lamma 309
Mulți turiști vin aici pentru a lua masa la unul dintre giganticele restaurante plutitoare, precum Jumbo Kingdom – cel mai cunoscut, un adevărat colos. Pentru a ajunge la el sunt curse gratuite cu feribotul de pe cheiul din Aberdeen.

Am ajuns cu feribotul din Lamma, precum povesteam ieri și încă de la început am fost fermecată de frumusețea portului. Mi s-a părut că viața aici este ca pe vremuri, cu năvoade, oale, găleți. Încă sunt oamenii ai mărilor, care locuiesc pe ape, dar puțini, majoritatea s-au mutat în blocurile turn care au invadat zona.

M-am plimbat în sus și în jos pe chei, nu eram chiar îmbrăcată să mă duc la restaurant mai ales că toată ziua fusesem pe drumuri. Am privit mult portul, bărcile, viața de aici, deși nu prea mai aduce cu vremurile de început, când locul era un sătuc de pescari, raiul piraților și al contrabandiștilor. Asta înainte de venirea englezilor.

Aberdeen este un oraș /satelit/cartier la sudul insulei Hong Kong, faimos pentru restaurantele care servesc fructele de mare și alte specialități marine și pentru port

lamma 277

20140728_174918

20140728_174837

lamma 279

lamma 281

lamma 284

lamma 285

lamma 288

Cum am mâncat scoici fără să plătesc…. și fără intenție!

După chei am luat-o înspre oraș unde la fel m-am plimbat, am contemplat, m-am relaxat în centrul vechi, mâncat diferite delicatese locale, la un moment dat chiar am ajuns într-un loc unde erau numai localncii și totul în chineză, nimeni nu știa o iotă engleză, m-am tot uitat în farfuriile oamenilor și mă agitam pe acolo, încercam să văd cum aș putea comanda și eu ceva și la un moment dat un grup de la o masă m-am poftit zgomotos, râzând, mi-au dat din tot ce aveau…. foarte bun 🙂 și ne-am luat la revedere.

Nici nu au făcut poze cu mine! Erau sigur pescari sau muncitori din port care se bucurau de o masă de seară și o bere cu prietenii, la sfârșit de zi de muncă, probabil istovitoare.

În Asia multă lume mănâncă afară, nu ține de condiție socială sau bani, este incredibil de ieftin – pentru ei, în locurile date. La fel cu a găti acasă aproape, plus că a găti solicită mult timp.

Foarte simpatici oamenii întâlniți în zone din acestea, cei cu care am stat la masă au vorbit cu mine și eu cu ei din păcate nu ne-am înțeles, dar am râs mult. Ce păcat că se întunecă atât de repede, ai senzația că este târziu și că trebuie să te îndrepți spre casă, dar când ajungi în centru abia atunci distracția începe, pentru că este devreme, 8 seara, nu 11 noaptea cum ai putea avea impresia.

lamma 289
La chioscul acesta am luat (cu bani) creveti: foarte foarte buni

lamma 291

lamma 308

lamma 311

lamma 313
Aici am mancat scoici, extrem de bune!

lamma 314

Deoarece ”la țară” în Hong Kong este la doar 15-30 de minute de centrul aglomerat și cosmopolit, după o vreme am luat autobuzul 70 până Centru, de acolo mers pe chei și luat feribotul care traversează portul Victoria, v-am tot povestit despre el, este mijlocul meu preferat de locomoție în HK, mai ales seara, pentru a admira luminile orașului din ambele părți.

M-a relaxat foarte tare Aberdeen, deși oamenii se uitau curioși la mine, zâmbitori de altfel, se întrebau probabil ce caut pe acolo, dar ce să îi faci, dacă am avut timp să bântui… prin zonele astea mi-a plăcut cel mai mult, mult mai mult decât la unele ”obiective”.

În feribot din Centrul spre Kowloon: eram foarte odihnită, deși toată ziua umblasem pe coclauri

20140728_212508

20140728_212501

După o carieră de 8 ani ca Head of Media în cadrul uneia dintre cele mai mari companii de retail din România, Mirela și-a luat lumea în cap. La propriu. Ulterior s-a dedicat freelancingului, călătoriilor și scrisului pe blogurile personale. Cu scopul declarat de a vizita toată lumea, dar încet, de patru ani de zile îi inspiră și pe alții să își urmeze visurile și totodată să se bucure de călătorii, aducând ponturi și sfaturi practice din toate destinațiile.

2 comentarii la „Aberdeen, Hong Kong, ce a mai rămas din raiul piraților și al contrabandiștilor?”

1. Pingback: Hong Kong la sud de zgârie nori: un contrast izbitor | ExTraViTa

2. Pingback: Promoția continuă la QATAR: 2 bilete la preț de 1. Ce părere aveți de HK? – ExTraViTa