balcic, sau la Nisipurile de Aur și prin Giurgiu/Ruse, dar prefer să vin prin Vama Veche. A fost liber și bine. Din Constanța sunt multe curse de linie spre Varna, puteți coborâ probabil și la Balcic, vă uitați pe autogări.ro, sunt date acolo toate cursele. Mai sunt și cursele charter ale diferitelor agenții.

6. Mâncare bună de tot, localuri frumoase și prețuri accesibile

Așa cum vă spuneam, sunt multe, multe localuri, foarte multe terase, cu tot felul de preeparate. Carne de toate felurile )inclusiv preparate tradiționale românești), burgheri, pizza, pește, scoici, dulciuri, de toate pentru toți. Mi-a plăcut că peste tot era ori muzică în surdină, ori nu era deloc muzică, ascultai numai valurile mării. Liniștit și foarte curat peste tot. Numai terase cu servire la masă, nu am văzut niciun restaurant ”împinge tava”, ceea ce dă o altă eleganță unui loc. Prețurile mi s-au părut accesibile și foarte accesibile. Totul foarte bun.

Însă sunt și multe supermarketuri care aparțin unor lanțuri internaționale, astfel încât avem de unde lua diverse alimente și băuturi, la prețuri bune.

7. Cazare foarte avantajoasă din punct de vedere calitate/preț

Și pensiuni multe! Sunt multe unități de cazare, pe multe gusturi, dacă nu pe toate. Erau anunțuri cu ”camere de închiriat”, prețuri mici. Însă sunt foarte multe hoteluri, așa că fiecare poate găsi ceva pe gustul lui. Față d alte stațiuni, mi s-a părut că raportul calitate/preț este foarte bun aici.

Cazare la Hotel Bisser Balcic

Am stat la Hotelul Bisser. Are câteva corpuri de clădire, o piscină mare și o grădină uriașă. Mai mult, se ajunge pe scări direct pe faleză. Are parte din grădină lipită de Grădina Botanică. Mi-a plăcut plimbarea prin parcul de la Hotel Bisser, însă cred că tocmai acest parc îi aduce o notă nu tocmai fantastică pe booking: sunt scări MULTE până jos. La coborâre este cum este, dar la urcat…. cred că este dificil pentru persoanele cu probleme de locomoție, sau chiar foarte dificil. Pentru ceilalți doar un pic efort, dar este un pic de efort. Se poate desigur lua mașina și parca jos pe faleză, însă în vacanță dorim să mergem cât mai mult pe jos.

Hotelul este în schimb superb, mă refer desigur la raportul calitate preț. Are și parcare gratuită în incinta proprietății. Am lua două camere single cu 101 lei camera/ noapte, adică 82 leva în total, inclusiv taxa de stațiune. Nu se poate plăti cu cardul, se plătește în numerar în leva la hotel! Fără mic dejun, dar se putea opta separat. Parcarea însă era inclusă, plus accesul la piscină. Camerele au aer condiționat, balcon, frigider, ce mai, tot ce trebuie. Cred că în regim de cameră dublă prețul este un pic mai mare.

Totodată, este posibil să fi primit un preț foarte bun pentru că nu era grad mare de ocupare. Am primit camerele 308 și 310: sunt superbe! Au și vedere de sus spre mare, jos scria ”camere superioare” posibil să fi primit un upgrade gratuit. Se practică peste tot atunci când este disponibilitate, îi ajută pe hotelieri să aibă oaspeți mulțumiți fără mare efort, că la fel faci curat și într-o cameră mai dosită și în una cu vedere la mare, de exemplu. Așa că atenție mare când rezervăm oriunde: dacă hotelul este plin ochi și am cumpărat o cameră ”promo”, pe aceea o primim. O să revin la acest aspect, poate într-un articol separat, dar deocamdată nu îi găsesc sesnul, că peste tot nu disponibilitatea lipsește, ci în unele locuri turiștii.

Hotel Bisser Balcic

Una peste alta mi-a plăcut tare mult Balcicul, nu are aerul unei stațiuni de vacanță la plajă, ci un aer mai elegant, foarte occidental.

Alte articole:

Impresii litoral Bulgaria, formalități Vama Veche Durankulak, abia ce m-am întors

Recenzie plaja Bolata Bulgaria: unde este, ce oferă, merită să facem un ocol?