Turist in Neamt: ce vizitam în 48 de ore?

Turist in Neamt: ce vizitam în 48 de ore? Dacă și voi v-ați pus problema aceasta, dacă este eficient să ajungeți până aici pentru doar câteva zile, articolul de față vă este dedicat. În Neamț se poate petrece un weekend plin de evenimente și obiective frumoase și diverse, pe care îl veți percepe cu siguranță ca pe o călătorie mai lungă.

Pentru a ne încadra în cele 48 de ore, vom lăsa deoparte drumul până aici. Să spunem că ajungem vineri seara, la timp pentru a ne caza.

Deci, Turist in Neamt: ce vizitam în 48 de ore? Să le luăm pe rând:

Cazare în Roman

Orașul Roman este o bună bază pentru a începe să descoperiți regiunea. Puteți, desigur, să vă cazați și în Piatra Neamț, dar în weekendul petrecut aici am stat la Roman Plaza, așa că mă voi referi la acest hotel, de unde am și fotografii, desigur.

Hotelul Roman Plaza, 4 stele

Trebuie să știți că la Hotel Roman Plaza sunt disponibile camere normale și camere business, acestea din urmă dotate și cu seif. Toate camerele sunt curate și foarte frumos mobilate, cu gust, iar camerele cu pat matrimonial sunt un adevărat răsfăț.

Eu am stat într-o cameră twin cu prietena mea Laura și am dormit excelent, saltelele sunt confortabile și toate facilitățile bune.

Am fost extrem de imprsionate de SPA-ul hotelului, care este realizat cu foarte mult bun gust, este o feerie. Sauna umedă este un răsfăț total, la fel ca jacuzzi-ul imens și dușurile emoționale. Totul nou, totul luxos și foarte zen.
Masa: preparate de foarte bună calitate, am apreciat calitatea cappuccino-ului și a cafelelor de la mic dejun, faptul că se servea fresh de portocale și grefe și multe preparate delicioase, pentru multiple preferințe.

Vedeți în galeria de mai jos un tur al Hotelului Roman Plaza:

Cină la Crama Ancuței

Hotelul Roman Plaza are un Restaurant dar și o Cramă, unde puteți servi preparate românești tadiționale și asculta muzică populară și lăutărească. Adică puteți petrece, după ce v-ați cazat și v-ați odihnit un pic după drum. Nici nu este nevoie să vă deplasați prea mult, de fapt deloc.

Sâmbătă dimineața: mic dejun și pe cai, va fi o zi plină

Prima oprire

Curtea Domnească Piatra Neamț și Muzeul de Artă Eneolitică Cucuteni

Ctitoria lui Stefan cel Mare, complexul este format din Biserica “Sf. Ioan Botezatorul” (1497-1498) Turnul-clopotniță, Muzeul Curții Domnești și ruine. Prima atestare documentară a ansamblului apare în 1491. Am fost impresionați de patrimoniul Bisericii, am aprins o lumânare, ne-am urcat în turn.

Ulterior am avut parte de o vizită extaordinar de interesantă, la singurul Muzeu de Artă Eneolitică de Cucuteni din România și are exponate de o valoare inestimabilă. Este o senzație pe care nu o pot descrie, aceea de a vedea vase realizate acum 6000 de ani. Și de a descoperi o altă cultură, total nouă, cu ajutorul unui ghid extraordinar, Muzeograful principal, Dl. Constantin Preoteasa.

Dacă doriți să vedeți cum a fost vizita noastră aici, citiți articolul De ce sa vizitați Muzeul de Artă Eneolitică Cucuteni dela Piatra Neamț: am dat 7 motive, fiecare suficient pentru a face o vizită aici.

Lacul Roșu și prânz la Restaurantul Lacul Roșu

Am trecut de Bicaz, Bicazu Ardelean și Cheile Bicazului până ce am ajuns sus, la Lacul Roșu. Ne-am plimbat, am admirat priveliștea preț de jumătate de oră și ulterior ne-am oprit la masă, la Restaurantul Lacul Roșu, un loc pe care vi-l recomand călduros, deoarece prepartele au fost de foarte bună calitate și serviciul ireproșabil.

Cheile Bicazului, Barajul de la Bicaz si lacul artificial “Izvorul Muntelui”

Cheile Bicazului uimesc mereu. Am fost fermecați de peisaj și de sălbăticia lui, de faptul că am văzut foarte multe capre negre, de furia râului. Ulterior, ne-am bucurat de apusul de soare la barajul Bicaz și am admirat serenitatea lacului artificial Izvorul Muntelui.

Am scris un articol dedicat acestei părți din zi: Invitație la plimbare prin Cheile Bicazului, Lacul Roșu, barajul Bicaz cu poze și multe detalii despre plimbări, masă și distracție.

Credeați că ne potolim? Nici gând, continuăm ziua cu…

Vizită la Casa Memorială Mihail Sadoveanu

Dacă ajungeți în zonă trebuie să faceți o vizită și la Casa Memorială Mihail Sadoveanu din comuna Vânători-Neamţ, de pe Dealul Vovidenia. Am ascultat destul de mult timp istorisirile preotului Pop despre marele povestitor, însoțiți de glasul lui Mihail Sadoneanu recitând poezii de Eminescu, pe disc.

De aici, este timpul pentru petrecere:

La Hanul Ancuței și vinul e bun

și un concert Bosquito și Ovidiu-Lipan Țăndărică

O seară la Hanul Ancuței este de neratat, fie că este concert sau nu. Atmosfera este întreținută de lăutari, bucatele gustoase și puteți să vă faceți și provizii din cămară, pentru acasă.

Și despre Seara la Hanul Ancuței (plus un prânz de a doua zi) am scris într-un articol dedicat

Duminică: mic dejun sățios pentu că este rost de multă alergătură și azi

Casa Memorială Ion Creangă din Humulești

O vizită la Casa Memorială din Humulești este mereu o bucurie și o lecție de viață. Când talentul dă pe dinafară, faptul că te-ai născut și ai crescut într-o căsuță mică micuță, nu te împiedică să devii unul dintre cei mai mari povestitori din România. În căsuța de mai jos trăiau 10 suflete într-o singură cameră modestă.

Casa a fost ridicată de către bunicul scriitorului, Petrea Ciubotariul, în anul 1830 (consemnată în 1833) și dată zestre fiului Ștefan, când a luat-o în căsătorie pe Smaranda. Tot aici există și un parc tematic, care aduce la viață personajele poveștilor lui Ion Creangă. Vă invit și pe voi în vizită la căsuță, în articolul Povești și zâmbete la Casa memorială Ion Creangă din Humulești.

Mănăstirea Agapia

Am vizitat și Mănăstirea Agapia (construită inițial înte anii 1641-1643) și am găsit un loc calm, cu măicuțe blânde și foarte binevoitoare, așa cum ne așteptăm să întâlnim într-un astfel de loc. Încă nu am scris despre Agapia, dar voi scrie, este un loc care mi-a imprimat un calm aparte. Mănăstirea este pe lista Monumentelor istorice.

Cetatea Neamț

O vizită la Cetatea Neamț este o lecție de istorie și unul dintre acele locuri pe care trebuie să le vizităm măcar o dată, să ne aducem aminte cine suntem. Cetatea făcea parte din sistemul de așezări fortificate de apărare împotriva otomanilor și jucat un rol crucial în apărarea țării în mai mult perioade. A fost construită de către Petru I (1375-1391) și fortificată de Ștefan cel Mare (1475-1476).

Până faceți o vizită aici, vă invit să veniți la pas prin istorie în articolul dedicat Cetății Neamț, unde am povestit mai multe lucruri despre ansamblu și despre istoria sa. Cu multe fotografii. Este imprsionantă, aș vizita-o iar și iar.

Castelul Miclăușeni, în drum spre casă

Castelul se poate vizita și în ziua în care veniți, în funcție de ora la care ajungeți în zonă. Sau în ultima zi, caz în care nu mâncați decât ceva ușor, să prindeți deschis, urmând să vă opriți pentru masă ulterior.

Castelul Strurdza din Miclăuşeni a fost construit între anii 1880-1904 de către Gheorghe Sturza şi soţia sa Maria, iar în prezent, se află în proprietatea Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei. Este un castel minunat de frumos, aflat în renovare, exteriorul fiind deja terminat. La fel și crama.

Deoarece lucrările sunt în toi, progresele pot fi uriașe într-o perioadă scurtă, dar uitați cum arăta în noiembrie 2016, la data vizitei mele: Castelul Sturdza Miclăușeni, cel mai frumos castel neogotic din România

Ce părere aveți despre acest traseu?

Cred că este neapărat necesară o mașină pentru a realiza traseul în 48 de ore, se poate și cu cu transportul public, dar mai adăugați cel puțin o zi. Distanțele nu sunt mari, dar probabil că nu găsiți conexiuni șnur și pierdeți destul timp până aflați ce și de unde trebuie să luați, dacă nu există suficiente informații pe net.

Dar cu o mașină se poate ușor. Eu am fost cu un grup mare, cu două microbuze, fiind într-un program de promovare a Moldovei, la invitaţia Innovation Travel şi Turoag SA. Deci am fost cu un microbuz și șoferi care nu știau ca în palmă drumul, dar waze merge bine și oricum, cred că puteți câștiga mai mult timp, pe care noi l-am tot pierdut, ca în grupurile mari: așteptam unii după alții, unii intrau în direct, altele de acest fel. Deci dacă sunteți puși pe treabă, aveți timp berechet să ajungeți la cele amintite și chiar să stați mai mult timp la unele atracții.

Mi-a plăcut enorm acest weekend și toate activitățile, oamenii cu care am petrecut și atmosfera generală, mai ales că majoritatea atracțiilor le-am văzut pentru prima oară. Voi ați ajuns în Neamț?

Călătorii Plăcute vă doresc!

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.