Top atractii turistice Santorini

Ghid vizitare Grecia 2020: informații despre plaje, hoteluri, feriboturi, atracții

Grecia

Organizația Elenă pentru Turism, Biroul din România, a transmis câteva comunicări, referitoare la sezonul estival 2020. Este vorba despre multă informație, dar vă va răspunde la toate întrebările. Sunt implementate măsuri clare privind activitatea hotelurilor, a SPA-urilor, a restaurantelor, a plajelor, siturilor arheologice, transportului privat și în comun etc.

Este un articol lung, dar este structurat pe titluri, adică puteți sări ”scroll down” și citi numai ceea ce vă interesează.

Alte informări recente, referitoare la formularul de localizare a pasagerilor, care trebuie să fie completat de toți călătorii care merg în Grecia:

Precizările autorităților din Grecia referitor la formularul de localizare a pasagerilor

Dl Stafylakis Georgios, Director al Organizatiei Elene de Turism – Biroul Romania reiterează în mesajul transmis că Grecia a inclus România în primul grup de țări care vor putea trimite turiști începând cu 15 Iunie și care nu trebuie să se testeze pentru coronavirus înainte de a călători şi nici nu vor fi încarantină după sosire.

Începand cu data de15 Iunie se va deschide turismul rutier spre Grecia. Aeroporturile din Atena și Salonic se vor deschide, de asemenea, pentru zboruri din străinătate.

Din data de 1 Iulie se vor deschide toate aeroporturile din Grecia pentru pasageri din țări selectate pe criteriul epidemiologic.

Grecia a ales țările din care va accepta turiștii pe criterii epidemiologice, în acest fel, vizitatorul român se va putea simți în siguranță alături de turiștii din alte țări.

Notă: în momentul de față, dacă ajungem în România vom avea parte de 14 zile de carantină. Măsură care poate fi ridicată după data de 15 iunie, autoritățile din România au anunțat deja acest lucru, că se gândesc să ridice și această restricție după încetarea stării de alertă. Așteptăm anunțul, de pe o zi pe alta. 

Protocoale de sănătate în hotelurile din Grecia

1 iunie: vor fi redeschise hotelurile care funcționează tot anul

15 iunie: or fi redeschise toate unitățile de cazare (inclusiv hotelurile și resorturile care sunt deschise numai în timpul sezonului). Nu există restricții privind tipul de unitate de cazare, toate se vor redeschide.

Toate hotelurile din Grecia trebuie să funcționeze după un protocol în conformitate cu recomandările Ministerului de Turism.

Notabil că perioada de check-in, check out trebuie respectată pentru a permite igienizarea camerelor, astfel încât cazarea va începe la ora 15:00, iar predarea camerei va fi la maxim ora 11:00 în ziua plecării. 

Hoteluri cu 50 sau mai multe camere

Managerii trebuie să instituie un plan de acțiune și protocoale pentru fiecare sector al unității. Este vorba despre măsuri care să prevină și să gestioneze eficient fiecare caz suspect de COVID-19 pentru a limita răspândirea virusului către alți turiști și către personal. Planul va urma recomandările Organizației pentru Sănătate Publică din Grecia (EODY).

– managementul trebuie să numească un responsabil cu sănătatea, care să supravegheze ca protocoalele să fie respectate și să supervizeze toate secțiunile hotelului (restaurant, curățenie, etc).

– personalul hotelului trebuie să fie instruit pentru a urma și executa planul de acțiune.

– toate hotelurile trebuie să aibă contract cu un doctor care să poată testa rapid toate cazurile suspecte de COVID-19. Totodată, doctorii vor monitoriza evoluția cazurilor prin telemedicină (au implementat un sistem online în acest sens).

Opțional, unele hoteluri pot implementa măsuri suplimentare pentru prevenirea și tratarea COVID-19.*

– Un exemplu în acest sens ar fi certificarea ”Safe travels”, eliberată de World Travel and Toruism Council. Bulina verde.

Plan operațional pentru gestionarea cazurilor COVID-19 – toate hotelurile

Toate unitățile de cazare, indiferent de dimensiune, sunt obligate să aibă un plan operațional pentru a gestiona cazurile de COVID-19, în conformitate cu normele EODY. Fiecare trebuie să aibă un coordonator care să supravegheze gestionarea corectă.

EODY trebuie să primească datele personale ale coordonatorilor și ale doctorilor colaboratori.

Personalul hotelier

Tot personalul trebuie să știe modul în care se transmite virusul, să le poată oferi informații oaspeților, să fie instruiți pentru să fie instruiți cu privire la practicile de curățare și dezinfectare a punctelor identificate; să respecte regulile de igienă pentru a evita transmiterea virusului (spălarea frecventă a mâinilor, evitarea strângerilor de mână, distanțarea fizică, evitarea contactului mâinilor cu ochii, nasul și gura și igiena respiratorie)

Fiecare hotel trebuie să ofere fiecărui membru al personalului echipament individual de protecție (măști, mănuși)

Personalul este sfătuit să stea acasă și să solicite asistență medicală dacă prezintă simptome legate de boală, notificând coordonatorul de sănătate al hotelului.

Se recomandă ca personalul să facă screening termic în fiecare dimineață.

Dacă un membru al personalului vine în contact cu un caz Covid-19, acesta trebuie să-l raporteze imediat coordonatorului de sănătate al hotelului și să fie lăsat să stea acasă. 

Jurnal hotelier

Pentru protecția sănătății publice, fiecare hotel trebuie să țină o evidență actualizată a membrilor personalului și a tuturor oaspeților care stau la hotel – nume, naționalitate, data sosirii și plecării, date de contact (adresă, telefon, e-mail), astfel încât comunicarea să fie posibilă dacă un caz de coronavirus este identificat ulterior.
Regulamentul general privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR) trebuie respectat și toți membrii personalului și oaspeții trebuie informați că informațiile lor vor fi păstrate la dosar din motive de protecție a sănătății publice.
Este necesar să fie înregistrate și actualizate toate evenimentele care pot apărea în jurnalul de jurnal.

Comunicare

• Toate hotelurile trebuie să informeze angajații, oaspeții, antreprenorii, furnizorii, vizitatorii și publicul larg cu privire la măsurile planului lor de acțiune.
• Se recomandă tuturor hotelurilor să își actualizeze site-urile web cu o secțiune dedicată Covid-19, care va include informații despre noua lor politică de luare a măsurilor de igienă sporite, modificări în programul de deschidere a spațiilor comune și modificări de check-in / check- durata. De asemenea, hotelurile pot furniza aceste informații cu mijloacele disponibile (de exemplu, la televizoare publice, televizoare în cameră, la semnalizare în hotel și informații tipărite la recepție).

Servicii de cazare

Recepție / concierge

– Tot personalul este obligat să respecte măsurile de igienă necesare (spălarea frecventă a mâinilor), să păstreze distanța corespunzătoare (cel puțin un metru față de clienți) și să evite strângerile de mână.
– La cerere, personalul trebuie să poată:

a) să informeze oaspeții cu privire la regulile hotelului și la noile măsuri luate pentru a rezolva incidentele

b) să furnizeze furnizorilor de servicii medicale informații utile cu privire la locațiile spitalelor publice și private, la spitalele de referință Covid-19 și farmaciile din zonă

c) să furnizeze echipament de protecție personală (măști, mănuși).

– Este recomandat ca hotelurile să furnizeze pliante cu informații despre instrucțiunile de sănătate de bază traduse în engleză, franceză și germană. În plus, hotelurile pot oferi informații coronavirus utile pentru oaspeți printr-o aplicație pentru telefoane mobile.

– Fiecare hotel trebuie să aibă un kit medical disponibil pentru apariția unui incident, care va include mănuși și măști de unică folosință, antiseptice, șervețele de curățare, șorț, halat cu mâneci lungi, termometru cu laser.
– Personalul trebuie să fie în măsură să identifice simptomele și să le raporteze direct coordonatorului de sănătate.
– Ferestrele din plexiglas pot fi amplasate la recepție (opțional).
– Biroul de recepție trebuie să aibă un antiseptic pentru utilizare de către client (dispozitive fixe sau non-fixe)
– Se recomandă dezinfectarea frecventă a birourilor de recepție.
– Pentru ca toți să mențină o distanță de doi metri unul de celălalt, hotelul ar trebui să amenajeze recepția și mobilierul în zonele publice, astfel încât să mențină spațiul deschis, să adauge marcaje pe podea și să gestioneze corect cozile pentru a reduce timpul de așteptare.
– Coada la recepție la check-in / check-out trebuie evitată
– Se recomandă utilizarea alternativelor electronice pentru check-out (de exemplu utilizarea de tablete care pot fi dezinfectate după fiecare utilizare).
– Cardurile de credit sau de debit sunt recomandate pentru plata costurilor hotelului (numerarul trebuie acceptat numai în cazuri excepționale). Facturile, facturile și chitanțele se recomandă a fi trimise prin e-mail.
– Toate cheile și cardurile de acces în camere trebuie dezinfectate.
–  Prelungirea obligatorie a duratei de check-out și check-in între sejururi (check out până la 11:00 și check-in de la 15:00), astfel încât camerele să poată fi curățate, dezinfectate și aerisite complet prin ventilație naturală.
– Este interzis accesul celor care nu sunt cazați în hoteluri.

Curățenie, dezinfectare, menaj (camere și zone publice)

– Toate hotelurile sunt obligate să dezinfecteze și să curețe suprafețele în conformitate cu instrucțiunile EODY. Instrucțiuni speciale de curățare pentru camere sunt, de asemenea, furnizate pentru cazurile Covid-19.
– Toate hotelurile trebuie să își consolideze serviciile de igienizare în toate zonele publice și să acorde o atenție deosebită curățării „punctelor de atingere de înaltă frecvență”, cum ar fi mânerele ușilor și butoanele liftului.
– O curățare minuțioasă și o ventilație foarte bună a camerei trebuie să aibă loc între sejururile oaspeților.
– Curățarea frecventă a camerelor în timpul șederii oaspeților trebuie evitată (acest lucru previne ca personalul să vină în contact cu posibile cazuri și pentru a preveni transmiterea ulterioară).
– Schimbarea zilnică a cearceafurilor, a pernelor și a șervețelelor trebuie evitată și efectuată numai la cererea oaspeților.
– Se recomandă eliminarea articolelor cu mai multe scopuri comune, precum meniuri, reviste etc.
– Telecomenzile TV și pentru climatizare ar trebui să aibă huse de unică folosință.
– Suprafețele din țesături (de exemplu, tapițeria de mobilier) trebuie curățate cu un aparat cu aburi.
– Ușile și ferestrele tuturor camerelor trebuie deschise zilnic pentru ventilație naturală.
– Se recomandă notificarea (pe ușile camerei sau în interiorul camerelor), astfel încât oaspeții să fie informați despre momentul și modul în care au fost curățate camerele lor.
– Se recomandă ca în fiecare cameră să fie geluri de igienizare antiseptice.

Servicii alimentare – Bucătării

– Toate bucătăriile din hoteluri sunt obligate să urmeze punctele critice de analiză a pericolelor (HACCP), o metodă recunoscută la nivel internațional de identificare și gestionare a riscurilor legate de siguranța alimentară.
– Mărfurile trebuie să fie primite de către membri ai personalului care poartă întotdeauna mănuși și măști.
– Toți membrii personalului de bucătărie trebuie să țină distanță unul de celălalt, în conformitate cu cerințele autorităților de sănătate.
– Intrarea în zona bucătăriei este interzisă pentru public.

Servicii alimentare – Restaurante (la carte, bufet, săli de mic dejun) și baruri (interioare și exterioare)

– Aceleași reguli se aplică ca în restaurantele și barurile din țară, conform cadrului legal actual.
Toți administratorii de restaurante și baruri trebuie să implementeze distanțarea socială prin spații între mese  și locurile de oaspeți.

Distanțare la restaurante 

-Număr total de persoane: 1 persoană la 2 mp.

– Până la 6 persoane la fiecare masă / Familiile cu copii stau împreună, fără limită.

-Distanța între mese 1,10 m dacă nu există scaun între ele, 1,70 m dacă există un scaun în partea aceea a mesei.

Locuri de joacă

Trebuie evitată supraaglomerarea și se aplică reguli de distanțare socială.

Servicii SPA

Aceleași reguli care se aplică ca și în saloanele de înfrumusețare, în conformitate cu cadrul legal actual.
Se aplică reguli de distanțare socială (distanța de doi metri între membrii personalului). Oaspeților li se permite accesul numai la programare. Utilizarea opțională a ferestrelor din plexiglas în zona de recepție a spa-ului.

Piscine și alte facilități de agrement 

– Doar bazinele în aer liber din hoteluri sunt autorizate să funcționeze, în conformitate cu cadrul legal actual.
– Piscinele interioare vor fi închise.
– Densitatea de aglomerație din piscinele hotelului este calculată cu un indice de 5 m2 de suprafață de apă de persoană.
– Distanțarea fizică:
– Dispunerea scaunelor pe punțile piscinei (sezlonguri, scaune, șezlonguri etc.) trebuie să fie astfel încât distanța dintre capetele scaunelor a două persoane sub două umbrele diferite să fie de cel puțin 2 metri în fiecare direcție.
– Este recomandat ca hotelurile să acopere scaune, mese, cutiile de depozitare personale, butoanele de notificare a personalului și listele de prețuri cu materiale care pot fi dezinfectate eficient.
– Toate scaunele, mesele, casetele de depozitare personale, listele de prețuri și orice alte articole trebuie dezinfectate după plecarea unui oaspete și înainte de a fi folosite de un alt oaspete.
– Este recomandat ca hotelurile să ofere prosoape care să acopere întreaga suprafață și să dezinfecteze fiecare șezlong / scaun după fiecare utilizare. Se recomandă îndepărtarea suprafețelor din țesături de la sezlonguri.

Aer condiționat și ventilație a spațiului

Conform îndrumărilor Ministerului Sănătății privind „Luarea de măsuri pentru a asigura sănătatea publică împotriva infecțiilor virale și a altor infecții în timpul utilizării unităților de aer condiționat”, ar trebui să se acorde o atenție specială non-recirculării aerului și permițării ventilației naturale în camere și în alte zone (prin oprirea sistemului care dezactivează aparatele de aer condiționat la deschiderea ușilor).

Locații

Săli de conferințe, săli de bal și spații de evenimente au voie să funcționeze conform cadrului legal actual. Se aplică reguli pentru distanțarea socială, distribuirea locurilor. Un număr specific de oaspeți sunt permise în fiecare spațiu, în funcție de dimensiune.

Magazinele care operează în hoteluri

Se aplică aceleași reguli ca și în magazinele care își desfășoară activitatea în alte unități, în conformitate cu cadrul legal actual. Se aplică reguli de distanțare socială. Marcajele speciale ale podelei trebuie utilizate pentru ca oaspeții să mențină distanța corespunzătoare (1,5 metri) unul de celălalt. Alte reguli restrictive privesc câte persoane sunt permise într-un magazin, în funcție de mărime.

Zonele publice (în aer liber și interior)

Zonele publice includ lobby, zona de relaxare, scaunele în aer liber, etc. Se aplică reguli de distanțare socială.

– Recomandare pentru a evita utilizarea ascensoarelor: instalarea de dezinfectanți la intrările ascensorului și recomandarea utilizării la intrare și ieșire. Curățarea frecventă a ascensoarelor, în special pe „punctele de atingere de înaltă frecvență”, cum ar fi mânerele și butoanele.
– Semnalizarea și marcajele podelei trebuie utilizate pentru a le reaminti clienților să-și păstreze distanța unul de celălalt.
– Instalarea de soluții antiseptice (dispozitive fixe sau non-fixe) în toate zonele publice.
– Mobilierul trebuie mutat în spațiul public pentru a se păstra distanța fizică pentru a evita supraaglomerarea (4 persoane / 10 mp)
– Hotelurile sunt recomandate pentru a permite oaspeților să-și parcheze propriile vehicule, mai degrabă decât să ofere un serviciu de valet. Dacă rămâne un serviciu de parcare cu valet, valetul trebuie să poarte mască și mănuși.
– Hotelurile sunt sfătuite să examineze posibilitatea de a suspenda funcționarea centrelor de afaceri din interiorul hotelurilor (unde poți printa un document, sau folosi un calculator). Ca o alternativă, hotelurile pot oferi oaspeților accesul wifi. Serviciile de tipărire sau alte servicii de afaceri pot fi furnizate prin conectarea unui dispozitiv personal al oaspeților.
– Suprapopularea în toalete trebuie evitată.
– Regulile se aplică hotelurilor care oferă acces la plaje. Reguli de distanțare fizică se aplică pentru scaune (sezlonguri, scaune, șezlonguri etc.). Dispunerea acestor scaune trebuie să fie astfel încât distanța dintre două persoane sub două umbrele diferite să fie de cel puțin 3 metri în fiecare direcție. Nu trebuie permis să se pună prosoape sau covorașe de plajă între umbrele.

Serviciu de transfer

– Pentru vehiculele de până la 5 locuri, șoferul are voie să transfere doar 1 pasager. Un al doilea pasager este permis numai dacă primul pasager are nevoie de asistență.
– Pentru vehiculele de până la 6 sau 7 locuri, șoferul are voie să transfere 2 pasageri.
– Pentru vehiculele de până la 8 sau 9 locuri, șoferul are voie să transfere 3 pasageri.
– Limitele pasagerilor pot fi depășite, numai dacă oaspeții sunt părinți cu minori.
– Utilizarea obligatorie a unei măști nechirurgicale de către pasageri și șoferi.
– Este recomandat șoferilor să ofere antiseptic.
– Șoferii trebuie să evite strângerile de mână.
– Șoferii trebuie să se asigure că vehiculul este ventilat natural.
– Șoferii mașinilor de club (tur operatori) trebuie să poarte măști și mănuși. Vehiculele trebuie dezinfectate după fiecare utilizare. Nu există restricții în ceea ce privește numărul de pasageri pentru vehiculele deschise (mașini de golf).

Transport public

Toate persoanele (angajații și pasagerii) trebuie să poarte o mască, iar distanțele trebuie să fie păstrate.

Aeroporturi

Personalul și pasagerii trebuie să poarte măști, distanțele trebuie păstrate.

Toți pasagerii trebuie să respecte ordinele și indicațiile personalului aeroportului.

Feriboturile

-Până la 50% din capacitatea totală privind numărul de pasageri sau 55% pentru navele cu cabine.

-1 persoană pe cabină sau până la 4 dacă sunt rude.

-Pasagerii sunt obligați să respecte regulile și indicațiile personalului.

Zonele arheologice

-Vizitatorii trebuie să stea la o distanță de cel puțin 1,5 m între ei și să poarte măști. Programul de funcționare de vară este prelungit, pentru a se evita aglomerarea (8:00-20:00)

-Indrumătorii trebuie să poarte măști, se recomandă spălarea frecventă a mâinilor, biletele electronice ori de câte ori este posibil, trebuie evitat contactul direct cu personalul.

Plaje

-În plaje organizate – până la 40 de persoane la 1000 mp.

-Distanța minimă între umbrele (centrul) 4 m. Și 1 m distanța între partea exterioară a umbrelelor deschise.

– 2 sezlonguri pe 1 umbrela, fără limite pentru familii.

– Distanța minimă între sezlonguri 1,5 m.

– Efectuarea exercițiilor fizice individuale este permisă. Sporturile de grup nu sunt permise dacă există contacte directe între participanți.

– Este permisă numai mâncarea de luat la pachet, ”to go” cum se spune, chiar de la restaurantul clubului.

– Toate produsele alimentare trebuie să fie preambalate. Pregătirea alimentelor este interzisă, cu excepția sucurilor sau a cafelei.

– Distanța minimă între clienți, 1,5 m.

– Personalul este sfătuit să poarte mască.

-Personalul plajelor organizate este obligat să curețe și să dezinfecteze în mod regulat toate instalațiile de igienă (cabine W.C., dușuri) conform unui plan postat, disponibil autorităților pentru control.

– Companiile de închiriere a sezlongului sunt obligate să curețe și să dezinfecteze toate sezlongurile înainte de fiecare utilizare.

Nu sunt instituite restricții pentru plajele publice, care sunt foarte numeroase în Grecia. Este aceeași situație ca și în cazul mijloacelor de transport în comun.

Mall-uri

Numărul total de persoane, în funcție de suprafață: 1 persoană pe 20 mp.

Angajații din magazine trebuie să poarte întotdeauna mască, Se va respecta distanța de 1,5m între toate persoanele.

Concluzie:

Grecii au pus osul la treabă și au reglementat toată activitatea operatorilor din turism. Este clar că nu prea mai este loc de evaziune în aceste condiții, pentru că dacă un vizitator va fi depistat pozitiv se va investiga ce cum și unde a stat și vor fi consecințe grave pentru operatori. Măsurile de siguranță este posibil să se păstreze și anii următori și nu doar în Grecia, ci peste tot în lume. Unele chiar ar fi recomandat, pentru că în cazul în care ne vom confrunta cu o altă epidemie, să nu se mai ajungă la blocarea totală. Este clar că unele măsuri vor ajuta și la diminuarea riscului de infectare cu alți patogeni. Ce aș vrea să văd schimbat însă? Mâncarea nu numai în regim ”take away” la plajă, lucruri de acest fel, dar acestea le vom vedea pe măsură ce va exista un tratament sau/și vaccin. Până atunci, ne vom învăța să trăim altfel. Și să ne bucurăm de marea turcoaz, de nisip, de soare, de briză. Vor găsi grecii metode să ofere o experiență plăcută, chiar și în vara COVID-19.

Ce am apreciat la ei enorm este de exemplu faptul că la final de sezon, tavernele, restaurantele dau tot. Golesc frigiderele, barurile, închid prăvălia și nu păstrează produse pentru anii următori. Am rămas în insule la final de sezon și pe unde am fost în ultima săptămână proprietarii le dădeau ultimilor vizitatori ba ulei, ba mâncare, vin la pachet. Chiar și apă minerală sau lichior de mastică. Abia aștept să ajung în Grecia și în acest sezon (eu stau în Eforie Nord, așa că nu trebuie să aleg între o destinație sau alta, marea noastră o văd oricum) dar îmi este un dor, un dor nebun de Grecia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *