7 insule pentru vacanțe de vis la care mă gândesc cu drag #TOPdestinatii

TOPURI Viața este o plajă
kari 148
In Cemara Kecil, Karimunjawa

Îmi place plaja, viața la plajă, așa că atunci când mă gândesc la Insule îmi vin în minte imagini cu plaje cu nisip alb, palmieri, nuci de cocos, apre turcuaz. Adică așa arată paradisul la plajă în viziunea mea și snorkelling și țestoase și pești colorați. Dar cu toate acestea au fost insule care m-au cucerit total și nu prin atributele menționate mai sus. Deci din ce am văzut până acum, care insule mi se par cele mai cele și din ce motive? Ordinea este aleatoare.

Karimunjawa, Indonezia, Cemara Kecil și Cemara Besar

Arhipelagul indonezian Karimunjawa, format din 27 de insule, este cel mai frumos loc văzut de mine până acum. În sensul în care este chiar acel paradis din fotografii. Este încă neexplorat în masă și tocmai de aceea atât de special. Câte o zi de colindat de pe o insulă pe alta. Sau două zile, eu așa am făcut și aș mai fi colindat. Am scris despre insulițe aici, cel mai mult mi-au plăcut două nelocuite: Cemara Kacil, o insulă care poate fi înconjurată pe jos în 10 minute și Cemara Besar, sau ce spuneți de mangovele din insula principală, Karimunjawa? A și Dragoș, un tânăr căruia i-am recomandat Karimunjawa, când a ajuns pe Cemara a decis să petreacă câteva zile singur pe insula pustie: 3 nopți și singurul lui regret a fost acela că nu a avut mai mult timp (trebuia să se întoarcă în România) că ar fi sat mai mult acolo. Citiți povestea celor 4 zile/3 nopți aici.

kari 158

karimun1 251

kari 291

kari 330

Thassos, Grecia

Este singura insulă grecească în care am ajuns până acum și mi-a plăcut tare mult. Verdeața, casele albe, amfiteatrul, plajele frumoase, mâncarea bună, civilizația, calmul, totul m-a cucerit. Uitați aici 12 lucruri care mă fac să visez frumos la această insulă. În curând voi ajunge însă și în alte locuri din Grecia, abia aștept! Update: am ajuns în 2015 în Zakynthos, Corfu, Evia, Skiathos. Nu shimb topul, le-aș pune pe toate, însă Thassos este primul loc unde am intrat în contact cu tot ce înseamnă farmecul grecesc.

Bali, Indonezia

Bali m-a impresionat prin varietate și contraste. În timp ce Ubud este unul dintre cele mai frumoase locuri de pe pământ, mai ales ca spații de cazare, cu hoteluri și restaurante inundate de verdeață, peisaje care taie respirația, deși nu paradis tropical și nu ape turcuaz. Dar plajele de la Kuta, Legian, cu surferi de toate vârstele sunt divine, nesfârșite. În rest pe insulă multe ceremonii, peisaje frumoase, maimuțe, vegetație luxuriantă, un alt stil de viață, ofrande la tot pasul, multă culoare. Despre Bali am scris mai multe articole, am stat mai mult de o săptămână acolo, pot fi găsite în categoria dedicată.

ubud 291

ubud 511

singapore 647

singapore 060

Sao Miguel, Azore, Portugalia

Sao Miguel este un loc de poveste: poveste irlandeză, frăția inelelor, Noua Zeelandă, așa arată vulcanii, relieful, verdele de acolo. Plantațiile de ceai mi-au adus aminte de Bali, iar lacurile vulcanice de stațiunile noastre montane. Și obiceiuri, mâncare bună, excursii în ocean pentru privit de balene. Categoric de văzut măcar o dată în viață, dacă puteți desigur, mai ales că este și o destinație foarte sigură. Mai am încă de scris despre Sao Miguel, dar uitați aici ce am postat până acum.

sao miguel 296

sao miguel 194

sao miguel 1 238

sao miguel 087

Cayo Levisa, Cuba

Cayo Levisa va avea mereu un loc special în inima mea, a fost prima insulă paradisiacă: nisip alb, cocotieri, apă azurie – în care am ajuns, așa că am avut o senzație….. Dacă o compar cu Karimunjawa, nu are pereche, cine a văzut poze din Karimun a crezut că sunt din Maldive, dar ca impresie lăsată în inima mea, totuși Cayo Levisa rezonează mai puternic. Ciudat. Asta pentru că a fost primul loc în care mi-am zis: am ajuns în paradis și nu îmi venea să cred. Dar asta îmi demonstrează încă o dată că nu este important unde nu ajungem, ci unde ajungem și cum rezonăm la ceea ce vedem, cum simțim. Așa că această micuță insuliță cubaneză va rămâne mereu unică pentru mine, citiți aici despre experiență.

Cheung-Chau sau Lamma din Hong Kong

Nu sunt paradisiace, nici cu un relief muntos senzațional, dar foarte plăcute pentru drumeții, cât și pentru satele pescărești chinezești. Aici porturile arată ca o întoarcere în timp, viața la fel, oamenii zâmbitori, este un alt univers. Se poate face și plajă, vizita temple chinezești situate în mijlocul naturii. Cele mai bune specialități marine se pot comanda în aceste insule, în care mulți vin pentru excursii de 1 zi sau pentru masa de seară să scape din aglomerația Hong-Kong-ului, deoarece drumul este scurt cu feribotul, sunt enorm de multe curse până târziu în noapte și este și foarte ieftin. Dar aici aș sta pentru interacțiunea cu localnicii, pentru siguranță și calm. Am scris aici despre Cheung-Chau și aici despre Lamma.

Hong Kong cheung 092

Hong Kong cheung 311

lamma 228

lamma 195

lamma 147

Culatra și Farol, Algarve, Portugalia

Culatra și Farol formează 1 singură insulă de fapt, Culatra la mijlocul fâșiei de pământ, Farol într-o cealaltă parte, dar ciudat este că figurează ca insule separate: Ilha de Farol, Ilha de Culatra, de ce nu știu. Între ele…. o fâșie nesfârșită de plajă virgină aproape, iar între Culatra și marginea liberă chiar o întindere și mai spectaculoasă de plajă. Deși locul este destul de întins, sunt pietonale și ce pot să spun că mi-ar place o vacanță aici, în parcul Național Ria Formosa din Algarve, Portugalia. Motive sunt nenumărare: calmul din atmosferă, siguranța, plaja superbă deși fără palmieri, marea, miile de scoici care populează țărmul, mâncarea bună, excursiile care se pot face pe celelalte insule, sau în Olhao cu feribotul, sporturile acvatice. Ce mai un adevărat paradis, am scris despre aceată destinație, dar și despre Armona, o insulă foarte potrivită pentru familii cu copii mici. Articolul dedicat poate fi accesat aici.

Precum vă dați seama, îmi estefoarte foarte dor de plajă!

kari 164

0 thoughts on “7 insule pentru vacanțe de vis la care mă gândesc cu drag #TOPdestinatii