grotele albastre zakynthos insula

Grotele Albastre din Zakynthos – o minune a naturii #BlueCaves

Grecia Uncategorized Zakynthos

Grotele Albastre insula ZAkynthos blue caves3

Una dintre atracțiile principale ale insulei Zakynthos sunt Blue Caves/Grotele Albastre, aflate în Nordul insulei și pe care credeam că nu o să apucăm să le vedem, dar din cauză sau datorită vremii urâte de la începutul zilei în care am vizitat plaja Navagio am ajuns și la frumoasele formațiuni unde apa transformă totul în azuriu. Tot ce este în apă împrumută culoarea apei și efectul este doar optic, nu se transformă nimeni în ștrumf printr-o baie în apele acestea ireale.

Cum marea era destul de agitată față de zilele precedente, nu valuri mari dar fremăta și noi un grup de 19 persoane am mers cu o ambarcațiune măricică, un vaporaș.

Excursia a durat cam 1 oră sau o oră și jumătate, am intrat în câteva grote, deși nu aș fi crezut că este posibil, fiind cu o barcă destul de mare.

Dar Adonis, căpitanul nostru era foarte priceput cum am avut ocazia să vedem, practic vreo 2 grote le-am umplut de tot cu barca noastră și cum spuneam marea agitată, dar oamenii fac asta toată viața și știu meserie.

Grotele Albastre din Zakynthos Blue caves

Grotele Albastre din Zakynthos Blue caves 1
Printre grotele albastre din Zakynthos
asa are o culoare ireala

Tot din cauza mării agitate unde eram noi mai în larg, nu la țărm nici nu am făcut baie, valurile se spărgeau cam furioase de roci, nici nu m-am gândit să risc, mai ales că doar nu stătea atâta lume după mine, erau și alți turiști pe lângă grupul nostru, dar dacă sunteți cu o bărcuță mică și marea este liniștită cred că este o idee foarte bună să știți să înotați și desigur să urmați indicațiile căpitanului. Multă lume face baie, când este frumos afară, sau poate trebuie să stabiliți asta când negociați excursia.

Noi am zburat pe valuri cu viteză mare, am râs mult, mai mult la dus că la întors unele dintre noi aveau probleme cu răul de mișcare, nu a vomitat nimeni dar nici mult nu mai era.
Așa că atenție la răul de mișcare: din cauza mării agitate barca noastră ne-a zgâlțâit destul de tare și multor fete li s-a făcut rău. Eu am fost bine pentru că luasem un emetiral (am mers mult ziua aceea și cu microbuzul) și îmi luasem măsurile de precauție pentru răul de mișcare, am scris aici despre ele: nu fructe, nu ceva care fermentează, etc.

Portul de plecare spre Grotele Albastre

Agios Nikolaos

Din Portul Agios Nikolaos – Sfântul Nicolae, deși am auzit că se poate și din Skinari.
Preț plimbare: pentru plimbare doar, transportul a fost separat, era parte din altă excursie numai 7 euro de persoană, fiind grup mare. Sunt multe bărci micuțe cu fundul transparent care pot fi o alegere mult mai bună, deoarece pot intra în mai multe peșteri, dar și plimbarea noastră ne-a plăcut, mai ales că a venit ca un bonus.

Puteți cum spuneam și din Skinari să luați plimbarea către grotele albastre, ba chiar și o excursie combinată, plaja Navagio și grote. Dar oricum excursia la Navagio include și opriri la alte grote, foarte spectaculoase și ele și totodată la locul unde apa a săpat în mod natural chipul lui Poseidon în stâncă, asta în cazul excursiei din Portul Vromi, cum am luat noi. Dacă luați combinat grotele albastre și Navagio se poate să nu ajungeți la chipul lui Poseidon și nici la celelalte grote, așa că m-am bucurat să le facem separat.

Adonis le-a ajutat pe fete sa coboare

Am călătorit în Zakynthos cu agenția de turism TUI TravelCenter, care oferă curse charter săptămânale pe perioada verii către multe insule din Grecia. Mai multe informații, detalii și oferte speciale către Zakynthos găsiți pe siteul TUI TravelCenter.

Aș fi stat toată ziua la plimbare prin aceste grote, ar fi fost și mai frumos dacă puteam să facem baie și aveam și un aparat foto subacvatic sa imortalizăm momentul.

Fericire maxima!

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.