Ați ajuns până acum la Hanul Ancuței din Tupilați? Dacă da vă invit la petrecere, dacă nu vă invit și la prânz – virtual – să vă dau câteva motive să puneți faimosul han pe lista voastră de călătorie gastronomică. Și cu cheful la pachet.

La Hanul Ancuței îi plăcea marelui scriitor Mihail Sadoveanu să dejuneze, de altfel ilustrând pasiunea sa pentru aceste locuri în povestirea Hanu Ancuței. Și să vedeți coincidență:

am ajuns la Hanu Ancuței chiar de ziua lui Mihai Sadoveanu, pe 5 noiembrie (2016). Mai mult, veneam de la casa marelui scriitor*, unde părintele Pop de la Schitul Vovidenia ne-a fermecat cu povestirile. Și ne-a pus și un disc, așa că am fost însoțiți în vizita noastră de vocea lui Mihail Sadoveanu, recitând versuri ale lui Mihai Eminescu. Deci am intrat în poveste.

*Casa memorială ”Mihail Sadoveanu” din comuna Vânători-Neamţ, de pe Dealul Vovidenia, lângă Schitul Vovidenia și la 1 km de Mănăstirea Neamţ. Mai este o casă memorială în Iași și una în Fălticeni.

Biblioteca lui Mihail Sadoveanu din Casa Memorială
Biblioteca lui Mihail Sadoveanu din Casa Memorială din comuna Vânători-Neamţ

De la vizita la Casa memorială am ajuns direct la Hanu Ancuței, cred că ne-a chemat Mihail Sadoveanu, am preferat să venim direct aici, în loc să ne ducem la hotel, să ne schimbăm și să amânăm vizita la Casa Memorială a doua zi. Chiar dacă plecasem dimineață de la Hotel și fusesem toată ziua pe drumuri, însă totul a fost perfect. A fost chiar o coincidență foarte fericită să ajungem chiar pe 5 noiembrie și la Han și la Casa Memorială.

Cină și Concert Bosquito și Ovidiu Lipan Țăndărică la Hanul Ancuței

Țuică, vin și voie bună

La Hanul Ancuței am fost  întâmpinați cu țuică și cu veselie și am fost îndrumați sus, fără multe discuții. Poveștile s-au întețit peste pleiada de bucate care mai de care mai amenințătoare la adresa siluetei. Neaoșe românești, gustoase și stropite cu vin bun, pe alese. Cină pentru oameni hotărâți: aperitive delicioase, colaci și plăcinte bune și rață pe varză. Iar la sfârșit clătite. Acum, nu tebuie să mănânci tot, nici nu am încercat să mă războiesc serios, dar delicios a fost.

hanu-ancutei-tupilati-concert-bosquito-tandarica-cina-pranz26

Deși am fost un grup foarte mare, am fost serviți foarte rapid, toți. Și nici nu am apucat să terminăm felul doi că a început petrecerea: formația Bosquito, după care Bosquito cu Ovidiu Lipan Țăndărică și iar Bosquito. A fost un concert frumos, savurat de toată adunarea. Sălile erau pline ochi de oaspeți.

hanu-ancutei-tupilati-concert-bosquito-tandarica-cina-pranz31

Prânz la Hanul Ancuței

A doua zi am fost așteptați iar la Han, de data aceasta pentru prânz, totul la fel de delicios, iar atmosfera fiind de data aceasta asigurată de către lăutarii care sunt mereu în local. Foarte simpatici. Am ciocnit, ne-am luat la revedere de la gazdele noastre și ne-am dat întâlnire în alte locuri frumoase.

hanu-ancutei-tupilati-concert-bosquito-tandarica-cina-pranz15
Împreună cu Ioana Axinte, Claudiu Tudose (Antena 3) și Mircea Mitrifan (Călătoriile lui Mircea, Superconsumatorul)
hanu-ancutei-tupilati-concert-bosquito-tandarica-cina-pranz14
AM fost o gașcă mare mare și nici nu ne vedem toți în poză

Iar dacă sunteți la Hanul Ancuței, nu uitați să dați o raită și la:

Cămara cu bunătăți de toate felurile

Dulcețuri, șerbeturi, zacuscă, păstrămuri, plăcinte, cozonaci, turte, colăci, brânzeturi gustoase, turte la vatră și multe alte preparate delicioase moldovenești, toate preparate de către bucătarii de la han.

dar și la magazinul de artizanat

Iar dacă doriți să intrați în atmosfera moldovenească și mai mult, vă puteți caza într-una dintre cele 16 camere de la han, care sunt mobilate tradițional. Nu am stat acolo, nici nu am văzut camerele decât pe site, așa că nu am multe de spus la acest capitol.

Bucate românești tradiționale

Am ajuns la Hanu Ancuței în luna noiembrie 2016 în cadrul unei vizite menite să ajute la promovarea Moldovei, la invitaţia Innovation Travel şi Turoag SA.

hanu-ancutei-tupilati-concert-bosquito-tandarica-cina-pranz16
Ioana Axinte și cu Traian Bădulescu, căruia îi mulțumesc pentru invitație

Călătorii frumoase!

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

2 comentarii la „Petrecere contiuă la Hanu Ancuței cu Bosquito și Ovidiu Lipan Țăndărică dar și clasicii lăutari”