Planul de călătorii în 2019, realizat pe jumătate în numai patru luni

Dezvoltare Motivație

În articolul despre ce doresc în acest an, am scris că doresc să vizitez cel puțin 10 țări noi, pe lângă țările în care îmi pace să merg an de an. Și iată-mă acum, nu au trecut nici măcar 4 luni și deja am fost în 5 țări noi. Încă o dată mi s-a demonstrat că pentru mine așa funcționează lucrurile: trebuie să am obiectivele clare și să încerc să le împlinesc, altfel procrastinarea cu care lupt de o viață pune stăpânire pe o parte prea mare a timpului meu.

Scriam în articolul Lista de Priorități despre importanța de a avea un plan în fiecare an. Pentru a face cât mai multe lucruri în anul respectiv. Am realizat demult că de când am început să îmi stabilesc prioritățile, la sfârșit de an, când trăgeam linie, eram impresionată. Față de anii în care mă lăsam numai ”purtată de val”. Nu spun că acesta este modul ideal de viață și clar trebuie lăsat mereu loc pentru improvizație. Lăsată o deschidere pentru a beneficia de oportunitățile care apar, nu trebuie să mergi cu ochii închiși pe niște linii trasate. Însă la mine numai asta funcționează.

De altfel nu numai la mine. Pentru motivație citesc Marc and Angel, un blog superb, sursă de inspirație pentru multe articole apărute la noi și asumate de diverși. Pentru că într-adevăr este un blog superb, am învățat atât de multe lucruri citind aceste articole, a forst în mare parte sursa mea de inspirație pentru dezvoltare personală. Ei scriu des despre faptul că ai nevoie de obiective.

În ultimii doi ani nu am mai fost foarte riguroasă cu planurile de călătorie. Am călătorit mult, am stat mult în afară, însă luni de zile în câteva locuri. M-am reîntors de multe ori în aceleași locuri etc. Însă undeva la sfârșitul anului trecut am realizat că dacă doresc să se îndeplinească cel mai mare vis al meu, acela de a vedea toată lumea (mă rog, nu chiar toată, dar o mare parte), trebuie să accelerez. Așa că una dintre prioritățile majore pentru anul acesta este aceea de a călători în cel puțin 10 țări noi, alături de călătoriile în destinații cunoscute, dar iubite.

Este motivul pentru care deși mă tenta teribil de mult să mai petrec o vară în insula Corfu pe care o iubesc, am rezistat tentației.

Cinci țări noi în patru luni de zile

De fapt le-am vizitat în trei. În trei luni. În luna ianuarie m-am odihnit, nu am făcut mare lucru, dar aveam nevoie după multă oboseală acumulată și multe drumuri. Mi-am încărcat bateriile.

Luna februarie a fost frenetică

Am început luna cu o călătorie fabuloasă în Sri Lanka prima țară nouă văzută în 2019. După trei zile de stat acasă am zburat iar în Iordania. Însă de această dată pe o altă rută. Am zburat cu Ryanair în Atena și de acolo direct în Aqaba. Însă atât la dus, cât și la întors am petrecut câte o noapte în Atena. Pentru că îmi era atât de dor de Grecia. Mai mult, zburând direct în Aqaba nu am mai plătit viza și am scutit și drumul destul de dificil cu transportul public din Amman în Aqaba.

Și am luat primul certificat PADI, Open Waters Diver

tanc scufundat aqaba iordania 2

În Aqaba am făcut cursurile de scufundări la SInbad Dive Club, văzând câteva locuri fantastice. A fost deosebit de frumos. După, am făcut o croazieră peste Marea Roșie până în Taba, Egipt, a doua țară nouă. Am stat câteva zile la un resort, nu am făcut mare lucru. Așa că aș putea spune că deși tehnic am pășit în Egipt și am vizele, mai am muulte de descoperit aici. Însă se pune: când vedem recordurile acelea cu nu știu câte țări vizitate într-o anume perioadă de timp, este vorba de multe ori de câteva ore sau o zi, două, în fiecare loc. Nu acesta este modul meu ideal de călătorie, îmi pace să descopăr o destinație pe îndelete.

Așa că deja am cumpărat un bilet pentru luna iunie (cumva să fie în prima jumătate a anului) București – Cairo și retur, voi sta 18 zile singură, pe acolo. Da, anul trecut mi-am spus că doresc să fac această călătorie, singură în Egipt, două-trei săptămâni și deja am rezervat primele cazări și am făcut câteva aranjamente de transport.

Deci în luna februarie am fost în patru țări, două noi! Și am luat și primul certificat PADI de scufundător

Au urmat alte călătorii în destinații unde am mai fost. Iar în luna aprilie, am vizitat trei țări dintr-un foc: Georgia, Azerbaijan (Baku) și Armenia. Deci cinci țări deja vizitate în nici jumătate de an. Presimt că anul acesta va arăta din ce în ce mai interesant!

Aprilie 2019: 3 țări noi și deja realizat planul de a merge în 5 țări în 2019

Călătoriile în 2019?

Deja am fost în șapte țări, cinci noi și am stat pe drumuri mai mult de jumătate din timp. Și voi continua călătoriile, țări noi și vechi, de-a valma. Vreau să ajung iar în Asia și în Caraibe, sau în America de Sud. Și să vizitez desigur și alte țări din Europa în care nu am ajuns încă. Și să continui cursurile de scufundare până la… ei bine, vreau să devin instructor, dar o să ia ceva timp. Este nevoie de multe scufundări, de multe cursuri.

Și dacă tot o țin în ritmul acesta, este posibil ca până la sfârșitul anului să vizitez mai mult de 10 țări noi, dar câte?

Reiau ritmul constant de a scrie pe blog

Este o prioritate în 2019. Însă uneori îmi este greu să spun nu unei ieșiri cu prietenii, să colind, să citesc, să renunț la unele lucruri care îmi plac mult. Sunt obosită de exemplu după unele zile și nu reușesc seara să mă concentrez. Și altele. Dar gata. Știți cum se spune: trebuie să renunți la ce vrei acum pentru a obține ceea ce îți dorești cel mai mult. Lucrez la asta. Pentru că este foarte important pentru mine.

În scris mă regăsesc, atunci când lucrez la blog mă regăsesc, mă simt 100% eu, am un sentiment de împlinire de fiecare dată când apăs ”publică”.  Sigur că sunt și alte lucruri care îmi plac, dar care mă împiedică să lucrez la ceea ce doresc cel mai mult. Asta pentru că fiind foarte optimistă am impresia că le pot face pe toate Planul în mintea mea sună bine, dar când vine momentul acțiunii, oameni suntem, nu supermani. Și iar revin la plan, la lista de priorități.

Lista de priorități, revăzută din când în când, este busola mea. În excursia aceasta de două săptămâni prin trei țări, Gerogia, Armenia și Azerbaijan, singură, am avut iar timpul acela, numai cu mine, de care aveam nevoie pentru a-mi repune viața în ordine. Tot o călătorie, singură, m-a făcut să îmi schimb total viața. Această călătorie a redeșteptat în mine acea dorință de a acționa. De a face multe. De a alege priorități. Scriam de mult de tot, prin 2013 care sunt motivele pentru a călători singur măcar o dată în viață. Acum spun că este important să călătorești singur, fără planuri precise, de fiecare dată când este nevoie. De fiecare dată când ai o perioadă în care nu prea ești mulțumit de direcția în care te îndrepți, când ești supărat că pierzi timpul cu lucruri inutile, când procrastinezi prea des.

Așa că da, încă o dată mi s-a dovedit că atunci când am o listă și nu o pun în cui, ci o citesc des și mai ales mă gândesc des la ea, mă ajută să țin cârma și să mă țin de treabă.

Călătorii frumoase!

plan 2019

6 thoughts on “Planul de călătorii în 2019, realizat pe jumătate în numai patru luni

1. Cine nu te cunoaste, poate nu te crede. Dar eu stiu, ce visezi noaptea, ziua deja este real. Ce sa spun decat aceiasi intrebate: pe cand ocolul pământului, Miri?🙂🤔🙂

1. Nu stiu, Silvia, multumesc. Insa tu ma inspiri si ma ”impingi” in directia acesta, pe care o doresc si eu! Dar cu visatul si actionatul ai dreptate. Multumesc te pup!

2. Ce fain Mirela! La cât mai multe țări și experiențe faine! De abia aștept să te urmăresc peste tot pe unde mergi și să călătoresc alături de tine, chiar și virtual. Mult succes pe mai departe!